Inlägg från: Anna J01 |Visa alla inlägg
  • Anna J01

Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"

Zzzz
    2 nätter nu med väldigt vaken bebis. Vaknar minst 1 gång i timmen och efter 3-4 vill han inte smna om alls.
    Trött och inte minst jätte JÄTTE hungrig

• Anna J01

Lisa: Ja det är säkert nån fas. Men jobbigt är det ändåTungan ute

Idag ska vi åka och köpa en motionscykel som jag hittade på blocket för bara 200 krGlad
    Den får plats i en hörna i gymmet och förhoppningsvis kanske man kan få lite tid att cykla tillbaka rumpan på plats.

Pelle kom hem tidigt idag så vi hann med ett träningspass innan Eira ska hämtas från dagis. Jätteskönt att ha det avklarat så man kan slappa i kväll.

Kan ha mina gamla jeans jag hade innan jag blev gravid med Eira nuSkrattande Kanske inte skulle välja att gå i magtröja med dom just nu... Men det känns skitbra!

• Anna J01

Å vad avis jag blir på er med ätande bebisar!!
    Här har vårt liilla framsteg tagit två kliv tillbaka under påsken och vi är tillbaka på noll och ingenting i matväg.

Börjar bli lite orolig för vår bröllopsweekend vi ska på efter bröllopet i Juli.
    Då är Vidde 10 mån och jag hade verkligen räknat med att ha slutat amma helt då.
    Känns inte lika säkert längre och då skiter det sig ju lite..

Eira är sjuk och har feber. Helt trött och varm och vill bara kramas och mysa. Lillsnuttan!

I morgon ska tänderna ut. Supernervös!!!!

• Anna J01

Blev bara en tand idag. Tandläkaren ville inte ta den andra eftersom det tydligen bara var pytte pyttelite hål? Hon ville i alla fall vänta och se hur det ser ut nästa år..
     Tur det kanske för jag bröt ihop totalt och storböladeSkäms

Det gjorde svinont! trots att hon fyllde på bedövning 2 ggr.

Men jag tror det var lite annat också. Typ sömnbrist + att jag var så himla spänd och rädd innan. Så var jag ju lite ledsen innan redan för jag inte tyckte Pelle brydde sig så mycket och inte ville följa med och hålla handen.
    Det gick väldigt fort i alla fall och nu känns det helt ok. Började göra ont när bedövningen släppte men 2 panodil tog bort all smärta igen.

Men jag har inte vågat äta något än. Nu börjar jag bli väldigt hungrig så jag ska nog föröka mig på något snart..

Fick förresten en remiss till sjukhuset för att operera bort en liggande visdomstand i underkäken..
     Tandläkaren sa att jag absolut borde ta lugnande då och ha någon med mig eftersom jag vart så knäckt av den här "lilla lätta" tanden...Tyst

• Anna J01

Grattis till Ellen!!
    Tiden går så fort. Eira blir 2 snart också men det känns som att hon var liten bebis alldeles nyss.

Eira börjar bli bättre nu men idag fick Vidde feber i stället. Hostar och kräks massor
    Vet inte om det är något med magen eller bara p.g.a. slemmet han kräks.. Eira har haft dålig aptit och diarre så det är ju kanske nån magbasilusk.. Fast båda hostar...

Känner mig helt död.. Har haft några riktigt dåliga nätter nu.
    Gav Vidde alvedon så jag hoppas jag får sova lite i natt i alla fall. Blä för sjuka barn!

Lilla Py: Å va gott det lät med chips! Kanske man ska unna sig i morgon

• Anna J01

Idag har båda barnen varit feberfria.. Dock fortfarande snoriga och hostiga. Verkar vara vanlig influensa.
     Vidde har väldigt lätt för att kräkas. Minsta lilla hostning under eller precis efter ammningen så kommer hala maginnehållet upp. Väldigt jobbigt på natten när han är extra slemmig..

Våra rutiner är lite halvdana nu... Började av någon dum anledning somna Vidde i vår säng för ett tag sen. Bekvämt att amma där och då somnar han oftast vid bröstet... Men nu vill han ju inte somna i sin egen säng.
     Har haft 2 timmar vakentid mitt i natten nu den senaste veckan eftersom han inte vill somna om efter amningen.

• Anna J01

Nu håller jag helt allvarligt på att bryta ihop!
    Flera timmars skrik i natt igen och sen kom Eira in gråtandes vid 6 i morse...
     Igår lärde hon sig att klättra ur spjälsängen... Suck...

Fattar inte varför Vidde har börjat vakna sådär på natten. Han har aldrig haft problem att somna om förut trots en hel det uppvak. Nu vaknar han bara en gång men det följs sen av 2 timmars gnäll och skrik..
     Han är inte nöjd med mig i sängen heller. Han måste likasom skrika sig trött igen och SEN kan han somna om om man klappar och buffar på honom.

Så har han exem eller nåt i knävecken. Jättetorr och röd och huden ser skör ut... Har smörjt flera ggr om dagen men det är ingen skilllnad alls. Och min BVC tant är helt inkompetent så det känns helt meningslöst att ens nämna problem för henne...

Gnäll gnäll GNÄLL!! Så nu fick jag skriva av mig lite i alla fall.

• Anna J01

Använder Locobase Repair.
    Ska till BVC på torsdag och då är läkaren där också. Ska fråga då.
    Kanske ska köpa hem miniderm och prova.

• Anna J01
    lisa73 skrev 2012-04-16 09:08:36 följande:
    Anna: Låter som böjveckseksem. Erik har det, fick det redan vid 3 mån. Vi fick smörjschema av bvc som visade hur vi skulle behandla med kortison locoid(recept). Nu håller vi oftast det i schack med miniderm morgon och kväll. Extra torr nu under vårvintern. Mkt bättre på sommaren. Kan vara eksemen som stör sömnen, det kliar. Boka läkarbesök om bvc ej lyssnar!
    Sökte på det på google nu och jag är nästan säker på att det är det han har. Tack för tipset!

Ska se till att smörja ordentligt nu och sen be läkaren på BVC kolla på torsdag. Är all kortison receptbelagd?
     Ska nog fråga på apoteket i alla fall om dom vet nån bra salva mot blöjveckseksem.

Läste också att dom kan få svårt att sova eftersom det kliar och är obehagligt. Kanske kanske att nätterna blir lite bättre då om vi får bukt med eksemet.. Hoppas!
  • Anna J01

Jenny:
    Hoppas allt går bra idag. Både operationen och fastandet.

Tinne: Va härligt med ordentliga nätter. Speciellt om ni hade det jobbigt med Patrice.

Här äts det fortfarande ingenting. Kanske nåt kryddmått gröt om dagenObestämd
    Ammar ca var 3:e timme. Är ju såklart lite olika men om man ska ha nåt sorts snitt så är det nog närmast.

Svar på tråden Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"