• Pärla

När var ni tillbaka på start vikten

Ni som gick ner av amning, gick ni ner av att ni åt som vanligt och lite tillägg av godis och choklad o sånt också, eller var det så att ni åt nyttigare och höll er borta från gottisar?

Jag helammar intensivt, och min son är två veckor gammal, och genom att jag ammar så blir jag jättesugen på choklad och godis, men äter det ändå måttligt..
    Visst är det väl normalt att man blir sugen på allt gott? Men man går ner väl ändå i vikt fast man kanske äter en choklad / dag?
    Dricker mineralvatten också, och saft..

Nån erfaren?

• Pärla

Nån mer som också upplever och går långsamt ner i vikt fast man ammar??
    Jag har nu stått kvar i 64,5 och på fyra veckor har det antingen gått upp några gram eller ner. Födde min son för 9 veckor sen.
    Varför går det så långsamt fast man ammar och man hör att alla rasar ner i vikt av amning??
    Kommer jag rasa ner senare eller hur går det till det där? Nån erfaren som kan svara..

• Pärla

Jag tror att anledningen vissa går ner i vikt är väl att man kanske dricker mycket vatten??
    Jag blir inte så värst törstig ens när jag ammar, så jag dricker inte så mycket vatten heller. För jag tar mina promenader när jag kan, och har en två åring hemma som jag springer efter också..men ändå så går kilona ner sakta..

• Pärla

Håller med.
    Jag födde för 11 veckor sedan, och har gått ner 9 kg av 20! Jag promenerar så gott jag kan, och är så aktiv med äldsta barnet som är 2 år, och jag helammar min 11 veckor gamla son, men ändå går det neråt väldigt sakta...ibland går det lite upp också!
    Visst jag åt lite mer än vad jag gjorde kanske. Men nu tar jag det ganska lugnt, och äter lite mindre portioner.
    Med äldsta hade jag gått 21 kg, och hade gått ner nästan allt på 6 månader..hade bara promenerat och åt mindre mat.
    Jag delammade henne.

• Pärla

Jag har fött barn efter varann, och med mitt första gick jag upp 21 kg, och gick ner 19 kg på 6 månader. Nr 2 är tre månader idag, och jag går ner kilona jättesakta nu. Med första delammade jag, och med tvåan helammar jag. Kan det vara det som påverkar viktnedgången?? Eller kan det vara så att jag har fött två barn efter varann och min kropp tar tid att återhämta sig nu??
    Det är 20 månader mellan mina barn.
    Har 12 kg kvar att gå ner kilona, och jag äter måttligt och promenerar så ofta jag kan med barnvagnen.
    Men varför går det segt???
    Jag vill så gärna bli av med kilona nu...
    Dricker inte så mycket vatten heller, för jag känner mig inte ens törstig, vilket jag tycker det är jättekonstigt!!
    Nån erfaren som också har fött två barn efter varann? Hur har det gått med vikten och återhämtningen?

• Pärla

Gick upp 21 kg, och efter 10 månader har jag gått ner 19 kg. Ammar fortfarande, och promenerar så mycket det går.

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten