• mumskastrull

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Niskan15 skrev 2017-11-18 13:10:21 följande:

Hej alla!!

Just nu sitter vi på Arlanda och ska strax åka till Aten!!!! Tänk att detta verkligen händer!

Från att ha googlat, tittat i olika forum och sedan tagit kontakt med denna läkare. Nu står vi här färdiga för denna kommande resa. Det känns lite pirrigt samtidigt som detta känns positivt. Vi ska strax börja på vår "barnresa" ännu en gång. Efter 4 år hoppas jag att han verkligen kan hjälpa oss!

Håll tummar och tår för oss!

Tips mottages på restauranger, apotek etc etc... kärlek ??

Åhh, hoppas ni får det mysigt! Själv tycker jag mycket om Aten :). Varit där 2 ggr. 

Jag har ett par restauranger att rekommendera och en alldeles fantastisk vinbar, får verkligen inte missa deras underbara panini (fikon, chevreost och pastrami)
    Jag skulle kunna åka tillbaka bara för den paninin! 

Vinbaren heter chance wine & deli bar. Kvinnan som äger det är supertrevlig. Man får provsmaka flera viner gratis innan man bestämmer sig. 

Jag har också två restauranger att rekommendera. Den ena är "A little taste of home" och den andra "Ta karamanlidika tou fani". Ställena finns på TripAdvisor.

Som det har sagts tidigare finns apotek överallt. Är bara att gå in och beställa. Tänk bara på att IL kan ibland ta en dag innan de levereras till apoteket.  Besök gärna Akropolis tempel :)

Hoppas ni får en fin resa och jag ska hålla alla mina tummar för dig/er! {#emotions_dlg.flower}
  • mumskastrull
    mumskastrull skrev 2017-11-18 17:34:04 följande:
    Åhh, hoppas ni får det mysigt! Själv tycker jag mycket om Aten :). Varit där 2 ggr. 

Jag har ett par restauranger att rekommendera och en alldeles fantastisk vinbar, får verkligen inte missa deras underbara panini (fikon, chevreost och pastrami)
    Jag skulle kunna åka tillbaka bara för den paninin! 

Vinbaren heter chance wine & deli bar. Kvinnan som äger det är supertrevlig. Man får provsmaka flera viner gratis innan man bestämmer sig. 

Jag har också två restauranger att rekommendera. Den ena är "A little taste of home" och den andra "Ta karamanlidika tou fani". Ställena finns på TripAdvisor.

Som det har sagts tidigare finns apotek överallt. Är bara att gå in och beställa. Tänk bara på att IL kan ibland ta en dag innan de levereras till apoteket.  Besök gärna Akropolis tempel :)

Hoppas ni får en fin resa och jag ska hålla alla mina tummar för dig/er! {#emotions_dlg.flower}
    Oj vinbaren heter Cinque Wine & Deli Bar :) 
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-19 09:00:22 följande:
    Hur går det för dig Mumskastrull? Har du haft VUL? Kram!
    Hej!
    Jo jag var på VUL i fredags. Var så nervös innan.. Grät när jag satte mig i gynstolen.. 
    MEN läkaren sa att det såg bra ut!! Skrattande Där fanns en liten sjöhäst på 9mm med snabba hjärtslag. En tydlig gulesäck syntes också. 
    Var så rädd att jag bröt ihop. Har ju så himla lite symtom. 
    Sen har jag börjat noja över att hjärtslagen var 200 slag. Det kanske i och för sig var att jag själv var så stressad Flört

Jag har självmant bokat in ett privat ulj på fredag. Det kändes så konstigt att de bara släpper en från IVF-kliniken efter åren man har gått där. 

Hur går det för dig?
    Håller tummarna för ditt vul!
  • mumskastrull
    PeeWee44 skrev 2017-11-18 18:53:39 följande:
    Vinbaren lät ju faktiskt. Blir helt klart ett besök nästa gång vi åker. Det kommer bli ni 7:e och mannens 8:e gång i Aten. Tack för tipset. :)
    Det ska ni absolut göra! 
    Jag ska hålla alla mina tummar för er att detta ska bli den sista gången ni behöver åka dit i detta syfte!!!{#emotions_dlg.flower}
  • mumskastrull
    PeeWee44 skrev 2017-11-19 11:18:52 följande:
    Grattis! Vad härligt att få se hjärtslag. <3
    Tack! Ja, helt fantastiskt! Solig
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-19 12:13:16 följande:
    Vad glad jag blir att höra detta!! Så fantastiskt Stort grattis!!! Jag har VUL på tisdag. Är supernervös och tänker det värsta. Vet knappt hur jag ska klara av att genomföra det. Är jätterädd att det ska gå dåligt.
    Ja det var helt fantastiskt! Aldrig varit med om något liknande! Jag förstår känslan. Veckan innan har varit helt katastrof efter alla svajiga hcg-värden Gråter. På själva kliniken var jag påväg att springa därifrån innan. Sen grät jag som en tok under hela besöket. 

Det kommer att gå bra! Du har ju jätte fina hcg-värden! Hjärta Håller mina tummar och tår!!!
  • mumskastrull
    UndrandeSökare skrev 2017-11-19 17:04:22 följande:

Grattis till att du fick se ett foster med hjärtslag. Satte du in ett eller två embryon? Gjorde du ÄD hos Dr D?

Tack! Och tack så mycket för all information du har givit!

Hoppas bara sjöhästen vil stanna.

Vi satte in en 5-dagars. Egna ägg och spermier. Hade pratat om att göra ÄD men har några kvar i frysen. Gjorde ivf:en här i Sverige, men immunbehandlingen av Dr D. Det var mitt tredje immunförsök. Det som var annorlunda den här gången var att jag har ätit Lchf sedan 3 månader tillbaka samt hysteroskopin med implantationssnitt hos Serum i somras + AB behandlingen.
  • mumskastrull
    pipperoni skrev 2017-11-19 19:06:16 följande:

Grattis, vad härligt att det såg bra ut!

Tack! Väldigt skönt att det såg bra ut :)

Tack så mycket för hjälpen med Fragminet!!
  • mumskastrull

Ni som är gravida eller fött barn. Hur har era trombocyter sett ut? Mina har sedan graviditeten hela tiden stigit. Förra veckan 361 (6+5), men idag 321(7+4). Brukar det sjunka? Öka? Eller hålla sig stabilt? Bör man vara orolig?

• mumskastrull
    finee skrev 2017-11-20 14:46:10 följande:
    Mina trombocyter har också stigit från typ 265 till 321.. Blev också orolig, men Dr D kommenterade ingenting och föreslog inte typ dubbel Fragmin/Clexane. Berätta gärna vad han säger till dig om dina trombocyter, vill också gärna veta!
    Det ska jag. Jag var inte så orolig när de ökade. Tänker att det sker rent fysiologiskt under en graviditet, men kände mig lite orolig nu när de har gått ner lite...
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!