När var ni tillbaka på start vikten
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Åtta dagar efter förlossningen. Ammade, tränade inte.
nån månad, ammade o gick långpromenader varje dag, gick ner allt jag gått upp 21kg! :)
Nån månad, delammade och promenader. Gick upp 14. Ner 10 efter förlossning och sen 4 till efter en mån. Nu är hon 6 mån och jag har gått ner 2-3 kg till. Ammar inte och endast promenader. Går åt mer energi än man kan tro med en liten
3 månader, jag gick upp 25 kg. Jag har ammat och gått på lite promenader, ingen träning alls.
Så fort sonen var ute.
Aldrig.. Gick upp 30 kg båda graviditeterna och har c.a 10 kg kvar till ursprungsvikt.. Men jag var himla smal, trivs bättre nu.
Har även magen gått tillbaka på er?
Min är fortfarande degig efter två månader.
Barn 1: gick upp 18 kg, ammade, gick ner utan träning på ca 4-5 mån.
Barn 2: gick upp 23 kg, ammade, gick ner med promenader och matdagboken på ca 9 mån.
Barn 3: gick upp 16 kg, ammar, var nere på startvikt efter ca 3,5 mån utan träning
Oj
1:a barnet.
Jag var 15 1/2 år och underviktig och gick upp 18kg. 3 dagar ef födseln vägde jag 54kg igen.
2:a barnet
Jag var 31 o vägde 62kg före graviditeten. Lång promenader (en timma i snö m barnvagn o högt tempo per dag) och amning. Det tog 3 månader sedan var jag nere på 58kg. Alltså 4 kg lättare än tidigare.
Jag tror att amning o promenader är bäst för man umgås m barnet samtidigt som man mår bra fysiskt o psykiskt