När var ni tillbaka på start vikten
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Freckels: Tack!
Lycka till med bebben
Födde för 15 dagar sedan. Är tillbaka på startvikten idag.
Ej tränat.
Pumpar
Första barnet: gick upp 9 kg. Tillbaka på start vikt efter 7-8 v. Ammade o gick promenader. Började träna först efter 3 mån pga ks.
Andra barnet: gick upp 11 kg. Tillbaka på startvikt efter 7 v. Ammade o gick promenader. Började träna först efter 3 mån pga ks.
Tredje barnet. Gick upp 13 kg. Nu är det 7 v efter fl o har 1 kg kvar. Ammar o promenader. Ska börja träna efter 3 mån. Ks denna gång med.
Gick upp 9kg och dom var borta en vecka efter förlossningen.. Nu, 4 veckor efteråt ligger jag -3 kg från startvikten. Helammar
Upp 9kilo, 7 försvann på två dagar och de andra 2 var bortA fem dagar senare.. så tog en vecka :)
Ammade den vecka ;)
Mina graviditetskilon efter sonen satt som berget. Jag hade hört innan att graviditetskilona bara kommer att "rinna av" för att citera några vänner.
Jag vägde 58 innan graviditeten. 77 dagen innan förlossningen. 72 när vi kom hem från BB (fick en chock, trodde jag skulle väga mindre) och det tog 8 månader för mig att sakta sakta gå ner alla graviditetskilona. Jag tränade ändå samt gick 12 200 steg om dagen och åt nyttigt. För vissa tar det längre tid. Jag tror att det viktigaste är att inte stressa fram en viktnedgång och att försöka att inte jämföra sig med andra, även om det är svårt.
Jag gick upp 18kg under graviditeten, vägde 68kg på förlossningsdagen. 24 timmar efter förlossningen (som slutade i akut ks) vägde jag 64kg!!! Kunde inde begrippa hur det va möjligt då bara bebisen vägde 3400g, men det visade sig att jag började samla massvis med vatten. När vi kom hem från bb började jag rasa ner i vikt - gick ner 8kg på 2 veckor! Sen avstannade det och jag började gå ner 0,5kg i vecka eller inget alls. Nu är det 3,5 månader efter förlossningen o jag har 3kg kvar till min startvikt. Jag har inte börjat tränna än o har inte ätit riktigt nyttigt den senaste månaden. Min viktnedgång måste bero på amning just nu, men om ett par veckor kommer jag börja träna på riktigt o hoppas att bli av med kvarvarande kilorna .
Gick upp 14 kilo (startvikt 58 kg). Idag 4 veckor senare har jag gått ner 11 kg. Ammar och promenerar ca 60-90 min varje dag. Har dock blivit ovanligt mycket fika eftersom vi får besök hela tiden .
Med första gick jag upp ca 10kg och en vecka efter förlossningen var allt borta, men då hade jag fått infektion i livmodern så jag mådde inget vidare heller. Helammade de första veckorna.
Med andra så var jag nere på startvikten redan två dagar efter förlossningen. Gick bara upp 6 kg. Har helammat fram tills nu, 5,5 månader, och nu väger jag lika som innan jag var gravid med första. (Gick upp tre kg mellan graviditeterna.) Har inte tränat nästan alls. Kilona är borta men putmagen är kvar:p
Inom 1 vecka, ev tidigare men det var första gången jag vägde mig efter förlossningen och då vägde jag mindre än när jag blev gravid. Gick upp 9 kg och har gått ner 14 kg. Ammade i ca 8 veckor med mycket problem och pumpning och har inte tränat eller tänkt på kosten alls. Men man hinner inte äta så mycket i början. Magen är dock fortfarande plufsig efter 4 månader vilket är extra fult när det hänger över snittet.