Inlägg från: Anna J01 |Visa alla inlägg
  • Anna J01

Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"

Feber här med... Vidde fick feber i förrgår och natten till igår fick han ligga hos mig hela natten. Jag har verkligen svårt att sova med barn i sängen!!
     Men vad gör man inte för sina älsklingar när dom är sjukaGlad
    Hög feber och väldigt gnällig hela dagen. Ville bara vara i famnen hela tiden. Men med lite alvedon så sov han i sin säng hela natten och vaknade bara en gång för att amma.
     Har inte tempat men jag tror han har varit feberfri idag. Skönt när det går över fortGlad

Jag tycker Vidde bara blir varm på huvudet. Främst bakhuvudet.. Får han hög feber så blir han kall om händer och fötter med.

Nu sover båda barnen och jag och sambon ska gå ut och rensa rabatten tillsammansSkrattande
     HANS ide t.o.m.

• Anna J01

Nu har jag äntligen fått tag i en ny BVC sköterska!
    Hon var jättetrevlig och tog mig verkligen på allvar. Fick en läkartid så att för att prata om hans förstoppning och matvägran.
    Känns skönt!
    Hon vart helt till sig när jag sa att jag bara ammar just nu.
    "Men herregud ni måste ju få hjälp!"
    Lite skillnad mot den förra som bara upprepade sig som en trasig skiva och inte ens ringde upp.

• Anna J01

Äntligen lite regn!!

Eller ja inte så kul att sitta inne med barnen i och för sig. Men gräsmattan började se väldigt tråkig ut..
     Man kan ju hoppas på att det blir fint snart igen.

Va på besök hos en barndomskompis igår som också har en liten bebis. Hennes 5-månaders var typ på samma nivå som Vidde som är 8... förutom att han åt mat också dåTungan ute Tänk va olika det kan va.
     Det är ändå tur att det här är mitt andra barn... annars kanske jag hade tyckt det var mer jobbigt att Vidde är lite seg (eller vad man ska kalla det)
     Vet att jag var väldigt ivrig på att leta nya framsteg med Eira.
    Fast jag är ju extremt less på denna eviga amning nu.

Idag kommer syster med sina barn och hembakta bullarGlad Barnen får härja medans vi fikar.

• Anna J01

Nu har jag äntligen opererat ut min tand!
    Fick inte ta lugnande eftersom man inte får amma på 24 timmar... Svårt när man har en unge som vägrar allt annat.

Men det gick jättebra och gjorde inte ont alls.
    Va ju hos en annan tandläkare nu eftersom det var op. Helt klart min vanliga som var helt värdelös eftersom det var så hemskt förra hången.

• Anna J01

Håller med om att äta på resturang (utan barn) just nu skulle vara himmelriket. Måltiderna hemma är ju alltid helt kaotiska även om allt går bra.
    Ååå va less jag är på denna matvägran nu.
    Så fort Vidde äter så vill jag ha barnvakt!!
    Känns som att det ligger långt fram i tiden fortfarande...

Han börjar bli extremt mammig nu.. Kanske är nån separationsfas men jag skulle väldigt gärna jobba på det. Typ att Pelle tar honom mer eller lämnar bort till farmor lite... Men som sagt svårt när det ska ammas en gång i kvarten.

Jenny: Va roligt för din vännina! Skönt att hon fick ks nu då.
    Är så otroligt tacksam att jag har haft 2 "lätta" förlossningar utan komplikationer.

Hoppas alla hade en trevlig nationaldag

• Anna J01

Nån annan som upplevt/upplever perioder då dom små bara är konstant gnälliga?
    Utan att något är fel alltså.

Jag känner mig som världens sämsta mamma som inte kan tyda Viddes signaler.. Det är gnäll nästan oavbrutet..
    Tänker att det kanske är tänder.. Men det kommer inga tänder.
    Kanske han är hungrig.. Nej han vill inte äta.
    Ont i magen.. Precis lika gnällig efter bajsning..
    Suck.. Kanske bara är den här separationsfasen.. Han vill Helst vara i knät jämt.
    Precis som hos dig Alexe.. Andra går an när han är mätt, utvilad och på rätt humör.

Upplevde aldrig nån sån här fas med Eira. Hon ville ju såklart helst att man skulle leka med henne. Men hon panikskrek inte så fort man var mer än en meter bort. Och hon tydde sig aldrig mer till mig än pelle.

Men jag ska inte bara gnälla.
    Idag åkte jag buss med båda barnen för första gången och Eira va så duktig!
    Nu sover hon middag och jag och Vidde sitter under parasollet på verandan. Kanonväder här idag!

• Anna J01

Sååå himla avis!!!

Jag sliter mitt hår här hemma nu.
    Ser t.o.m. fram emot begravning på fredag, bara för att få komma ut och träffa lite vuxna människor. Hur stört är inte det!!
    Barnen ska ju givetvis med så det är ju inte ens barnfritt...

Va och vägde Vidde igår. Nu hade viktkurvan dalat rätt så mycket. Läkarundersökning på Torsdag.
    Känns helt stört att helamma en 8-månaders.. Men vad ska man göra.

Nä usch va bitter jag låter.

• Anna J01

Oo rea är alltid kul hoppas du fyndar massor.

Flera jag träffat på pratar om mjölkallergi.. Men varken läkare eller bvc har sagt nåt om det.
    Magen funkar ju bra när vi ammar och jag äter ju allt så då kanske dom utesluter det direkt..
    Har gett liiite gröt nu senase veckan och nu har han ändå bajsat varannan dag utan problem. Hoppas på att magen bara varit omogen och vi slipper massa laxerande.
    Får se vad läkaren säger.

• Anna J01

Shit.. Jag tycker Viddes 8,5 kg är tungt att bära på. Men Mandukan avlastar ju i alla fall bra
    Kan tänka mig att folk tittar. Hade nog gjort det själv faktisk. Även om det ju egentligen inte är nåt konstigt.

• Anna J01

Gick förresten bra hos läkaren idag.
    Hon misstänkte bara att tarmarna var lite omogna.
    Ska ge lactulos så att vi kan jobba på med maten.

Svar på tråden Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"