• SailorGirl

När var ni tillbaka på start vikten

Gick upp 17 kg under graviditeten och gick ner dem på 16v. Sen fortsatte det ner ett tag till och jag fick moffa för att inte må dåligt.

Måttbandet tyckte inte att jag var i form förrän långt senare. Tupler-övningar och plankan fick midjan på plats och hjälpte för att få rätt på den onda ryggen. Blev mycket promenader de första tre månaderna. Styrketräning började jag med ca 1 månad efter att dottern kom (lätta övningar varje, eller varannan dag). Ökade på vikt/motstånd efter hand och gick långsamt tillbaka till att träna som innan graviditeten (tyngre pass 2-3 ggr/v) under dotterns första halvår.

Sprang inte en meter innan dottern var 6-7 månader. Gick på löpbandet på gymmer med maxlutning istället. Superbra för att få tillbaka putet på rumpan OCH få kondition Kände inte att jag kunde springa utan obehag förrän efter avslutad amning, vilket inte är så konstigt iom relaxinet man har i kroppen.

Kan känna att jag är nog återställd för en ny graviditet nu när dottern är två, men vi väntar lite till för hennes skull. Rent utseendemässigt har jag sett ut precis som innan jag blev gravid sedan avslutad amning. (Men har sett mamma naken nog många gånger för att veta att den turen nog inte håller i sig om vi får ett, eller två barn till).

Svar på tråden När var ni tillbaka på start vikten