• apricos

När var ni tillbaka på start vikten

Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
    Skriv gärna om ni ammat eller tränat.

• Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten
  • MommyOf2

Wohoo! Har gått ner 16 kg på två veckor. Nu är det bara 10 kg fett kvar :/ men det får ta den tid det tar bara.

• Michiyo

5 dagar efter förlossning och jag ligger på 2 kilo mindre än innan graviditet..  så jag är nöjd iaf^^

• Lavish

8 månader efter förlossningen. Gick upp 22 kilo. Det jag gjorde var väl minst en timmes promenad per dag och att försöka hålla nere på sötsakerna, men ansträngde mig inte extremt.

• MommyOf2

3 veckor efter befallning och jag har gått ner 17 kg (utan ansträngning) nu har jag "bara" 8 kg fett att gå ner och framför allt träna bort. Men det får ta den tid det tar, 500gr i veckan ska vara bra.

• vårankärlek

Gick upp 18kg. Efter 4 dagar var 10kg bort. Nu en månad senare är 9kg till borta. Ammar och försöker tänka på kosten + många och långa promenader.

• Liindaae

Vägde 57 kg när jag fick reda på att jag var gravid, gick upp till 73-74 kg så gick alltså upp 13-14 kg. 2 dagar efter förlossningen hade jag gått ner till 64 kg och nu snart 4 veckor efter väger jag ungefär 59 kg. Har varken ammat eller tränat

• notice

Jag gick upp 7 kilo under graviditeten, dom 7 kilona måste ha varit bebis och annat maginnehåll för när jag kom hem och ställde mig på vågen visade den samma antal kilon som innan graviditeten.

• Pärla

Nån mer som också upplever och går långsamt ner i vikt fast man ammar??
    Jag har nu stått kvar i 64,5 och på fyra veckor har det antingen gått upp några gram eller ner. Födde min son för 9 veckor sen.
    Varför går det så långsamt fast man ammar och man hör att alla rasar ner i vikt av amning??
    Kommer jag rasa ner senare eller hur går det till det där? Nån erfaren som kan svara..

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten