• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Poussin: Va kul att ni gillar det jag skriver:) Gillar att skriva och dela med mig av mina erfarenheter med mera:)
    Ja det är synd om mannen men det ska nog bli bra hoppas jag.
    Nu är vi på jakt efter en barnvagn tycker mannen så imorgon ger vi oss ut i jungeln
  • Netz
    Kvitter: Vilken fin mage! Jag är v21+4 idag o känner mig större än sådär men är det kanske inte... Tokkissar gör jag med. (men inte på nätterna)Alla blir tokiga på mig så fort jag kommer ut o säger:" Var finns det toa. Jag måste kissa." Speciellt min man. Han tycker jag är kissnödig jämntTungan ute

Vagn, spjälsäng, bilbarnstol och en bärsele blev det igår. En BRIO Sing Blev det till slut. Kanske inte så bra på grusvägar men här i stan på asfalt helt gudomlig enligt dom som jag har pratat med o har den.

Har precis varit ute på en promenad men mannen o det kändes som den längsta nånsin eftersom jag har gått på stan idag med men det blev så varmt att jag inte mådde så bra av det... Han fick praktiskt taget dra mig runt spåret hahaha (dålig kondis efter 18 år som rökare... Har varit rökfri sedan nyår)

Trevlig torsdags kväll på er alla
  • Netz

Va skönt att känna att man inte är själv med dålig kondis hahahFlört
    Tack för de fina orden om magen:) Känner mig rätt stor på kvällarna o spänd...

Tror jag håller på att få foglossning:( Attans så ont det börjar göra. Hoppas det ger o tar så det inte håller i sig hela tiden...

Alla får ha en bra helg. Nu har mannen o jag en vecka ihop så då är vi fullbokade och ska åka hit o dit för att träffa folk som man inte har sett på länge:)

Kram på er alla!

• Netz
    Jmelb: Välkommen hem till Sverige:) Skönt för dig att slippa järntabletterna. O jag kan tänka mig att det inte gick att göra så mycket i den värmen...

Poussin: Jo jag har sett nånstans att det finns övningar för att minska besvären vid foglossning. Men idag har det varit lugnt så frågan är om det är foglossning eller ischias...
  • Netz
    idamarie: Jag har oxå funderat på det där med föräldrapenning hur man ska ta ut den o hur det ska gå ihop sig ekonomiskt... Berätta gärna hur ni gör så man vet hur man ska göra sen. Allt hänger mycket på hur mycket pengar man vill ha och hur länge man vill stanna hemma....
  • Netz

Har fått lägga allt som heter hem på is den här veckan... Mannen har fått problem med njurarna o högt blodtryck... så vi har fått åka på ultraljud på njurarna och han har legat inne för att ta reda på felet:( I helgen har han fått permis men när blodtrycket har gått ner så ska han göra en biopsi. Känns skit att börja jobba på måndag o veta att jag inte kan vara med honom på sjukhuset...

För övrigt är det braFlört Många som tycker att man är "liten" fast man har gått över halva tiden... Har även gått upp 6-7 kg sen inskrivningen hos BM.. Jaja det får dom tycka men jag tycker att jag har blivit stor. Magen funkar till o från pga järntabletterna...

Struntar nog i ammningskudde o kör med en vanlig lite större. Har sett att det funkar.

Idag blir det en sväng till sjukhuset för att checka mannens blodtryck sen ska vi på 40-års fest hos hans syster i Lindesberg:) Ska bli kul att komma iväg lite utanför lkpg...

Hoppas alla har det gott i alla fall.

Kram på er alla!

• Netz

Hej alla!

Mannen mår bra men trött... Dom har fortfarande inte fått ner blodtrycket så dom kan göra en biopsi på honom...
    Men nu i helgen har han permis o vi njuter av varandras sällskap till max. Biopsi är beräknad på onsdag om dom får ner blodtrycket. Även då är jag o jobbar... Men får åka upp till honom efter.

Har även en lite krabat där inne i magen som vill visa att "hen" finns:) Ser utanpå magen när den sparkar eller va den gör där inne:) Men när man ropar på mannen så slutar det:( NÅN gång har han lyckats se eller känna men har inte tålamod till att vänta hihi.

Går förhoppningsvis på gravidpenning om snart 7 veckor:) Ska bli skönt men än så länge känns det rätt ok att jobba:)

Ser att det inte händer så mycket annars men vi får hoppas att det fina vädret är här för att stanna ett tag.

Kram på er alla!

• Netz
    Poussin: Tack för frågan. Mannen mår bra efter nästan 2 v på sjukhus. Biopsin blev av i onsdags o han fick komma hem till mig igår torsdag. Nu är det bara att vänta på resultatet som kan dröja hela 6 veckor då han ska tillbaka...

För övrigt är det bara bra. Börjat jobba o är på min andra vecka. är ledig i helgen men har några veckor kvar innan man får gå hem... Dessutom ska man hinna packa till flytten. Leja lite snällt folk som orkar bära för jag kan inte bära tungt o mannen får inte bära tungt...

Poussin: Hoppas ni får det trevligt i Frankrike!

Ha en trevlig helg allihop

Kram
  • Netz
    idamarie: Va bra och kul att du är beviljad gravidpenning. Min chef har inte kommit tillbaka från semestern än så jag vet inte om jag är beviljad än... Tråkigt med benet... vad har hänt med det? Är det graviditeten som har gjort det eller har du fått ischias?

Har fått börja använda stödstrumpor pga att jag börjar svullna när jag går eller sitter mycket. Rätt skönt men inte särskilt snyggt när man har shorts eller klänning... Känner också att det är lite jobbigt på jobbet men sliter på i snart förhoppningsvis 6 veckor till innan man får gå hem... Inte bara med tunga lyft utan för att det fattas personal o det strular en hel del... Funderar på om man skulle söka nått nytt jobb när man går hemma....
Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?