• Caspianne

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Vid IVF är det nog standard att göra UL v.8.
    Nästa UL är sen KUB i v 13+6 (om man väljer det) och sedan RUL i v.20

Härligt att höra hur alla har det, även om det är endel gravidkrampor men det är det ju värt!

Min mage är också supersvullen på em och kvällar, byxor som sitter åt har jag inte kunnat ha sen ET känns det som. Men har varit lite mindre öm denna veckan faktiskt. Däremot mår jag fortsatt illa och har den hemska smaken i munnen.
    Jag har nog gått upp 1kg, vilket inte är så konstigt eftersom jag försöker äta för att undvika illamåendet. Träna? vad är det?

Japp, Kvitter, imorgon är det inskrivning på MVC för mig med.

Idamarie: Hur gick UL?

• Caspianne

idamarie: Grattis till ultraljudet! vad härligt! Men vad synd att du ej fick fotot! Du får be om ett nästa gång

Bellan: Vi satte tillbaks ett embryo och jag hade spottings/blödningar veckan innan UL, och vi blev såklart JÄTTEOROLIGA. Men allt såg bra ut på UL och hjärtat pickade på den lilla.

Längtar74: Lyllos som inte är godisugen!
    Vad länge din kinik vill att du ska medicinera.
    Min svenska klinik tyckte jag skulle börja trappa ner redan i v.8, men den läkaren var hemskt osäker på ÄD, så istället har jag valt att följa samma nedtrappning som ett par andra ÄD-tjejer från från utlänska kliniker (Riga?), dvs nertrapppning from v.12.
    Så igår började jag trappa ner progyonet från 6mg ->4mg/dag

Har inskrivningssamtal på MVC i em, så jag hoppas det är mer givande än hälsosamtalet...!

Jag är fortsatt hungrig och trött och börjar känna mig pluffsig efter att inte ha tränat på så länge.
    I går kväll var min mage så svullen att jag kunde jämföra mig med Kvitters mage, hade dessutom knip/hugg i magen så jag fick ta alvedon.
    Antar att det är tarmarna som spökar?

• Caspianne

Förresten vad läser ni för någonting nu när ni är gravida? trots att jag varit i IVF/ÄD-svängen i så många år, har jag lixom inte läst något om själva graviditetet.

Så vad kan ni tipsa om? Bra hemsidor, bloggar, shopping, böcker, tidningar etc?

• Caspianne

Beställde Mammapraktikan igår, har fått tips om den i en annan tråd och nu i vecka 12 vågar jag äntligen beställa

Inskrivningsamtalet kunde de gott ha slagit ihop med hälsosamtalet. Lite blodprov, urinprov, blodtryck och så frågade de om sjukdomshistorik i min och sambons släkt. Thats it.
    Dock hade jag både högt blodtryck och lågt sköldkörtelvärde, men har bestämt mig för att inte oroa mig för det.

Ska ringa och boka KUB idag också.

Susanba, vad sent du får göra KUB?
    40 är ju ingen ålder Å så mysigt att få se den lilla på självaste födelsedagen.
    Jag känner förresten igen det där med illamåendet, ena dagen tycker jag det är mycket bättre och nästa är man sjösjuk igen!

Är avis på er som ska göra nya UL innan KUB!

• Caspianne

Grattis till alla lyckade vul! Vad kostar det att boka privat? Vi får vänta till kub efter påsk, men det är ju inte så långt kvar Pölsan, jag är inte heller hård i magen längre, så det där varierar nog från och till i grav. Vad spännande att läkaren spekulerade lite i könet Vi ska absolut fråga efter kön vid Rul!

• Caspianne

Oh, vad spännande med så många VUL idag! Lycka till allihopa!
    Själv ville jag göra KUB mest för att få ett extra UL, men iom att vi varit på Frejasamtalet så aktualiserades ju alla frågeställningar angående KUB och FVP.

Men nu håller vi tummarna för att vi alla får fina KUB-siffror och inte behöver oroa oss. Det är ju som sagt bara en sannolikhet!

Jag är i 12 + 1 idag och får vänta med KUB tills 9/4. Håller med susanba, mitt illamående har blivit värre den senaste veckan, överallt står det att det ska avta efter v.12, men läste i en annan tråd om flera som mådde illa ända till v.18-19...
    Jag spyr fortfarande inte, men ulkar över toaletten ett par gånger dag och tror att det ska komma.
    Använder också åkband (kul namn Susanba , som inte hjälper) och tar postafen ibland.

Men jag har INGA problem att äta trots illamående. Många saker smakar dock väldigt beskt, men det vet jag inte alltid innan jag stoppar dem i munnen. Räkost, såser, parika och morötter smakar beskt.

Går även omkring med en smak av bakpulver i munnen, mer eller mindre konstant.

• Caspianne

Uppdaterar listan med KUB

Susanba: Vad har du fått för BF?

Volvofru, 33år, ÄP 16/1 ET 18/1 TD 2/2 BF ca 8/10 
    KVITTER, 31år, ÄP 18/1 TD 8/2 VUL  24/2 BF ca 9/10 (andra barnet) 
    Jmelb, 33 år: ÄP 20/1 TD 7/2 VUL 1/3 BF  10/10 
    Caspianne, 39 år: ÄD ÄP 23/1 TD 10/2 VUL 1/3, KUB 9/4 BF 14/10 
    Susanba, 39år, ÄP 24/1 ET 26/1 TD 11/2 VUL 6/3 
    Anaya, 30 år, ÄP 24/1, ET 26/1, TD 13/2, VUL 5/3, BF 15/10
    Pölsan, 34 år. ÄP 27/1 ET 29/1 TD 14/2  VUL 6/3, BF 18/10
    längtar74, 37 år, FET 9/2, TD 23/2, VUL 15/3, BF 1/11
    Idamarie, 32år ÄP 3/2 ET 5/2 VUL 27/3 BF 25/10

• Caspianne
    längtar74 skrev 2012-03-29 15:19:13 följande:

Caspianne - jag tycker också att det känns jättelänge med medicineringen. Men jag gör väl precis som de ordinerat. Jag ska maila dem och fråga varför, bara så att det inte blivit något fel.

Kom på att infon från din klinik stämmer med hur länge man kommer äta mediciner.
    Jag började trappa ner förra veckan (11 + 0) och innan jag trappat ut allt, så hamnar jag nog nånstans v.15...
  • Caspianne

ÅH! Grattis till lyckade VUL/UL Jmelb och Kvitter! Härliga bilder!
    Vad fick ni för sannolikhet på KUB:en?

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?