Inlägg från: Anna J01 |Visa alla inlägg
  • Anna J01

Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"

Tycker också att den här tiden innan dom börjar äta ordentligt är lite jobbig..
     Jag glömmer lätt bort att man ska ge mat också... Men man måste ju få det överstökat.
    Ger gröt en gång om dagen nu. Men det är fortfarande bara på smaknivå. Igår fick han väl i sig ett kryddmått kanske..

Idag har vi varit ute på lekplatsen hela förmiddagen och så passade jag på att klippa ett av äppelträden.
     Skönt att vara ute lite när det för en gångs skull är ok väder. Känns vårigt ute idagGlad

• Anna J01

Igår fick Vidde feber. 39,1 och det håller i sig. 39 i morse och så verkade han må riktigt dåligt.
    Så har Eira fått diarre Hon bajsade 5 ggr igår men vanligt bajs. 2 ggr nu på morgonen med löst.. Men hon är i alla fall pigg o glad.

Jobbigt när barnen är sjuka.

Vart lite orolig för vidde eftersom fontanellen buktar ut. Läste på nätet att man ska kontakta sjukvården då efterson att det kan vara hjärnhinneinflammation.. Men det kan också bero bara på febern.
    Valde iaf att avvakta för han har inga andra symptom. Han är inte slö eller svår att få kontakt med och han äter bra.

• Anna J01

Eiras va helt ihopväxt vid 18 mån kontrollen. Tror det va liite kvar vid 1 år så det är väl där nånstans runt ett skulle jag tro.

• Anna J01

Verkar som att vidde har öroninflammation. Visar i alla fall klart obehag när man rör vid rna örat men är helt oberörd om man rör det andra.

Så nu får han alvedon och sitter i babysittern eller i famnen i stället för att ligga på golvet. Hoppas på att det ger med sig lite tills i morgon, annars får vi ta en tur till VC på måndag.

• Anna J01

LillaPy: Låter som en riktig pärs! Men roligt!
     Bra tips att försöka begränsa sockerintaget så mycket som möjligt när huset är fullt av galna barnGlad

Adora: oo vad jag känner igen mig. Pelle brukar säga "men vi måste inte göra det där nuu" Nä jag får göra det själv dagen efter i stället..
     Tur att han fick lite dåligt samvete och tog golven i alla fall. Tungan ute

Jag är ju väldigt snabb på att ställa felaktiga diagnoser på mina barnGlad
     I natt var det kaskadspya och i går kväll, i natt och idag har det varit massor med konstigt bajs...
    Så antagligen något med magen då som Eira hade.
     Idag hade i alla fall febern gått ner och han är pigg och glad.
    Det där med örat var kanske bara att han helt enkelt inte gillade när jag petade i detObestämd

Jag fick också höra på BVC att dom ändrat till 6 mån för smakportioner. Dock inte att det hade nåt med allergier att göra..
     Men jag vill börja nu ändå. Vid 6 månader så behövs ju mer näring än från bröstmjölken och eftersom Vidde inte tar flaska så blir det ju lite pressat då att han ska börja äta på en gång då tycker jag.
     Nu kan vi ta det i lugn och ro.
    Så är det skönt om man kan ta till gröt sen när han har vant sig om mjölken inte räcker... Med Eira gav jag ersättning nån gång då och då men det funkar ju inte med Vidde.

• Anna J01

Håller verkligen med! Verkar vara väldigt mycket personliga åsikter på BVC men dom får det att låta som att det är så det SKA vara..

Fick en ofrivillig långpromenad nu på morgonen. Tänkte gå på babycafé men när jag kommer dit så är det sportlovsstängtSkrikandes
     Visserligen bra med lite motion och det är fint väder.. Men jag vart bara jätteirriterad..

Igår kissade Eira på pottan!!!!
     Alldeles säkert bara ett lyckokast men man blir ju så stolt ändåSkrattande
    Jag förstörde det lite genom att böra tjoa och klappa på en gång och då vart hon ju helt till sig och slutade kissa. Så det vart bara en liten skvätt.. men ändåGlad

• Anna J01

Åhhh vilken skitnatt!!!

Vidde har vaknat en gång i timmen och varit gnällig. Sen vaknade han vid 5 och då var det bara tända lampan och försöka underhålla honom för att han inte skulle skrika för full halls. Flera bajsblöjor i natt också...Obestämd
    Vid 6 började han bli trött igen men när han väl somnade om så började Eira vråla inne hos sig.

Hoppas han sover länge i vagnen sen så man hinner sova lite. Blir i alla fall inga mer aktiviteter än att slöa på soffan idag.

• Anna J01

Ador: Fy vad jobbigt med sån foglossning! Det ska ju va över nu liksom...
    Men du tog väl ett test som va negativt?
    Man borde ju inte hinna få foglossning innan ens testet visar +

Hoppas det går bra hos läkaren i alla fall och att det släpper snart.

• Anna J01

Vidde somnade som vanligtivagnrn vid 9 och han sover fortfarande!
    Har både hunnit sova, dammsuga och äta lunch i lugn och ro.
    Han vaknar väl precis lagom tills vi ska gå och hämta Eira igen

Adora: Jag hade hoppat på ett ben till närmsta apotek om jag va du!!
    Jag är ju en sån extrem testgalning och jag blir helt till mig om nån annan ska testa. När man inte kan själv liksom.

Nästan därför man ens tänker tanken på att skaffa en trea.. Bara för att få göra gravtest igen

• Anna J01

Hur funkar det om man blir så sjuk att mannen måste va hemma?
    Då ska ju han ta föräldraledigt egentligen men man kan väl inte sjukanmäla sig när man inte ens jobbar?
    Alltså inte vid sjukskrivning utan vanlig sjukdom. Typ magsjuka..

Vet att man kan sjukanmäla sig när man har semester.. Men det känns ju helt absurt att ringa till jobbet när man inte varit där på 2 år och bara.. "ehh.. Jag är sjuk!"

Svar på tråden Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"