Inlägg från: Anna J01 |Visa alla inlägg
  • Anna J01

Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"

T inne: Hoppas ni får en toppenhelg!!

• Anna J01

Pust!
    Nu har dom sista gästerna gått från Eiras 2-års kalas.
    Jättekul men skönt att det är över. Herregud va vilda barnen blir när dom är några stycken och efter lite saft och russin

Bara städningen kvar nu..

• Anna J01

Usch Adora! Låter inte kul med all nattaktivitet. Inte uvi heller för den delen.

Idag är det äntligen fint väder igen.
    Blötaste juni på över 50 år, eller nåt sånt, sa dom på tv..
    Nu kan det få vara fint resten av sommaren tycker jag.

Hur går det för er alla med dom små. Vilka framsteg/bakslag har ni/dom gjort?
    Inte så mycket aktivitet här i tråden längre

Vidde ålar bra nu men kryper inte. Sitter stadigt och börjar fatta hur han ska ta sig till magläge utan att bara ramla. Men han kan inte sätta sig själv.
    Äter ca 1/5 kex eller suger på en brödbit till frukost, vägrar mina purreer till lunch (men jag försöker ändå )
    Nästan en smakportion gröt och katrinplommon till middag.. Så en jäkla massa amning såklart..
    Fortfarande rätt så mammig men lite bättre är det nog.

• Anna J01

Nu äntligen ligger jag i sängen!
    Har varit dödstrött idag och så ringer Pelle och säger att han måste jobba hela natten. Avborrad kabel, strömlöst, panik bla bla...

Sen somnade Eira i Bilen på väg till Pizzerian (som jag skulle unna mig eftersom jag va tvungen att vara ensam ) och sen bara totalvägrade hon att vakna på 1,5 timme.. Så NU somnade hon äntligen för kvällen.. Inte det bästa att sova middag klockan 17 alltså..

Hoppas på en lugn natt nu. För mig och alla er andra
    God natt!

• Anna J01

Herregud va tiden går fort!
    Kom just på att när Eira va lika gammal som Vidde är nu, så va jag gravid i 3:e månaden...
    Känns helt absurt..

Nu är det mindre än 2 veckor kvar tills vi gifter oss! Ska ju vara i trädgården så lite fint väder skulle ju inte vara fel.

Adora: Hoppas verkligen du dlipper förkylning!!

• Anna J01

Hur stora är dom?
    När Eira fått virusprickar har dom varit jättesmå men väldans många.
    Myggbett?

Det blir ca 40 gäster + barn

• Anna J01

Adora: Säkert virusprickar då.
    Eira fick över hela överkroppen men värst på mage och bröst.
    Bleknade efter nån dag bara och var helt borta på typ 3 dagar. Hon verkade inte märka av det alls.

Alexe: Trist med en sån "osommrig" middommarafton. Men skönt att ni fick En bra dag i alla fall.

• Anna J01

Å va mysigt alla aktiviteter lät. Jag är så himla dålig på att hitta på saker att göra.
    Men vi ska i alla fall en tur till kolmården i sommar och bo på deras hotell Det blir vår bröllopsresa.

Eira gick sista dagen idag så nu är det sommarlov i 5 veckor.
    Vi har tur som har släktingar som bor så bra till för barnens skull. Morfar med sjötomt så man kan bada, farmor ute i skogen med massa hundar och mormor lite längre bort visserligen men på en bondgård.

• Anna J01

Nu har Pelle precis blivit hämtad för sin svensexa
    Hans kompisar kom strax efter sex och smög in i garaget med en rökmaskin.. Sen fick jag väcka honom helt hysteriskt ropa att det brinner i garaget.
    Stackrn var helt omtumlad och jag tror nog att han vart ganska rädd. Men lite kul va det

Han åkte härifrån i glittrig topp, solhatt, leggins och rosa spetstrosor utanpå. Hehe

Svar på tråden Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"