• Caspianne

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

FruXX: Min mage är också väldigt svullen, ffa på em, kan inte ha åtsittande byxor längre.

Läste i en annan tråd att det beror på tarmarna och att det kanske är så att tarmarna vilar på natten och får sedan jobba mer på dagarna.

Jag har också molande värk och smärta från och till, och ibland på ena sidan, ibland på andra, det varierar liksom. Förstår att du oroar dig, men jag tror att allt är ok. Passa på på att fråga BM vid vul eller din klinik? 

• Caspianne

Å vad härligt med semester Pölsan och Curly! Blir riktigt avis! Sol och lugna dagar är precis vad man skulle behöva nu!

Och Curly, det är bra att de tar så väl hand om dig. Denna gång kommer det gå hela vägen!!!!

Jmelb: Du har det verkligen tufft! Ta hand om dig och jobba inte mer än du absolut måste!   Det låter verkligen som att du skulle behöva de där 3 dagarnas semester.

FruXX så spännade med TVÅ UL nästa vecka! Läste även i en annan tråd om att det kan variera mellan hård/lös mage, så det är nog ingen fara som sagt.

Lowa: Vad tråkigt med dåligt bemötande! Det är inte ok tycker jag, men tyvärr är jag inte så förvånad. Svensk sjukvård i ett nötskal känns det som! 

Susanba: Hur har du det? (Hoppas jag inte skrämde iväg dig från tråden Skäms ) KRAM!

Själv har jag varit trött och orkeslös och mått mer illa på eftermiddagarna, så jag har tagit postafen de två senaste kvällarna, med påföljd att jag knappt kan hålla mig vaken. Försöker hysteriskt stoppa i mig nått varannan timme, men börjar bli trött på att försöka äta när man mår illa.

Det är verkligen ovärderligt att hänga med er andra! Hjärta
    Tänk när vi diskuterar babynamn och barnvagnar ... stort!     

• Caspianne

Curly, förstår att du investerar i en baddräkt, märkena från Fragmin-sprutan är inte att leka med. 
    Jag har sprutat vid en ÄD och magen såg misshandlad ut, full av blålila märken.
    Tycker du ska njuta av få symptom, (men förstår att du nojjar) Golf låter härligt och sportigt

FruX du har gravsymptom enligt skolboken! Hur har det gått idag på UL?

Susanba, din stackare!
      Hoppas verkligen du kryar på dig! 
    Å tack för tipsen om mat, viktigt att tänka på även här hemma.
    Jag har läst lite här http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/ 

Jag kan än så länge äta, men har en så otäck smak i munnen ibland och inte all mat smakar bra. Köpte en matlåda förra veckan som verkligen smakade så illa, beskt och med smak av ost. När jag kom hem och rostbröd smakade likadant, insåg jag att det nog inte var matlådan det var fel på, ha ha.

• Caspianne

FruXX: Man räknar ÄP = ägglossning vid ÄD.
    Tyvärr är inte alla BM insatta i IVF/ÄD. Vid vanlig graviditet har man ju inte alls samma exakta koll och då är det inte ovanligt att datumet justeras vid VUL.

Det är många som gjort ÄD som råkat ut för okunniga BM som velat ändra datum. Flört vilket är fel,  så stå på dig!

Skönt med pickande hjärta iallfall och bra att du får ett nytt UL. 

• Caspianne

Curly, du måste rapportera om inskrivningen! jag ska ju dit på torsdag, och är nyfiken på vad som händer. Blodprover gissar jag?

• Caspianne

Å Curly, vad jobbigt för er! Förstår att ni har det tungt nu. Håller alla tummar och tår för er skull! Kram!

Rikkolin: Hur har det gått för dig? Länge sedan du rapporterade!

FruXX:  Såklart den lilla kommer växa till sig och vad härligt med nytt VUL idag!

• Caspianne

Nej! Curly så ledsamt! Förtår att ni har det tungt just nu! Stora stora tröstkramar!

Det är verkligen  upp och ner i dessa trådar Gråter 

• Caspianne

Grattis längtar74! {#emotions_dlg.flower} Underbart att se när det pickar! 6+4 eller 6+6 kvittar ju egentligen även om bm inte borde ändra datumet alls egentligen pga ÄD.

Vi har diskuterat dessa i andra (ÄD-)trådar och universitetsjukhusen räknar från ÄP, medan endel enskilda läkare och bm envisas med att göra som vid naturliga graviditeter.

Kvitter: va trist det lät med hälsosamtalet. Jag ska ju dit i em och hade hoppats på iallfall blodprov, blodtryck osv. Skulle vilja kolla med TSH också...

• Caspianne

Mitt hälsosamtal var likadant som ditt. Info om alkohol, droger och en massa andra broschyrer, varav endel matnyttigt, annat inte.
    Jag tycker som du, varför inte slå ihop det med inskrivningsbesöket?! Speciellt som vi är i rätt vecka för inskrivning.

Har nu tid iem för samtal med info om fosterdiagnostik och nästa vecka ska jag träffa läkare vid ett tillfälle och inskrivning vid ett annat. TUR att vi bytte vårdcentral till ett som ligger 2 min promenad från mitt  jobb.

BM var väldigt trevlig aillfall vilket känns skönt.  Mne jag måste säga att det fortfarande känns heeeeelt overkligt när hon pratade i termer som att vi ska bli föräldrar...

9+4 idag...

Kvitter: Jag undviker också tunga lyft, har gjort ÄD utomlands och där är de väldigt restrektiva vad gäller lyft/sportande under ruvningen, så jag har fortsatt ta det rätt lugnt.         

• Caspianne

FruXX: Hur har det gått för dig? Blir lite orolig när vi inte har hört från dig. Kram! Hjärta

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?