• apricos

När var ni tillbaka på start vikten

Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
    Skriv gärna om ni ammat eller tränat.

• Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten
  • SailorGirl

Gick upp 17 kg under graviditeten och gick ner dem på 16v. Sen fortsatte det ner ett tag till och jag fick moffa för att inte må dåligt.

Måttbandet tyckte inte att jag var i form förrän långt senare. Tupler-övningar och plankan fick midjan på plats och hjälpte för att få rätt på den onda ryggen. Blev mycket promenader de första tre månaderna. Styrketräning började jag med ca 1 månad efter att dottern kom (lätta övningar varje, eller varannan dag). Ökade på vikt/motstånd efter hand och gick långsamt tillbaka till att träna som innan graviditeten (tyngre pass 2-3 ggr/v) under dotterns första halvår.

Sprang inte en meter innan dottern var 6-7 månader. Gick på löpbandet på gymmer med maxlutning istället. Superbra för att få tillbaka putet på rumpan OCH få kondition Kände inte att jag kunde springa utan obehag förrän efter avslutad amning, vilket inte är så konstigt iom relaxinet man har i kroppen.

Kan känna att jag är nog återställd för en ny graviditet nu när dottern är två, men vi väntar lite till för hennes skull. Rent utseendemässigt har jag sett ut precis som innan jag blev gravid sedan avslutad amning. (Men har sett mamma naken nog många gånger för att veta att den turen nog inte håller i sig om vi får ett, eller två barn till).

• strawberri

jag gick upp 32 kilo vägde 64 innan o 96 på förlossningen :S har idag 11 månader senare 4 kg kvar till startvikt.

• Paincake

Första barnet: Startade på 77 kg, slutade på 97...
    Gick ner 12 kg av dessa utan att anstränga mig men resten satt benhårt. Ammade inte.

När sonen var 1,5 år tog jag tag i det hela och gick ner till 67, sen blev jag gravid igen. Ligger nu på 87 kg i v 39 och tänker inte vänta i ett och ett halvt år med att ta tag i gravidkilona.

• FinaElina

Gick upp 15kg. Dagen efter förlossningen var 10kg borta. Två veckor efter var jag nere på samma vikt som när jag blev gravid. Amningen skötte sitt, gick ner ytterligare 5kg efter det. Dock gick jag upp dom 5 skitfort när jag började äta minipiller. Lyckan varade en liten stund iaf ;)

• johanna 77

Gick upp ca 20 kg och det tog 6 månader innan jag tappat dessa kilon.. jag gjorde absorlut ingen ting för att träna/banta bort mina kilon.  Tränade inget under graviditeten (foglossningara och sammandragningar) Efter förlossningen gick jag promenader..

• Tessan08

Efter 3-4 månader, enbart amning. Tränade varken innan eller efter graviditeterna. Gick upp 24 kg men första sonen och 30 med andra. Väger ca 50 normalt

• Emeliie89

Helammade och var tillbaks på startvikten när dottern var ca 6 veckor. Gick upp 15 kg med henne. Gjorde inget speciellt för att gå ner i vikt.

Med sonen gick jag upp 21 kg och var tillbaks på startvikten när han var 5 månader. Detta efter att ha bantat som en galning, men då ammade jag inte så det var ju okej.

• Love is everything

Gick upp 18 kilo sammanlagt och de var borta 2 veckor efter förlossningen!

(7 kg upp tom v.34, sedan 11 kg till de sista veckorna. Vid förlossningen försvann ca. 6 kg, de övriga 12 kg "rann" av mig under 2 veckor!)

• Snösparv

Jag gick upp 5 kg, var på BB i 6 dagar och vägde mig först när jag kom hem och då vägde jag 10 kg mindre är innan jag blev gravid.

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten