Inlägg från: Little Miss Fucking Sunshine |Visa alla inlägg
  • Little Miss Fucking Sunshine

Ärliga nätdejtingstråden!

Jag svarade gärna folk utan bild. Ett tag hade jag inte heller någon bild, det var otroligt skönt att slippa alla "åh vad du är snygg och sexig"-mail som bara var desperata ligga-försök.
    Min erfarenhet är att många som inte har bild ser bra ut men gärna vill bli bedömda för annat än sitt utséende.  

Klart att personen måste "göra det" för en. Men då är det ju bara att be om en bild längre fram.  

I´m the queen of fucking everything!
    Anonym skrev 2012-10-23 15:33:58 följande:
    Jag tror inte jag skulle vilja bli raggad på av någon med pappåse på huvudet varken på nätet eller krogen.
    Det skulle jag! Det är ju otroligt intressant att ta reda på varför den där personen har pappåsen på huvudet! 
    Jag är mer attraherad av en personlighet än ett utséende på det sättet. Om en människa har något intressant att berätta kan den personen bli attraktiv för mig oavsett hur personen ser ut.
    Tokigt snygga människor går däremot ofta bort för mig, de har aldrig behövt utveckla sin personlighet tillräckligt för att bli intressanta. *fnissar åt mina fördomar* 
    Papito: Nej du är inte ute och cyklar. Många tjejer och killar är precis lika ytliga. 
    Jag såg inte varje brev som ett potentiellt ragg heller. Jag har aldrig haft problem att lära känna folk, oavsett vilken etikett man kan sätta på det efter ett tag. Och därför har jag heller aldrig dissat någon som inte har bild. Om någon skrev ett mail till mig som visar att personen verkligen läst min profil och intresserat sig för den så blev jag alltid skitglad och svarade.  
    Papito skrev 2012-10-23 16:17:05 följande:
    Ser jag en bild på en tjej som visar  för mycket eller poserar så skriver jag inte, Jag har inget emot att tjejen vill se bra ut men det får inte gå till överdrift, ska klara av att vara bland folk utan att vara jättefixad. Ska kunna äta lite godis till helgen utan att träna maniskt...ja, ni fattar!
    Haha, jag skrev i min profil just att jag inte har några som helst problem att visa mig utan smink...
    Jag är dessutom av den åsikten att om man inte kan njuta av mat eller gott vin eller liknande så kan man nog inte njuta av så mycket annat heller. Då är man för begränsad och hårt hållen av sig själv, och såna personer intresserar mig inte.  
    FelisConcolor skrev 2012-10-23 21:23:16 följande:
    jag hoppar in iden här tråden om det går bra? :)
    jag har själv varit inne på lite olika sidor men tyvärr med samma resultat..varför är killar endast ute efter sex?? sånt kan de väl ändå ragga på krogen efter,eller?
    några som jag faktiskt har träffat har varit jätte trevliga o allt men de försöker alltid att få en i säng innan man ens lärt känna varandra..fast det kanske bara jag som är gammalmodig ;)
    hur svårt ska det vara att finna ngn med lika värderingar? el ngn som kan tänka sig att lära känna mig före musen? men det finns säkert kvinnor som är likadana :)
    Jag hade samma problem. Så jag vägrade konsekvent att prata sex innan jag träffade någon, för då märktes det fort vad de var ute efter, och de tröttnade när de märkte att jag inte ville.
    Förutom en på HP som uttryckligen sa att hans mål var att få mig i säng eftersom jag sa nej till honom (trots att han överöste mig med bilder på hans extremt vältränade kropp, vilket bara fick mig lätt till medium illamående). Han lyckades inte ska jag tillägga.
    Mitt tips är att försöka att prata om allt utom sex, få igång ett snack. Och inte falla för "jag vill inte maila i evigheter jag vill träffas direkt". Så jävla bråttom kan man inte ha att man inte kan känna sig för med några mail innan man träffas. Då vill de bara ligga.
    Och gå på magkänsla. Känns det som att han bara är ute efter sex är han nog det.  
    Xmag skrev 2012-10-24 08:33:43 följande:
    Jag får ofta från kvinnor att de "inte vill maila i evigheter utan träffas direkt (eller mycket snart)" Jag har inte tolkat det som att de bara ville ligga med mig. Jag skall tänka på det till nästa gång. Kan hända de blivit besvikna när jag endast föreslagit en god kaffe och i somliga lyxiga fall en bulle. Snopet om de hade väntat sig nåt annat... =)
    Jag tror, tyvärr, att det är skillnad på kvinnor och män i det fallet.
    De flesta kvinnor kontaktar heller inte män med frågor om storlek på deras privata delar eller vad de föredrar sexuellt i det första mailet.
    Sånt händer kvinnor hela tiden dessvärre.  
    Anonym (b) skrev 2012-10-24 08:58:07 följande:

Men herregud!! vilka frågor! jag har faktiskt aldrig  varit med om att någon som vågat fråga mig det tur för dem kan jag säga...Demon
    Herregud, om du bara visste.... Jag brukade oftast fräsa att jag inte hade lust att vara någons runkobjekt (ursäkta språket) och då försvann de.

Papito: Nej kvinnor uttrycker sig inte så ens om de bara vill ha sex. Men män är otroligt basala ibland och förstår inte att det krävs lite mer för de flesta kvinnor för att ha sex med någon. 
    Därav min stora skepticism till supersnabba dejter.  
    Papito skrev 2012-10-24 09:26:23 följande:
    Men nu är inte jag som dessa män...

LMFS, du hänger mer här nu när du gift dig än vad du gjorde som singel..haha. 
    Gift mig?! Det var mer än vad jag visste om! Skillnaden är väl att min arbetsmoral är extremt låg för tillfället och att jag inte behöver hänga på nån dejtingsida längre utan kan fokusera på att tjattra med er. Flört

ulfsas: Klart att det är viktigt att man är samspelt när det kommer till sex. Annars är det ju helt kört. Men det är skillnad mellan att ta reda på det på ett diskret sätt och att skriva "du ser ut att ha stora bröst, vad är det för storlek och gillar du att få en k*k mellan de?". *suckar*
    FelisConcolor skrev 2012-10-24 10:52:11 följande:
    jag är rak o ärlig o säger precis som jag känner, o att prata sex innan man ens har träffats är inte min grej förutom om de vill ha tips o råd... jo såna harman ju varit med om ett x antal ggr o det är då jag börjar tappa hoppet om att finna ngn som vill samma som jag... jag pratar aldrig sex med ngn, då brukar jag avsluta det ganska så snabbt o ge tips på en annan sida som de kan gå med i :)
    jag har inga problem med att träffas tidigt men det får ju bli på en allmän plats, på ett fik mm.. ser faktiskt inget fel i att ses tidigt :) 
    Jag ser heller inget fel i att ses tidigt, men jag har varit med om killar som dissat mig för att jag inte kunnat ses samma vecka. Och det känns lite.... inte helt okej. 
    Anonym (b) skrev 2012-10-24 10:54:40 följande
    Aha nu förstår jag.. karlarna ser redan på bilderna av mig att det nog inte ens är lönt att fråga något om någon storlek, hahah. Har inte så mycket att komma med där

Haha, meh! Så kan du ju inte säga!
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!