• Caspianne

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Kvitter skrev 2012-02-21 17:21:44 följande:
    Grattis odessa! Vad härligt att få det bekräftat att det finna en litet hjärta som slår därinne! Gud vad jag längtar till fredag. Jag känner mig mer och mer osäker på att det finns nått där inne!

Jodå Kvitter, det är klart den är där! Kram!
  • Caspianne

Odessa: Så hemskt tråkigt! Stora stora styrkekramar till er! Det måste verkligen vara fruktansvärt att först ha sett den lilla på VUl och sedan detta. Blir så ledsen för er.
    Ta hand om er nu!  Hjärta

Jag kan annars tipsa som prednisioln och fragmin som kan hjälpa till om man har autoumuna faktorer som påverkar problem med infästning och/eller missfall. Dessa preparat är väldigt vanliga utomlands, medan man i sverige är betydligt mer restrektiv. 

• Caspianne

Pinkiepe: Hur har det gått för er? En blödning BEHÖVER inte betyda missfall! Det är jättevanligt vid ÄD som jag har gjort, så jag antar att detsamma gäller vid IVF!

Bruna blödningar med värk och utan kan vara ofarliga/farliga, samma sak med röda blödningar.

Vi hade själva en skräckupplevelse förra veckan. I onsdags fick jag bruna spottings och hade onda ilningar i jumskarna. Det blev dock inget mer, förrän i fredags när jag fick röda spottings och blod påå pappret när jag gick på toa.

Hjärtat fullkomligen stannade och vi var helt säkra på missfall och både sambon och jag bröt ihop. Vilade och tog extra vaggis och sen kom det inget mer. Gissa om vi blev lättade och nu hoppas, hoppas vi att den lilla myran trots allst stannat kvar.

Fast jag VET att blödningar är vanligt, så frekade vi verkligen ut. Brr! Så hemskt det var!      

• Caspianne
    aneleh001 skrev 2012-02-25 17:50:38 följande:
    Grattis till fint vul. Och Odessa: tänker på dig. Var på vul igår. Skulle vara V5+3 och först tog det lång tid att hitta hinnblåsan men sen hittade dr den men tydligen alldeles för liten. 😔. Får vänta 1 1/2 vecka för nytt vul. Besviken... Dom sa att det kam vara så här men känns som hoppet försvann.

Oh, så jobbigt! Har fått veta i en annan tråd att man brukar kunna se hjärtslag på VUL från 6+5 ungefär.
    UL i 5+3 är väääldigt tidigt, är det den utländska kliniken som vill ha det så tidigt?
    Tror nog inte hoppet försvunnit! Kram!
  • Caspianne

Ni har det verligen jobbigt era stackare!

Låter helt sjukt att du tappat i vikt Jmelb! 
    Jag känner igen hungerskänslorna, blir heller inte riktigt mätt, eller illafall snabbt hungrig, men det är inom kontroll så att säga. 

Jag har visserligen yrsel och ett svagt illamående, men än så länge har jag inte varit i närheten av att kräkas,
      och matlusten är det inget fel på, även om jag går omkring med en äcklig smak i munnen hela tiden.

Jag vilar också mest efter jobbet (väldigt stillasittande) och tycker verkligen synd om er som har mer 'fysiska' jobb!
    Sen blir det ett ryck på kvällen, men jag frestar verkligen på min snälla omtänksamma sambo, som får dra ett tungt lass, redan!     

• Caspianne

Grattis igen Längtar74 och Fru xx! Jättekul att ni hänger med i tråden
    {#emotions_dlg.flower}

Jmelb: Bra info från din läkare och bra att få veta att man kan äta det man blir sugen på de 3 första månaderna, jag har nog faktiskt också tappat nått kilo fast jag rör mig BETYDLIGT mindre än vanligt. Nått händer med ämnesomsättningen helt klart!

Mitt illamående har tilltagit och jag har ulkat 2-3gånger men ej spytt ännu. IBävar för att bli tvungen att springa och kräkas på jobbet!

MEN att illamåendet tilltaget känns ändå positivt i den bemärkelsen att då BORDE ju myran vara kvar, trots blödningarna/spottingsen förra veckan!  

Imorgon har jag också UL (skrev visst fel datum först)  och då ska jag be att få lergian comp eller nått annat utskrivet samt köpa postafen och seaband.

KVITTER, 31år: ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2  BF 10/10
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3
    Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3
    Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
    längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3

• Caspianne

Oh nej Susanba, inte kul att var sjuk! Men kunde inte låta bli att skratta åt din 'craving'. Citroner! Å tomater! ha ha ha
    Krya på dig nu!  Lergian comp ska vara bra dagtid (man blir inte lika trött som av postafen).

Längtar74: Jag är inte vaccinerad 

• Caspianne

Skönt att du mår bättre Kvitter! Förstår att det är jobbigt och vara trött med en 2-åring i huset. Fullt ös!
    Jag tycker som du ang vaccination. Vaccinerade mig inte mot fågelinfluensan heller, vilket känns skönt i efterhand.

Jag har inte heller några speciella cravings , men blir hungrig som en varg och kan äta mycket mer än vanligt. Hetsäter frukt på jobbet också (det finns en frukkorg) igår: 4 manadriner och 1-2 bananer.
    Har gett upp den dagliga koppen med kaffe också, är INTE sugen på det.

Brösten fortsätter spänna, har mått mer illa ett par kvällar, men fortfrande inget kräks utan bara ulkande några gånger. Rutinen att gå upp och kissa varje natt vid 4-5 fortsätter. Då tittar jag på 'Förlossningsakuten' en stund innan jag somnar om. 

Mitt luktsinne har också blivit bättre, helt plötsligt känner jag (goda) parfymer och allt möjligt (haft dåligt luktsinne förut).  

Nu laddar vi för VUL i em, men faktiskt så känner jag mig bara positiv, men lär blir  nervösare allt vad det närmar sig...!

• Caspianne

Grattis till bra UL Jmelb! Vid IVF/ÄD ska man räkna från ÄP, för man vet ju exakt när ägglossningen var. Alla barnmorskor verkar inte vara medvetna om detta (enligt andra trådar), så du kan få stå på dig. Var det din fertilitetsklinik som gjorde VUL?

Även vårt VUL gick bra. Ett litet pickande hjärta och en 1.2cm stor myra därinne Sambon blev så glad så han grät. Jag tycker mest det känns heeeeeelt OVERKLIGT. Nästan som att en alien intagit kroppen, hihi.

Iallfall väldigt skönt att allt såg bra ut! 

Man har tydligen tagit bort åldersgränsen för NUPP/KUB och erbjuder alla som vill det.

Om inte annat kan man göra det för att få nytt VUL

Jag har inte heller skrivit in mig på mödravården än, men tänkte göra det nu efter VUL.

Förstår att ni  är oroliga som saknar gravsymptom, men jag tror att det är bra så länge det inte känns!  

• Caspianne

Låter som om vi även kommer få mågra tvillingar i tråden Flört 

Uppdaterar mig och kastar om oss, så det blir 'kronologisk' ordning. fast kom just på att det ju även beror på hur många dagars odlat embryo man fått tillbaka... ja vi får ändra allt eftersom

Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10 
    KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10
    Odessa, 32 år, ÄP 18/1 FET 25/1 TD 7/2 VUL 21/2  BF 10/10 

Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF ca 11/10
    Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3 BF 14/10 
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3 
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3
    Aneleh001, 42 år, FET 3/2, TD 17/2
    Fru xx, 36 år, ÄD/ÄP 3/2, ET 6/2, + 18/2, VUL 12/3, BF ca 25/10     

längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3 

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?