Inlägg från: Anna J01 |Visa alla inlägg
  • Anna J01

Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"

Pratade precis med min syster..
    Hon hade suttit hela natten på sjukhuset med sin 2 månaders som tydligen har fått RS.
    Usch! Tydligen trodde dom att det värsta var över men det kan ju inte va kul. Stackars liten!

Helt underbart vårväder här idag. Passar på att fixa lite i trädgården medans Vidde sover i vagnen

• Anna J01

Jenny: Fy vad jobbigt att de jobbiga nätterna inte ger med sig. Man står ju ut i perioder men när det håller i sig blir man ju desperat efter ett tag.
     Skönt med väninnan!

Vidde som oftast sovit bra, har nu en period där han vaknar ofta. Verkar som att han vill han närhet och trivs bäst i vår säng. Synd bara att jag sover som en kratta med honom i sängen. Men lite mysigt är det juGlad

Syster med sin lillbebis vart inlagda på sjukhuset idag.
     Skulle egentligen varit barnvakt åt hennes 2 åring i morgon... Tycker ju såklart synd om henne och bebisen men är glad över att dom han märka det innan dom kom hit.
    Vill inte ha nåt RS-virus till min bebis!!

Eira trillade från soffan med huvudet rakt in i öppna spisen idag. 2 jack i pannan som blödde rejält.Rynkar på näsan
     Jag blir helt gråtfärdig när hon gör illa sig sådär. Tack o lov så vart det inte så stort så det behövde sys och efter lite mys i soffan med napp och snutte, och ett spiderman plåster, så var det full rulle igen.

Funderar på att åka och bada i morgon. Borde väl kunna sätta Vidde i babysittern vid sidan av bassängen bara.. Han brukar ju oftast vara nöjd om det finns något att titta på.

• Anna J01

Va härligt att åka iväg lite.
    Även om det är lite bök att resa med barn så är det ju jättehärligt att komma bort lite. Ännu bättre om man blir omhändertagen av föräldrar

Idag har vi haft panikskrik här.
    Va och badade i morse. Vilket gick ganska bra och Eira tyckte det va jättekul. Men det resulterade i att Vidde blev övertrött och gallskrek i 3 timmar!!
    Det var värre än han nånsin var ens när han hade kolik! Inget hjälpte..
    Jag bröt ihop totalt och Eira vart också ledsen och ville trösta.
    Tillslut så däckade han och sov i 4 timmar. Sen va han glad igen

Sen åkte vi och lämnade kläder, tandborste och filmer till min syster på sjukhuset. Eftersom hennes kille "glömde" allt utom byxor när han hälsade på.
    Ursäkta skitsnacket, men jag blir så tacksam över Pelle när jag hör hur hon har det.
    Han bryr sig typ inte om nånting. Frågade inte ens hur det gått när dom var på sjukhuset första gången och ville inte ens hälsa på nu för att han inte orkade.. Det är ju hans barn som är sjukt!!
    När han var där med byxorna hade han frågat: "vad väntar vi på? Ska vi inte åka hem snart?"
    Ehh.. Ditt barn är allvarligt sjuk och måste stanna flera dagar!! Pucko!!

Så nu har jag gnällt av mig lite

Jag och Pelle har haft myskväll i garaget.
    Han meckade motorcykel och jag meckade barnvagn. Hehe

• Anna J01

Idag är vi hos min pappa och då blir det fusk med maten..
    Blev hemmagjorda hamburgare med bacon och ost till lunch och till middag blir det oxfile.

• Anna J01

Har ni era barn hemma från dagis om ni eller någon annan i familjen är sjuka?

Jag har åkt på världens förkylning med slemhosta från helvetet. Har även tappat rösten helt.. Får inte fram ett enda ljud. Som att stämbanden bara försvunnit...Obestämd
     Jag tyckte det var självklart att Eira skulle vara hemma så att hon inte tar med det till dagis, även om hon mår bra.

Men nu förstår jag varför man kanske tar barnen till dagis ändå. Jag vill helst inte röra mig alls och det är väldigt svårt att få henne att lyssna på en när man knappt kan viska..

• Anna J01

Mmm Ja hon får nog gå i morgon.

Funderar på om jag ska gå till Öppna Förskolan i eftermiddag... Men det kanske är dumt.
     Är ju å andra sidan "bara" förkylning och jag kanske inte behöver slicka på allt..

Är ju helt hopplöst att sitta hemma med ett friskt barn.. Hon har nog rivit fram varenda lös del i hela huset nu.. Och kastat ner hälften för trappan.

• Anna J01

Hihi ja en del bebisar ser verkligen konstant förvånade utGlad Liksom som att dom tappat hakan lite.
     Vidde får det uttrycket ibland och så gärna en dregelsträng som hänger ut med.

Usch vad jag tycker synd om mig själv nuRynkar på näsan Den här hostan är helt fruktansvärd...
     Det positiva med förkylningen är att jag pausat dieten. Är nog inte så bra att ligga på kaloriunderskott när man är dålig.
     Har ju dock inte världens aptit men det va gott med rostmackorGlad

Såg precis på nyheterna ett inslag om en mamma som dränkt sina 2 söner... Gråter
    Jag klarar knappt av att höra om sånt där sen jag fick barn. Fy!

• Anna J01

Ja fy va jobbigt det låter med krupp!!
    Undrar precis samma som Alexe. Vi har inte haft nån allvarlig hosta alls. Peppar peppar!

Idag mår jag lite bättre men har fortfarande ingen röst och hostar som en galning. Ryser lite av tanken på krupp när jag få mina "vanliga" hostattacker. Måste ju vara jättehemskt för barnet.

Fick avboka BVC idag. Skulle på 5 mån-kontroll och vaccinera men jag mår för dåligt för att gå. Så är Vidde lite snuvig också. Blir nästa vecka i stället.
     Så fick jag boka om utdragningen av mina tänderTyst Skulle gjort det i morgon men vill ju såklart inte göra det när jag är sjuk. Men nu måste jag gå och vara rädd i 2 veckor till..Obestämd

• Anna J01

GRATTIS!!!!!!
    Är det på det stället du jobbat tidigare?
    Att få det när du är hemma och föräldraledig är ju jäkligt bra jobbat! Jag tycker det verkar som att dom flesta försvinner ur arbetsgivarens tankar helt när man är föräldraledig. Jobbet liksom glömmer att man finns.
    Men det kanske är ett nytt jobb? Sak samma. Stort grattis i alla fallGlad

Jag skulle ha börjat jobba i Januari då vi tänkte att Vidde skulle börja på dagis.
    Nu ska jag ju plugga men jag tror terminen börjar i början på Januari nån gång.

• Anna J01

Krabbo: Det tyder ju på att det är en bra arbetsgivare

Vi fick också bra skattebesked. Jag fick över 9000 och Pelle typ 13000.
    På så sätt är det ju positivt med massa lån... Eller nja, man kan ju låtsas det i alla fall

Svar på tråden Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"