• Caspianne

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Netz: Vad mysigt med UL på måndag! Är det Kub då?

Längtar74: Jag har också trappat ut lal medicinerna nu, hade ju ett helt artelleri så det är skönt! magen kommer i sinom tid

Kvitter:Jag har också känt det där fladdret i magen, från och till, sen 3-4v tillbaks (v.17 nu), så man undrar ju om det verkligen är det lilla livet...? Men det är det väl? Sjuk!

Jag har fortfarande bara en tjockismage. Dessutom är jag ju lite äldre, så ska bli spännande att se när folk börjar våga fråga...

11 dagar kvar till RUL, tycker faktiskt tiden går lite fortare nu, än i början!

Har ni förresten gått ut med er grav officiellt än? Vin har än så länge bara berättat för den närmsta kretsen och berättade för min chef idag.

Ang kön så har vi diskuterat det förut (gud så glömska ni är, mina gravida vänner   ) Men det gör ju inget att diskutera igen, det är ju det de här trådarna är till för; att stöta och blöta problem.
    Vi ska definitivt ta reda på det iallfall.

Kram på er!

• Caspianne

STORT Grattis Odessa!{#emotions_dlg.flower}

Netz: Lycka till på Kub idag!

Vad härligt att ni är några som gått ut med er grav officiellt. Jag mste nog också göra det snart, för det börjar bli svårt att dölja 'fet'magen.
    Fick nästan lite panik imorse, när jag inte hittade några kläder att ha på mig. Jag gillar inte att shoppa kläder och just nu känner jag att jag dessutom har dålig fantasi och vet inte ens VAD jag ska köpa. Phew! I-lands problem i sammanhanget...

• Caspianne

Grattis Kvitter! Ni tog inte reda på kön? Eller nu lästa jag, aha, ni får vänta på överaskningen lite till Skönt att allt såg bra ut!

Vi har RUL på tisdag, så nu håller jag tummarna för att vi har en välmående bebis vi också! ( Som inte gömmer sig, för jag vill veta kön Skrattande

• Caspianne

Jag har också börjat nojja, lagom inför RUL, om det verkligen är något där inne! Men jag antar att mitt tilltagande illamående och att jag fått köpa en två (!!!) storlekar större bh, är bevis för det.

Min mage börjar också synas ( 17 + 4), men tyvärr ingen snygg gravidmage, utan ser mer ut som jag gått upp en massa i vikt, bara.

• Caspianne

Vad jobbigt med foglossningar och restriktioner Susanba, men det låter ändå som att du är vid gott mod och i slutändan kommer det förstås att vara värt det!

Ida-marie: förstår din frustration över bänkskivan! Vi har precis börjat renovera kök, vardagsrum och sovrum och det tar ALLTID längre tid än vad man först tänkt.

Min sambo har tänkt ett liknande pojknamn som ert, Susanba, Max...imiliam. Jag tycker även Alexander och Elias är fina.

Har svårare med flicknamn ...Netz, Alva var jättesött!

Imorgon är det dags för RUL och då får vi kanske veta kön! Wii! 

• Caspianne
    {#emotions_dlg.flower}Grattis Susanba! {#emotions_dlg.flower} Jämt och allt fyller du! Skål (alkoholfri)
    Vad mysigt med surpsrise-trip!

Nu laddar jag inför RUL...

• Caspianne

Jmelb: Vad härligt att du känner litegranna i magen!

Å va många gulliga namn du bjuder på!   

• Caspianne

Sådär, nu är vi tillbaks från RUL. Allt såg jättebra och den lilla räkan sprattlade omkring ordentligt. Bm var inte helt säker med trodde det var...en tjej!

Så nu ska jag, en gång för alla, försöka ta in att vi faktiskt ska bli föräldrar! Vi kommer också göra vår graviditet 'offentlig' -> STORT!   

• Caspianne
    Jmelb skrev 2012-05-22 09:02:27 följande:
    Igår var jag äntligen på RUL och fick träffa lill-fisen igen Glad Helt otroligt vad dom utvecklas fort.. längtar så till v32 när jag ska få träffa den igen.. magen är svår att dölja nu så jag passar på att sätta på mig riktigt tajta tröjor så ALLA ska se.. så skönt att äntligen försöka njuta lite av det..
    Insåg igår att vi är 5 st på vår gata som ska ha barn aug-okt, så det ska bli riktigt skoj. Visserligen är det andra barnet för de andra, men kul ändå.

jag lägger in en bild, men då den låg och gömde sig lite så var det inte så lätt att få till en bra bild, men man ser iaf huvudet och magen och en arm som den har vid pannan. precis som sin mamma när hon sover.Glad
    Vi fick inte veta könet.. visserligen visste vi inte riktigt om vi ville veta, men då den låg neråt med benen så var det svårt att se överhuvudtaget..
    Grattis till RUL! Å mysigt att gå omkring i tighta tröjor

Själv är jag i v. 19+1 nu och fortfarande mer en tjockmage än en gravidmage, tyvärr Skrattande
    Det är ett riktigt dilemma att klä sig, tycker jag!

