• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Hoppas alla har haft en trevlig jul! Vi har fart o flängt men det var de värt:)

Idag har vi varit på BVC igen o damen har gått upp 222g så nu lligger hon på 3996g och är 33 dagar. Väldans va tiden går fort... Har även ikväll fått lillan att somna i sin säng som står i vårat rum men när hon vaknar nästa gång får lhon komma över till mamma:) Jag har planerat att hon ska få börja med sängen lite i taget. Och eftersom man ammar fortfarande så är det ganska bekvämt att ha henne i samma säng ett tag till:) Plus att det är mysigt:P

Mellandags kramar till er alla o Gott Nytt År på er!!

• Netz

God fortsättning! Försöker se till att lillan ligger i sin säng när hon sover på dagarna. Hon får komma över till våran säng efter första eller andra nattstoppet beroende på hur trött jag är med:p sen när hon sover längre perioder kommer jag att ha henne mer i hennes säng hade jag tänkt men vi får se:)

Gott nytt år på er!

• Netz

Hallå! Hur är det med alla mammor o bebisar efter jul o nyår? Och Odessa hur går det för dig? Har det kommit någon bebis innan årets slut? Är så nyfiken så jag spricker:P Här rullar det på. Igår ville lillan inte somna i våran säng men så fort jag la henne i spjälsängen somna hon... Känns rätt skönt att hon sover där men kallt att gå upp på nätterna vid matdags när man har så skön värme under täcket... En vecka kvar tills nästa BVC besök. Hoppas allt är bra med alla annars! Kram på er!

• Netz

Nätterna knallar på här. Våran lilla som heter Siiri sover en hel del men på kvällen lägger jag henne i spjälsängen vid 22-tien då hon har fått amma lite. Sen sover hon 1.5-2 timmar innan hon vaknar för nattmål. Oftast är det ett lass i blöjan efter ammningen men inte alltid. Hon som ar om o får ligga i sin säng. Sen sover hon upp till 3 timmar till mästa matstop o blöjbyte. Här kan vi somna om hur många gånger som helst om vi får:P inland kan jag vakna o undra: varför har hon inte vaknat för? Det är ju dags. Men hon har vekat sova:) Var på BVC igår o damen växer enligt sin kurva:) är 7v idag o väger 4368g o är 56.2cm lång:) Kör bara ammning här. O hon har lärt sig att äta utan hjälp av ammningsknappen:) är överlycklig! Odessa: förstår frustrationen o rastlösheten:) Jag gick över 12 dagar... Men snart kommer det lilla livet:) kul! Lycka till! Trevlig helg!

• Netz

Jätteskönt med lite mer plats i sängen:) vi brukar ändå ta en sovmorgon ihop efter kl 8 efter mat o blöjbyte:) jag älskar att sova länge så hon brås på mig då hon gillar det med:) skönt då hon har vaknat varannan timme på nätterna..

Kram på er!

• Netz

Kul Idamarie:) riktigt skönt när dom börjar vänja sig vid att ligga i sin egen säng:) jag har ca en meter mellan min o lillans säng men känner att det blir lättare o lättare att gå upp på nätterna:)

Fick idag brev om att föräldraträffen börjar den 22a. Ska bli trevligt o se om man träffar nån som man har nått gemensamt med eller bara träffa lite folk:) Låter även trevligt med babymassage. Skulle jag vilja lära mig så jag kan göra det skönt för den lilla:)

• Netz

Längtar74: Ojdå bajs som vill upp på ryggen har vi sluppit än så länge:)

Har precis haft en kväll o natt då llillan har sovit 3-3½ timmes sömn på raken:) Det är man inte bortskämd med:)

Har idag varit på barnsång:) Även om jag inte är så religös så var det roligt o Siiri gillade det:)

• Netz

Längtar74: ja det är tur att man har tvättmaskin. Min lilla var vaken nästan hela förmiddagen så i eftermiddag o kvällen har hon sovit.. Även natten som var sov hon 3-3 1/2 timme i stöten..

Angående babysången:

Jag ser det inte som en sak för mig utan för Siiri:) hon verkar gilla det så vi går så länge som hon gör det:) religiös eller inte så var det roliga sånger:) en som har fastnat är när man står o håller barnet inåt(mot sig) utåt (håller barnet en bit ifrån sig) uppåt (lyfter upp barnet uppåt) neråt. O ååå va jag är glad! å då tar man o lyfter upp dom fort:) den gillar de flesta barnen:) o vi föräldrar får röra oss lite. Rekommenderar det starkt:)

• Netz

Motionsmässigt försökert vi ta en promenad på ca 5 km varje eller varannan dag. På nått gym har nog aldrig riktigt trivts.. Så promenader får räcka här tills vidare:) ska snart ge oss ut på en runda så fort lillan har ätit.. Men hon somnar hela tiden:p

På tal om sömn så somna hon vid halv åtta igår kväll o sov till kl två inatt! Sen sov hon två till tre timmar i stöten:)

Kram på er!

Undra om det har blivit nån mer bebis till tråden?

• Netz

Hallå! Nu måste alla ändå ha blivit mammor??

Hur går det för er med era små mirakel?

Här knallar det på o tiden går såååå fort, dagarna bara springer iväg. Småbarns sång/musik, babymassage och familjecenter med lite fika:)

"Damen" är nu 10 veckor och börjar bli riktigt nyfiken på vad som händer omkring henne:)

Nyfiken på era liv som mammor. Vart har ni tagit vägen???

Kram

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?