• mumskastrull

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Yrla76 skrev 2017-03-21 19:53:15 följande:

Får ni andra också 200 ml intralipid på en timme? Har ni 200 ml:s påsar eller de byter när den första är tom? Funderar på att höja till 200 jag oxå, hoppas bara att ssk på våc vågar höja dropptakten för nu läste hon på fass där de rekommenderade 100 ml på en timme som jag förstod det. Blir lång tid med två påsar...

Jag har 250 ml påsar. Ska enl Dr D gå in på 2 h. IL är ganska kärlretande tycker jag. 
  • mumskastrull
    MoM11 skrev 2017-03-21 20:50:53 följande:

Hej!
    Jag brukar ta hela IL påsen (250), oftast utspädd med 100 koksalt. Upplever att det är mindre kärlretande med koksaltet, men det funkar även utan. Det brukar gå in på en timme. Ibland har jag tagit två små påsar, då har de bytt när den första är slut.

Jag fick mitt BHCG svar och det var 102, 9 dagar efter FET. Har fortfarande spottings varje dag och molvärk som kommer och går i styrka. Ska ta nytt BHCG på torsdag och hoppas på en fin stegring. Hoppas såklart också blödningen avtar.
    Detta är mitt första plus på 3,5 år. Vi har kämpat i 5 år.

Grattis!!!
    Var det en 5-dagars du satte in? Ska hålla alla tummar och tår att det blir en fin ökning!
  • mumskastrull

Hej!

Har idag på ruvardag 5 med blastocyst testat negativt. Har vid mina tidigare kemiska graviditeter testat positivt den här dagen. Så nu är det nog tyvärr kört...

Hur många behandlingar har ni andra gjort med immunsupport innan ni lyckades?

Känns hopplöst idag.. Detta var min 6:e återföring...

• mumskastrull
    UndrandeSökare skrev 2017-04-09 14:14:08 följande:

SaJoh - Jag fick 5 missfall pgr av dåliga embryon (dåliga spermier). Vi fick inte göra spermaanalys varken i Sverige eller hos Dr D.

Dr Ds behandling funkade inte alls på mig eftersom jag bara har gränsvärdeshöga Nk-celler. IL funkade då som p-piller på mig Däremot hittade Dr D koagulationssjukdom på mig.

Hos AvaRiga fick vi äntligen göra dna fragmentstionstest på spermierna och fick veta att spermierna är för dåliga. Så nu gör vi dubbeldonation samt att vi gjort PGS på samtliga blastocyter för att vara 100% garanterade att jag endast får embryon som är 100% normala kromosommässigt insatta.

Av 13 ägg från donatorn var samtliga mogna, 12 blev befruktade. Dag 3 levde 12, dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt.

Jag fick 2st insatta normala och 5st normala till frysen. Doktorn gratulerade mig till det utmärkta resultatet.

Jag har nu plussat och nästa steg blir ultraljud i v. 7 eller v. 8 för att se om det är 1 eller 2 hjärtan som slår.

Jag har aldrig några problem med slemhinnan, min var 14mm vid insättning. Däremot hos kvinnor som inte får minst 7mm slemhinna vid insättning, då är slemhinnan ett problem.

Jag kan verkligen rekommendera PGS, så slipper man betala för att sätta in ev. onormala embryon, såna blir ändå bara minus eller missfall.

Googla på PGS så får du veta mer.

De finns även något som heter PGD, men då letar man efter en specifik sjukdom hos embryona.

Stort grattis!
    Jag hade också gränsvärde höga nk-celler, men har haft 3 tidiga missfall. Vad menar du med att Dr D inte såg hela bilden och att IL funkar som p-piller på dig?
    Har du fått någon immunbehandling på AvaRiga?
  • mumskastrull

Hej!

Jag har nu precis gjort mitt 4:e ägguttag (7:e insättning) och ruvar nu på 2 stycken 3 dagars embryo. Detta blir min andra behandling med immunsupport från Dr D. Tyvärr fungerade det inte förra försöket som var ett frysåterförande. 

Den här gången gjordes en färsk IVF. Nu till min fråga. Innan jag började med sprutor den här gången låg mina värden bra. Lymfocyter på 2,0. Sen efter 1 v med kortison gick värdet upp till 2,5. Nu efter mitt ägguttag sköt värdet yttligare till 3,5, även mina leukocyter och neutrofila steg och ligger på 15,7 respektive 10,8.

