Inlägg från: Anna J01 |Visa alla inlägg
  • Anna J01

Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"

Här har vi också börjat med smakisar.
     Har bara provat i 2 dagar så än sä länge är det ju svårt att säga hur det går.. Provade morot blandat med bröstmjölk.
    Första dagen mojsade han runt det ordentligt i munnen och lite slank nog ner. Andra dagen vart det mer grimaser och han spottade ut det medvetet. Ev så kanske lite morotsfärgad saliv råkade sväljas Glad

Eira va inte så förtjust i nånting i början. Tills vi började med sempers fruktgröt från 4 mån.. Den åt hon glatt och när hon ätit den ett tag så la vi till ett till mål om dagen med rotfrukter och sånt och då gick det bra.

• Anna J01

Alexe: Oj vilket tålamod du måste ha som sitter så länge med honom i famnen.
    Det är mysigt en stund med jag får typ lite panik efter en kvart.

Det är tur att jag har en bebis som kan sova själv

• Anna J01

Oj va mycket rolig mat alla verkar äta.
    Vi äter ofta kyckling i lergryta.
    Hel kyckling med soya och grillkrydda bara. Så potatismos och grönsallad till.
    Västerbottenpaj är en annan favorit men det är lite mer helg lunchmat.

Jag och barnen åkte med min syster och hennes barn till vår mamma.
    Nu när vi hunnit vara här i 3 timmar så har hennes äldsta fått världens diarre...
    Hur stor är chansen att vi inte blir smittade när vi är "fast" här till i morgon kväll.... Blä!!!

• Anna J01

Igår fattade Vidde hur han ska göra för att komma runt till mage. Så nu rullar han runt hela tiden.
    Lite jobbigt att han inte fattar att han ska rulla tillbaka när han bli trött bara.

Får byta ut babygymmet mot den stora filten nu så han har plats att rulla bäst han vill.
    Ska bli spännande o se när han lär sig krypa.
    Eira började åla vid 6 månader men jag har för mig att hon inte vände sig såhär tidigt. Vidde är precis 4 mån nu.

Vidde brukar oftast sova 2 ggr på 2-4 timmar..

• Anna J01

Ja det kan verkligen sluka pengar när allt händer på en gång.
    Vi har tack o lov inte råkat ut för några jätteöverraskningar med vårt hus. Mycket gjort men det visste vi ändå om när vi köpte.
    Så är ju Pelle sån superfixare att han gör nästan allt själv. Då bli det ju billigare.

Önskar nästan att vi bodde på en mindre ort..
    Här i sthlm hittar man inte ens en lägenhet som man får plats i med 2 barn, för under 1 mijon typ.

Tack vare att Pelle har sån stenkoll på ekonomin så har vi faktiskt lyckats spara över 100 000 på 2 år trots att jag varit ledig. Å vi har verkligen inte välbetalda jobb.

• Anna J01

Jag brukar faktiskt låsa in mig i sovrummet när Vidde ska somnas om Eira är hemma.
    Hon brukar stå utanför och rycka i handtaget...

Nu har jag bokat en akuttid hos tandläkaren. Har fått nån infektion längst bak. Gör skitont och har nu börjat vara.. Blä!!!
    Hatar verkligen tandläkaren men nu vill jag inte vänta en sekund. Fick tid vid 13.

• Anna J01

Usch det låtet inte kul! Hoppas det går övet och att du får en lugn kväll.

• Anna J01

Idag är det redan mycket bättre i "tanden."
    För det va inget fel på någon tand utan bara tandköttet som var infekterat.

Fick bedövning och en ordentlig spolning bakom tanden och så nån bakteriedödande vätska jag ska skölja med.
    Väldigt skönt att det va så "litet" problem..
    Men det visade sig visst att min visdomstand som inte kommit upp ligger helt horisontellt... så om den skulle få för sig att börja växa så måste den opereras bortTyst Hoppas den förblir i viloläge!

Adora: Skönt att du är bättre. Kanske bara var nåt konstigt i maten som kroppen ville rensa ut.
     Tur att du fick hjälp med att hämta på dagis i alla fall... Vad skulle man gjort annars? Blöja typ?

Ja det är verkligen påfrestande för förhållandet med små barn...
    Jag blir mest ledsen över att Pelle inte lyssnar när jag mår dålig och vill prata av mig. Han tycker att man bara ska bita ihop och att inget blir bättre av att gnälla.
     Men jag känner att jag måste få prata av mig och att det inte är för att hitta en lösning på ett problem utan bara för att man inte ska sprängas av allt som bubblar upp inombords.
    En verkligen återkommande diskussion här hemma.

Verkar vara vanligt att männen smiter när det finns en mormor/morfar eller farmor/farfar i närheten..
     Vi hälsar ofta på hos Pelles mamma och då kastar han sig på soffan direkt.
    Dom vill gärna hjälpa till men jag tycker det är pinsamt när barnen löper amok och dom typ försöker laga mat. Så då blir det att jag tar allt ansvar och blir sur på Pelle som inte gör något alls..

• Anna J01

Fy va jobbigt det är när bebisen ligger o skriker och är hungrig men brösten är helt tomma.
     Vidde har varit mycket vaken idag och därmed ammat mer än vanligt..

Brukar amma honom innan han ska sova för natten och då äter han oftast ganska mycket. Nu fanns bara en liten slurk så han är inte alls nöjdRynkar på näsan
     Man blir ju alldeles gråtfärdig.

• Anna J01

Oj!! Jag skulle verkligen ta ett test om jag va du.. Säkert ingenting men skönt o veta.

Har du reflekterat nånting över hur du skulle göra OM det nu skulle bli ett +?

Jag tror hela tiden att jag är gravid.
    Tvingade pelle att köpa test för några veckor sen. Va helt säker på graviditet trots minipiller.
    Men det va ju såklart negativt (tur) och 2 dar senare kom mensen. Mina gravsymptom va ju helt enkelt bara menssymptom..

Svar på tråden Forts.-tråd för "Vi som precis plussat med syskon"