• Caspianne

Heja idamari! Så mysigt med RUL! Det var en viktig milstolpe för oss, vi vågade ÄNTLIGEN tro på att vi ska bli föräldrar.

Pölsan: Hur går det med huvudvärken? Jag har ingen huvudvärk, men mitt illamående har tilltagit de senaste veckorna. Har fått två olika mediciner (på recept) att prova och den första verkar inte hjälpa. Får plocka ut den andra..  

Jag googlar runt på nätet och våndas lite inför all ny kunskap man måste ta in Alla grejer man måste ha och veta! Brr!   Men kul samtidigt förstås!  

Ingen på jobbet har kommenterat min mage (eller mina enorma bröst) än

Men så är jag ju lite äldre så de törs väl inte riskera att klampa i klaveret... hihi   

• Caspianne

Ja, jag skulle väl egentligen berätta för alla på jobbet, har haft ett par bra tillfällen, men, sen blir det som att jag inte riktigt vet vad jag ska säga och får inte fram det... ha ha

Tänkte nån skulle säga nått...men inte! 
    Undrar hur nån kan undgå att jag fått porrskådisbröst?! 

Kvitter: det är nog ingen fara att du inte känner nått varje dag. Min lilla fladdrar fortfarande till bara, på samma sätt som jag känt sen v.12-13 typ. Inget utanpå än så länge trots v.19 + 3  

• Caspianne

Katrinplommon ska väl vara bra.

Om man äter järntabletter så kan man bli väldigt trög i magen...

Hur mår ni tjejer? Hoppas att  ni haft en bra helg i solen Har ni handlat några babysaker ännu?

v.20+0 här nu och i går kväll TROR jag att jag kände ett fladder UTANPÅ magen, bm sa att man brukade kunna känna from v.22 ca, så jag KAN ha misstagit mig.

Har ärvn varit på spec idag och gjort ett extra UL. Mina fötter svullnade upp till elefantfötter i slutet på förra veckan och jag blev lite orolig för havandeskapsförgiftning, eftersom jag ligger inom riskzonen för det (ÄD, kronisk njursjukdom, förstagångsföderska och högt blodtryck).
     Allt såg dock ok ut, de fortsätter att ha koll på bl.a blodtruyck 2ggr vecka.

Som ett extra pkluss, fick jag se den lilla räkan på UL idag igen           

• Caspianne

Ojoj, barnvagnsdjungeln ja! Bävar nästan lite inför det, men har insett att jag har gott om tid! har du hittat nåt du gillar Jmelb?

Mammajeans har jag haft sen v.13   Är dags att utöka med ett par till, för nu har jag bara två par vanliga byxor jag kan ha, (med gummisnodd i knapphålet ). Är det någon som köpt några fina mammakläder? Jag behöver verkligen tips på outfits!
    Dessutom har jag en personalfest och en 50-års fest inplanerad, men inget att ha på mig. GAH! 

Nu har jag iallafall berättat för alla på jobbet, så nu slipper jag 'smyga' längre. Flera hade misstänkt det, men varit rädda för att trampa i klaveret genom att fråga, och de blev jätteglada för vår skull. Jag gissar att det förstått att det inte varit en lätt resa, eftersom jag trots allt är 39 år..

Håller med om det där med lättblödande tandkött och näsblod! Varje gång jag borstar tänderna blöder jag och snyter blodblandat flera gånger/dag (ursäkta detaljerna).  

• Caspianne

Förstår att det blir tunt i kassan, Susanba, pga sjukskrivning, men det kommer det ju avar värt i slutänden Huvudsaken att du och babyn mår så bra som det går och får viiiila!

Påtal om ekonomin, hur resonerar ni med föräldraledighet och föräldrapenning ( ytterligare en djungel att ge sig in i)  Hur länge planerar ni att vara hemma?

Min mage ser fortfarande inte ut som en gravidmage, utan mer som jag har gått upp i vikt bara. har gått upp 4-5 kg hittills. Håller med om att det är SÅÅÅ skönt med mammabyxor! Shoppade loss på HM igår och hittade faktiskt både jeans, shorts, tights, en topp och 3 st klänningar. 

Men svårt det där med storlekar? Jag köpte kläder som passade nu, så frågan är vad som händer om 2-3 månader?   

Ang barnvagnar så bluir jag svettig bara jag tänker på det... får ta hjälp av sambon som brukar tänka praktiskt och sen försöka hitta en begagnad.   

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?