• Caspianne

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Å Fruxx, det gör mig så ont att höra att det skulle sluta såhär! Stora stora styrkekramar. Ta han om dig och ta den tid ni behöver för att sörja. Det måste vara fruktansvärt. En ljusning i mörkret är att ni har fina embryon kvar i frysen. Kram!

• Caspianne

Susanba, blödningar är vanliga, men förstår att du blir orolig. Ta det lugnt så ska du se att allt kommer gå bra. Bra att du pratar med bm! Kram!

• Caspianne

Jobbigt att läsa om alla som försvinner i tråden :-/ Vi behöver lite glädje i tråden nu! Vad är det för UL du ska göra i v.13 , Kvitter? Kub? Vi har bestämt oss för att göra KUB, mest för min del, för att få ett VUL. Hoppas bara vi får bra sannolikhet, för annars får man fundera på på nästa etiska dilemma.. Susanba, bra att du är hemma o tar det lugnt. Högt blodtryck är vanligt vid grav, så säkert inget att oroa sig för, men bra att de håller koll! Jobbig med ditt illamående! V. 10+1 för mig nu. Mår också illa ffa på em/kväll men det är hanterbart. Har en riktigt otäck smak i munnen och enkel saker som jag äter smakar riktigt beskt och otäckt Annars fortsätter jag att gå upp en gång varje natt o kissa. Hur har ni andra det?

• Caspianne

Ja, sannolikheten måste ju beräknas på åldern på dontorn i kombination med att de mäter nackspalt och kollar markörer i blodprov.

Jag har fått info om att jag inte får några extra UL, trots ÄD, så därför väljer vi att göra KUB, mest för att få UL alltså.

Återigen, Jmelb, så ska inte BF ändras när man gjort IVF/ÄD, man vet exakt när ebmryona blivit befruktade , vilket man inte vet vid en spontan graviditet och därav kan BF ändras. Räkna ÄP = ägglossning så hamnar du rätt.  
    Du har det verkligen jobbigt med ditt illamående din stackare :-/

Idag ska jag tillbaks till mvc på ett av de 100 besök de bokat in, dock inga UL i sikte....   

• Caspianne

Idag var det ett läkarbesök på MVC, antagligen för att jag har en njursjukdom som de vill hålla koll på.
    De koll ade blodtryck, tog blodprov och urinprov. Bad dem även kolla TSH vilket de ska göra.

Har ju hunnit med både hälsosamtal och Freja(?) samtal, dvs fosterdiagnostik och ytterligare ett besök hos BM är inbokat. TUR att vi valde mvc nära mitt jobb!

Det har varit  diskussioner i andra trådar ang det här med att vissa BM/läkare ändrar BF trots IVF/ÄD. De stora fertililitetsklinikerna gör det inte iallfall (däribland min egen).

Idag har jag haft molande värk/mensvärk hela dagen och mått illa nästan hela dagen...Så nu ska jag äntligen göra slag i saken och prova seaband.

Susanba: Hur går det för dig? Mår du bättre?   

• Caspianne

Jag tror seabanden hjälper lite faktiskt, använde dem hela dagen igår och faktiskt har jag mått mindre illa. Kan ju vara inbillning eller bero på nått annat, men skönt är det iallfall! 

Å vad härligt Kvitter att komma in vecka 12! Det är min nästa hållpunkt (10 + 4 idag), men sen lär man oroa sig fram till nästa UL iallfall... men som sagt, en dag i taget!

Jag har inte gått upp nått i vikt än och tror inte magen blivit rundare? Men däremot är jag SVULLEN.
    Herregud tjejer, snart är det kanske dags att vi lägger in magbilder i tråden  

Oh vad hemsk att du mår så illa Susanba och tappar i vikt! Inte bra! Får du i dig något? Men som du sa, det kommer att vara värt det om 9 mån!  Lycka till på inskrivningen!

• Caspianne

Välkommen Hannele! Vad underbart med ett plus till slut! Å så tvillingar på köpet!!! Stort grattis! Wow! Vilken härlig magbild Kvitter! Den där magen döljer du inte länge till Hur tänker ni andra, när berättar ni för släkt/nära och när gör ni det mer officiellt? Vi har nog tänkt berätta för familjen nästa helg ( slutet på v.12) Vi kommer som sagt att göra Kub, så efter det kanske man kan gå ut med det, eller vänta tills det syns? Är också otroligt nojjig dör fostervattensprov. Missfallsrisken är 1 på 100 enl vår bm. Brr! Jag ropade nog hej för tidigt för trots seaband, så har jag nu mått mer illa . Kör på postafen som inte heller hjälper. Trots illamående så är jag mer eller mindre hungrig konstant och stoppar i mig 5 mål/dag plus frukt. Galet! Ang träning, så har jag tagit det lugnt sen et. Har två hästar, men har alltså inte ridit öht. Är för trött, har för mkt molvärk o illamående. Man får lyssna på kroppen, efter att ha försökt få barn i 8 år, så känns det som en ganska liten uppoffring även om man blir frustrerad i ibland.

• Caspianne

Nu lät det kan ske som jag tycker att man inte ska träna, men så menar jag absolut inte. Tvärtom! Mår man bra så är det inget som hindrar alls, tror jag. Men förstår Om du nojjar Längtar! Speciellt med ett MF i bagaget!

• Caspianne

Grattis Netz och Anaya! Anya, vad häftigt med enäggstvillingar!

Pölsan: Välkommen hem! Brasilien låter häääärligt! Hoppas du har vilat upp dig ordentligt och har haft en skön semester!

Själv har jag spenderat helgen med långpromenader i solskenet. Helt underbart efter att inte ha gjort speciellt många knop de senaste veckorna. Känns som jag fått tillbaks lite ork faktiskt.

v.11 + 0 i dag, så nu är jag äntligen i den efterlängtade vecka 12! Men nu vill jag helst ha ett UL så fort som möjligt. Ska mvc på onsdag ifgen, mendå är det bara invägning och sånt tror jag.

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?