När var ni tillbaka på start vikten
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Är nyfiken hur lång tid det tog för er att gå ner era graviditetskilon.
Skriv gärna om ni ammat eller tränat.
Att bli mitt gammla jag med snygg rumpa och platt mage tog 9 månader . Ingen träning och jag ammade i 13 månader. Efter amningen gick jag ner 5 kg till.
Var då 25 år, 160 cm och vägde 48 innan graviditeten. Gick upp 20 kg.
Nu ska jag ha mitt 2:a barn (om 20 dagar) och är 31 år. Start vikten låg på 63 och väger 79 nu.
Väldigt nyfiken hur detta kommer att gå...
Jag vägde tyvärr rätt mycket när jag blev gravid hade gått ner 25 kilo innan men vägde 91 kilo när jag fick reda på att vi vänta gick sen upp 26 kilo cirka men mesta var extremt mycket vätska för när lilleman var ute och efter 1 vecka på neontalen hade jag förlorat 14 kilo.
Jag gick upp 12 kilo med första barnet och hade gått ner allt efter ett par månader. Då ammade jag och gick på mycket promenader.
Nu med andra barnet hann jag bara gå upp 9 kilo (hon kom 2 månader för tidigt) och hade gått ner allt efter ett par dagar. Jag förlorade mycket blod under förlossningen och hade inte så mycket fokus att äta när vi var Neonatalavdelningen så jag tror att det spelade in..
vägde 50 kg när jag vart gravid, 56.7 på förlossningsdagen och 1 vecka senare vägde 48 kg
jag hade då inte gjort ett skit det bara rann av.
gissar att det var mycket muskler som försvann trots att jag tränade hela graviditeten men inte på samma nivå.
nu är dock gymkortet inhandlat igen så man ska förhoppningsvis få lite kött på benen ;)
ok alla har varit duktiga utom jag som inte har gått ner allt. är 157 lång och vägde 48 kg innan jag blev gravid , vid inskrivningen på bb vägde jag 66 kg, hade alltså gått upp 18 kg. Nu är min son 15 månader och jag väger 55 kg har alltså 7 kg till att gå ner till min "innan jag fick barn vikt"
vägde 44 vid inskrivning gick upp till 49 kg.. Jag gick bara upp 5 kg och tyvärr fungerade inte amningen så bra som vi önskat men när vi kom hem från BB efter en vecka vägde jag mig igen och då hade jag gått ned 6 kg (vägde då 43kg). Skulle tro att när Iris kom till världen var jag nog redan nere på min startvikt... Men jag är nog ett undantag...
Har ingen våg men att döma av hur byxorna sitter gissar jag att jag har gått ner till vikten vid inskrivningen nu 1 mån efter att dottern föddes. Har väldigt lätt att gå ner i vikt av amning och det var likadant när sonen föddes för 3 år sedan. Jag äter i stort det jag känner för även om jag inte har någon jättebra aptit just nu. Går ca en timme med vagnen varje dag, hjälper nog till för vikten:)
Med sonen var jag tillbaka på målvikt och under målvakt på en månad. Blev helt ställd av bebislivet och åt knappt nånting. Var stressad och kände ingen hunger. Ammade också.
Med dottern tog det nog två år...
Glömde. Tränade inte efter nån av gångerna.
På en vecka vägde jag mindre än innan jag blev gravid. Gick upp 9 kg och har nu efter 2 veckor gått ner 12 kg. Har nog inte hunnit äta så mycket som jag brukar och en hel del av det jag gick upp var vatten. Jag hade dessutom lite att ta av så det kan gärna få fortsätta nedåt.