Känner att jag börjar bli orolig, speciellt för lymfocyternas ökning. Hur ska man tänka? Dundra på mer dropp eller blir det så här efter ett ägguttag? Har tagit 3 IL dropp än så länge...

• mumskastrull
    mumskastrull skrev 2017-05-28 17:15:57 följande:

Hej!

Jag har nu precis gjort mitt 4:e ägguttag (7:e insättning) och ruvar nu på 2 stycken 3 dagars embryo. Detta blir min andra behandling med immunsupport från Dr D. Tyvärr fungerade det inte förra försöket som var ett frysåterförande. 

Den här gången gjordes en färsk IVF. Nu till min fråga. Innan jag började med sprutor den här gången låg mina värden bra. Lymfocyter på 2,0. Sen efter 1 v med kortison gick värdet upp till 2,5. Nu efter mitt ägguttag sköt värdet yttligare till 3,5, även mina leukocyter och neutrofila steg och ligger på 15,7 respektive 10,8.

Känner att jag börjar bli orolig, speciellt för lymfocyternas ökning. Hur ska man tänka? Dundra på mer dropp eller blir det så här efter ett ägguttag? Har tagit 3 IL dropp än så länge...

3,2 låg lymfocyterna på senast! 
  • mumskastrull
    UndrandeSökare skrev 2017-05-28 18:00:53 följande:

Mumskastrull - Dr D brukade vilja att jag tog nytt dropp snart när mina lymfocyter gick över 3.

Andra har sagt itråden att il är bara näringslösning så det skadar inte att ta ett extra.

Har du mailat Dr D och frågat vad han tycker?

Jag har mailat honom. Tog ett dropp igår, men tror att det blir ett till imorgon. Känns bara som att det inte händer så mycket med droppen för mig. Får helt enkelt vänta och se :) 

Tack för ditt svar!
  • mumskastrull
    minaimaginärabarn skrev 2017-05-29 08:20:59 följande:
    Hej!

Leukocyterna och neutrofilerna stiger av kortisonet och det behöver du inte bry dig så mycket om. Mina leukocyter sköt i höjden i början av kortisonmedicineringen, låg på 18. Båda värdena har sedan gått ner och ligger stabilt men över referensvärdet. Lymfocyterna och monocyterna skall man ha lite koll på och vissa får ta många dropp, speciellt i början för att lugna kroppen. Vissas kroppar reagerar redan vid ägguttag medan andras reagerar först då embryot sätts tillbaka. Mina ökade dagen efter blastocyståterföringen och Dr D gav som svar att han trodde det varit en lyckad implantation, vilket det hade varit. Han har verkligen stenkoll!

Lycka till!
    Tack för ditt svar! 
    Tog ett dropp dagen efter provsvaren. Har nu fått svar från Dr D. Ska ta ett nytt FBC imorgon och troligen då också ett dropp. Nu är det bara att hålla tummarna. Hoppas verkligen att det fungerar den här gången. 

Ni andra som har gjort färsk försök, vad låg ert progesteron på för värde efter ägguttag?
  • mumskastrull

minaimaginärabarn - Du skrev tidigare att dina värden gick upp i samband med återförandet och att Dr D trodde det berodde på en lyckad implantation. Om jag får fråga, hur blev värderna efter återförandet jämfört med innan? Anledningen till att jag undrar är att mina värden har gått upp lite, men enl Dr D så var det inte akut med något dropp... Blir orolig att det inte har fäst..

• mumskastrull
    minaimaginärabarn skrev 2017-05-30 22:22:23 följande:
    Mina lymfocyter gick upp ganska markant men minns inte hur mycket. Följ Dr D och försök hålla dig lugn men vet att det är omöjligt.... Men han vet vad han gör, tänk på hur länge han har hållit på och hur många han har hjälpt.
    Okej, mina har inte gått upp så mycket.. Dagen efter ägguttag var mitt värde 3,2 och idag 3,5 (ruvardag 3 med två tredagars)... Han tyckte jag skulle ta ett nytt dropp inom ett par dagar och nytt FBC om 2 v... Vet inte, men känns inte så hoppfullt..

Tack för ditt svar!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!