• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

längtar74: GRATTIS! Va kul det låter! Jag längtar till den 7 maj då vi ska gör KUB och är i v13:) Kan tänka mig att det är en härlig känsla att se den lilla "räkan" skutta runt där inne fast man inte känner nått av det...

susanba: Stackare! Låter inget vidare att ligga sjuk. Hoppas du får i dig tillräckligt så både du och pyret får i er det ni ska/behöver. Styrkekramar!

Själv börjar jag undra vart all känsla av att vara gravid har tagit vägen.. Inte öm i brösten och inget illamående som man kan tala om.... Bara lite hungrig och älskar att sova... Längtar verkligen till den 7 maj då man ännu en gång får se bevis på att man är gravid...

Är lite rund om magen men vet inte om jag är svullen efter då jag hade vätskesamlingar i magen efter överstimulans i äggledarna eller va det hette eller gravid mage...
  • Netz
    Jmelb: Tror inte den har försvunnit. Har oxå haft problem med tarmarna men magen har inte försvunnit och inte den där inne heller hoppas jag:)
  • Netz

Händer inte mycket på tråden längre.... Här knallar det på i det fina vädret. Fortfarande lite strul med tarmarna men det är nog allt.
    Längtar tills på måndag då det är dags att se Hän på ul igen. Det är även då vi får veta KUB resultatet med tror jag. Spänningen är olidlig.

• Netz

Caspianne: ja det är JUN test på måndag:) nervös men ändå ser jag fram emot att se pyret där inne. Angående om det syns nått på magen så syns det tydligen redan på mig som är i v 13... En av mina vårdtagare klappa mig på magen o sa: nu börjar det synas du. Haha. Så kan det vara. Mannen fick gå ut med våran graviditet som födelsedagspresent när vi gick in i vecka 13. Ska se vad KUBtestet visar på måndag så ska jag kanske berätta för mina kollegor på mötet på tisdag men vet inte än...

• Netz

Nu har vi äntligen varit hos BM och sett pyret:) Resultatet på KUBtestet blev 1/4940 Så  vi är superglada här:)
    Alla andra värden var oxå bra så allt rullar på som det ska. Pyret är 68mm och med ben ca 90mm:)

• Netz

Jmelb: haha jag menade ju att pyret är sammanlagt 90mm från huvud till tå;) långbent kommer hen nog inte att bli... Hoppas alla mår bra för övrigt! Och grattis odessa! Även jag håller tummar o tår för er:)

• Netz

Tack Längtar o Pölsan:)

Jag har även blivit inbokad på föräldrakurs i augusti. Det är visst många här i lkpg som ska ha barn i höst/vinter:)
    Nu ska man bar vänta tills man är i v 20 eller va det är innan man får se pyret igen. Hoppas då på att man får höra det lilla hjärtat då...

• Netz
    Jmelb: Utan att fråga så satte dom in mig/oss i en grupp som ska ha typ samtidigt... Fick inte välja själv. Jag ska på första dagen den 8/8 Så om du blir bokad då på "Storken" Så kommer vi i samma grupp:) Vore trevligt att se ett ansikte till en av de man har skrivit med:) När var det du skulle ha?

Nästa möte med en BM eller UL måste jag ringa till US om o boka med eftersom den på storken har semester då jag har inplanerat för nästa UL...
  • Netz

Jmelb: ja det kan vara skillnaden. Vart får ni gå när ni ska på föräldrakursen? Kvitter: jättefin mage:) jag är bara inne i v 14 men har tydligen en riktig bula... Och ändå min första graviditet...

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?