• apricos

När var ni tillbaka på start vikten

Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
    Skriv gärna om ni ammat eller tränat.

• Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten
  • JNike

nån månad, ammade o gick långpromenader varje dag, gick ner allt jag gått upp 21kg! :)

• vildovacker1

Nån månad, delammade och promenader. Gick upp 14. Ner 10 efter förlossning och sen 4 till efter en mån. Nu är hon 6 mån och jag har gått ner 2-3 kg till. Ammar inte och endast promenader. Går åt mer energi än man kan tro med en liten

• Mornie Alantie

3 månader, jag gick upp 25 kg. Jag har ammat och gått på lite promenader, ingen träning alls.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • ladysoul77

Aldrig..Flört Gick upp 30 kg båda graviditeterna och har c.a 10 kg kvar till ursprungsvikt.. Men jag var himla smal, trivs bättre nu. 

• apricos

Har även magen gått tillbaka på er?
    Min är fortfarande degig efter två månader.

• Flisan79

Barn 1: gick upp 18 kg, ammade, gick ner utan träning på ca 4-5 mån.

Barn 2: gick upp 23 kg, ammade, gick ner med promenader och matdagboken på ca 9 mån.

Barn 3: gick upp 16 kg, ammar, var nere på startvikt efter ca 3,5 mån utan träning

• Mornie Alantie
    apricos skrev 2012-02-20 20:57:55 följande:
    Har även magen gått tillbaka på er?
    Min är fortfarande degig efter två månader.
    Nja, helt återställd är den inte. Det har gått snart 9 månader. Jag fick ganska mycket bristningar och även om de bleknat är huden skrynklig. Magen blir lättare uppblåst också, så på kvällarna är den större än på morgonen. Den är dock mycket mindre degig än för några månader sen.

2 månader är inte alls lång tid. Huden och musklerna har ju för bara några veckor sen varit sträckta till bristningsgränsen. Ge det lite tid, det kommer bli bättre!
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Superemma

Oj

1:a barnet.

Jag var 15 1/2 år och underviktig och gick upp 18kg. 3 dagar ef födseln vägde jag 54kg igen.

2:a barnet

Jag var 31 o vägde 62kg före graviditeten. Lång promenader (en timma i snö m barnvagn o högt tempo per dag) och amning. Det tog 3 månader sedan var jag nere på 58kg. Alltså 4 kg lättare än tidigare.

Jag tror att amning o promenader är bäst för man umgås m barnet samtidigt som man mår bra fysiskt o psykiskt

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten