• apricos

När var ni tillbaka på start vikten

Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
    Skriv gärna om ni ammat eller tränat.

• Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten
  • LilaRos

Första gick jag upp 19 och var på startvikten ca 7 månader efter. Ammade 2,5 mån och tränade inget alls, knappt några promenader ens.

Denna gång gick jag upp 24kg och nj är grabben 9v och jag har gått ner 14kg så 10kg till ska bort! Ammade bara 2v, går ut på långpromenader några gånger i veckan och har ett litet "träningsprogram" med enkla hemmaövningar.

• anyXX

Alla rasar inte i vikt amning. Många äter också betydligt mer fika när de är f-lediga :) jag vägde runt 54 innan första barnet. När jag blev gravid m tvåan var ettan dyrt ett år och jag var tillbaka på min utgångsvikt. Efter tvåan gick jag länge med 4-5 kg extra tills jag tog mig i kragen och gick ner dem. Även fast jag är nere på 53 kg ser m in kropp annorlunda ut såklart, magen är svårast att få att sluta puta tyvärr... :/ jag har gått upp rätt mkt under mina graviditeter runt 20 kg båda ggr...

flicka 2008 & pojke 2010
  • Pärla

Jag tror att anledningen vissa går ner i vikt är väl att man kanske dricker mycket vatten??
    Jag blir inte så värst törstig ens när jag ammar, så jag dricker inte så mycket vatten heller. För jag tar mina promenader när jag kan, och har en två åring hemma som jag springer efter också..men ändå så går kilona ner sakta..

• hon mot strömmen

Tre barn, nio år senare ligger jag fortfarande +15kg från min startvikt men jag kommer aldrig komma dit igen så jag har accepterat det. Men visst vill jag få ordning på kroppens utseende men jag är defentivit inte tjock.

En av anledningarna är mitt jobb som är så pass fysiskt tungt, känns som man är på gymmet och lyfter vikter i 8 timmar om dagen så jag har byggt en del muskler därigenom. 

• grodan134

Jag har precis kommit tillbaks till samma vikt som innan graviditeten. Det tog 7 mån. Glad
    Jag ammade i 3 veckor sen var mjölken slut.

• grodan134

Glömde skriva att jag tränat väldigt mycket för att uppnå mitt vikt resultat.

• elinvd

Gick upp 12 kg. 8 dagar efter förlossningen va jag tillbaka på min startvikt, och nu, 7 veckor efter förlossningen har jag gått ner totalt 16 kg. Ammade bara i tre veckor.

Bella 19/3 2012 <3
  • johannaf

Väntade tvillingar och gick upp 13kg. Efter 3 dagar hade jag tappat 11kg och nu en vecka efter förlossningen -14kg. Gör absolut inget speciellt eller ja både jag och min sambo har väl ätit mindre och gosar på bebisar istället.
    www.tvillingmamma.se

• carpediem1

Gick upp 12kg under graviditeten, 3 och en halv vecka senare var jag tillbaka på startvikten, ammade (och ammar fortfarande, dottern är 1år) men tränade inget alls, kunde knappt gå eftersom foglossningen höll i sig 4 månader efter förlossningen... Sedan hade jag 12kg övervikt sedan innan förlossningen, och det hade jag gått ner 10månader efter förlossningen, bara genom att äta regelbundet varje dag, och hyfsat nyttigt

• grodan134

Gud vad skönt för er som inte behöver träna för att bli av med kilona! Tungan ute
    Så var det inte för mig

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten