• Netz

30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?

Idamarie: Ja det hoppas jag med. Men nu har man en "sistadagen-datum":) Folk har börjat skicka sms och ringa för att höra om bäbisen är på g... Lite stressande är det men även kul att det är fler än mig o min man som väntar på den lilla:)

Känner mig lite vilsen.. Har sammandragningar men inget ömt mer än när den lilla trycker utåt när hon sträcker på sig... Börjar bli riktigt rastlös här hemma.. Har typ städat o plockat så det inte finns så mycket att göra... Vilar konstant o försöker gå på lite promenader. Tittar på serier med mera. vet inte riktigt vad man ska känna när det väl sätter igång men det märks väl:)

Har lite konstiga drömmar på nätterna om att jag glömmer bort att jag har barn:( Prestationsångest?
    Annars allt bara bra hahah

Kram på er!

• Netz

Det blev ingen liten på BF:p så nu väntar vi på att nått ska hända:) Har börjat få lite ömhetsknsla i ryggslutet men inget mer... Mannen är lite otålig o jag är jättetrött...

Hoppas ni har det bra med era små ni som har fått ut dom i den stora världen:)
    Även ni som väntar på BF o bäbisar såklart:)

Är så uttråkad så jag står o stryker sängkläderna så jag ska lligga extra skönt efter duschen ikväll hahah

Återkommer ifall det börjar hända saker.

Kram på er alla mammor o blivande mammor!

• Netz

Ja tyvärr har vi ju testat färdknäppen... Mannen är mest på på den punkten haha. Champangne? Har jag inte hört om. O promenader försöker jag ta på dagarna när det är ljust ute om jag ska gå själv....
    Tack för knuffen ändå:) Hon kommer nog när hon känner för det men det börjar bli trångt där inne...

Kram!

• Netz

Tack för lyckoönskningarna o knuffen Längtar:) Än har det inte hänt nått mer än det jag skrev senast...:(

Mycket mess o samtal från folk som undrar om det har kommit en bebbe än... Lite påfrestande men det är väll sånt man får ta.

Låter riktigt jobbigt med de där depptiderna:( Hoppas det släpper o ni känner hur starka ni är o ni får känna glädjen av att vara föräldrar ordentligt. Skickar positiva tankar till er;)

• Netz

Längtar- ja hon har det gött där inne kan jag lova:) men efter att jag var ute på en promenad i förmiddags så tror jag att hon har fixerat sig ordentligt. Ganska mycket mer "öm" runt höften o bäcken.. Har vilat en stund nu men det ömma vill inte riktigt släppa... Håller tummarna för att hon vill komma ut även om hon trivs där inne... Ska se om mannen o jag kan ta en sväng o gå lite när han kommer hem. Tornby här lkpg är det tydligen populärt att värkar kommer igång eller att vattnet går så dit kanske man ska åka hihi.

Kram på er

• Netz

Den utflykten gav ingen frukt... Men damen kom igång o röra på sig efter lite tacos o hockey hos grannen:)

• Netz

Nu har vi gått in i andra veckan över BF... Känns lite tungt nu när jag har en nerv eller nnått klämd i höger skinka... Inatt var det inte kul för när jag fick sammandragningar så gjorde det ont i skinkan så det var lite svårt att veta om det var värk eller sammandragning... Imorgon är det dags att gå till BM en sista gång o se vad hon har att säga.

Hoppas alla har det bra i sina graviditeter eller med sina små underverk:)

Kram på er!

• Netz
    längtar74:  Jodå blodtryck på mig var bra o magen växer. Barnets puls bra. Mer än så var det väl inte. Bad om hinnsvepning men det gick inte för BM nådde inte men kände att livmodertappen var mjuk... Fick papper om att vi ska på ställningstagande på söndag o att det troligtvis blir en igångsättning på måndag om det går då...

Börjar bli lite rastlös och tålamodet börjar tryta:p Men om en vecka har vi garanterat en tös:)

Försöker hålla mig sysselsatt så gott det går så går tiden snabbare:) Det är ju redan onsdag idag så sååå långt är det ju inte tills det är söndag/måndag:)

Kram på er alla!
  • Netz

Sover massor... Håller igång så mycket som möjlligt för att slippa igångsättning men som sagt om en vecka går jag med i mammaklubben:)

Sammandragningarna blir hårdare o hårdare men inte så onda men håller i sig i ett par minuter. Inga värkar alltså men efter att par stycken blir man trött i ryggen... Äter så fort jag ser nått jag kan äta haha finns inget stopp:p

Kram på er!

• Netz

Nu så har hon kommit våran lilla plutta:) började med rejäla sammandragningar vid lunch i fredags då mannen o jag skulle göra lite ärenden. Vid 17 ringde jag FL och berätta att nu gör det ont i ryggen. Fick svartet att jag skulle ta två panodil oförsöka stå ut ett tag till men ringa om det blev värre. Mellan 22 o 23 så räknade jag att det var värkar o att de kom med 3-4 minuters mellanrum. Fick åka in till FL och knappt en timme senare gick vattnet. Allt rulla på ganska snabbt i öppnings skedet men hade en tjockare kant som inte ville mjukna lika snabbt. När jag var öppen 9 cm sa lillan ifrån o blev stressad o ville inte längre. Så det blev akut kejsarsnitt vid 8 på lördagsmorgonen. Kl 8.20 kom våran tös söm vägde 3500g och var 52cm:) klara mig på epudral och lustgas innan snittet. Bedövningen efter snittet släppte inte fören eftermiddagen. Lite läskigt att inte kunna röra sig eller känna benen eller upp till brösten.. Är fortfarande på US men mår skapligt. Imorgon kanske vi får åka hem efter läkarundersökningen:) längtar.

Ammningen går sådär... Hon vill gärna sätta tungan i gommen men skam den som ger sig. Vi är envisa i våran lilla familj:p

Kram på er alla!!

Går visst inte att lägga ut en bild genom mobilen så jag kanske gör det senare.

Svar på tråden 30+ gravid med första barnet efter IVF, BF okt 2012 ngn mer?