När var ni tillbaka på start vikten
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Gick upp 25 kg med dottern, det tog 10 mån att gå ner. Ammade endast, ingen särskild träning eller diet.
Gick upp 15 kg med sonen, han är 8 månader snart och jag har 0.5 kg kvar. Bara ammat och ätit vad jag vill.
Skulle väl säkert gått ner fortare om jag ansträngt mig men rätt skönt att gå ner i vikt utan att behöva tänka.
Gick upp ca 10 kg och hade gått ner dem till efterkontrollen då dottern var 8 veckor. Vägde mig inte däremellan så jag vet inte exakt när jag nådde min startvikt men jag tippar på att det var efter ca 5-6 veckor.
Har fortfarande degmagen kvar dock men den får vara kvar ett tag till, tycker den är ganska mysig :)
Oj..
med första dottern jag gått ner de 21 kg jag gick upp samt något mer...
med andra dotterna hade jag tappat ytterligare 24 kg när jag blev gravid, gick upp 30 kg, nu är hon 7 månader och jag har 5 kg kvar. tränar 3-4 gånger i veckan samt viktväktarna, körde viktväktarna imellan graviditeterna oxå..
Glömde skriva att jag helammade och tränade inte men var ute och gick ca 1-2 h per dag.
9 månader efter förlossningen var jag tillbaka på ursprungsvikten. Amning och viktväktarna!
När jag väntade första barnet, gick jag upp 9 kg, och jag var tillbaka på inskrivningsvikten vid efterkontrollen. Ammade. Ingen träning.
När jag väntade andra barnet, gick jag upp 11 kg. Efter en månad var jag tillbaka på inskrivningsvikten. Under den månaden hade barnet och jag amningstränat och så pumpade jag efter varje amningsträning. Ingen fysisk träning för min del.
Efter några veckor var vikten den samma men INTE huden, den behövde mer tid att dra ihop sig och musklerna behövde hamna på plats igen och hålla magstödet. Efter 5 månader såg magen bra ut igen men amningen har sugit ut massa underhudsfett så jag har förlorat både bröst och rumpa... inte så kul.
Jag var tillbaka på min startvikt 5 dagar efter förlossningen. Bara amning, ingen träning.
Gick upp ca 12kg. När bebis var 10månader hade jag fortfarande 7 gravidkilo kvar. Hade tränat men det hjälpte ej. Började äta mindre & röra mig mkt och hade gått ner de kilo när bebis var 1år. Magen är degig & hänger efter graviditeten. Kommer den nog alltid göra.