UndrandeSökare skrev 2017-04-09 14:14:08 följande:
SaJoh - Jag fick 5 missfall pgr av dåliga embryon (dåliga spermier). Vi fick inte göra spermaanalys varken i Sverige eller hos Dr D.
Dr Ds behandling funkade inte alls på mig eftersom jag bara har gränsvärdeshöga Nk-celler. IL funkade då som p-piller på mig Däremot hittade Dr D koagulationssjukdom på mig.
Hos AvaRiga fick vi äntligen göra dna fragmentstionstest på spermierna och fick veta att spermierna är för dåliga. Så nu gör vi dubbeldonation samt att vi gjort PGS på samtliga blastocyter för att vara 100% garanterade att jag endast får embryon som är 100% normala kromosommässigt insatta.
Av 13 ägg från donatorn var samtliga mogna, 12 blev befruktade. Dag 3 levde 12, dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt.
Jag fick 2st insatta normala och 5st normala till frysen. Doktorn gratulerade mig till det utmärkta resultatet.
Jag har nu plussat och nästa steg blir ultraljud i v. 7 eller v. 8 för att se om det är 1 eller 2 hjärtan som slår.
Jag har aldrig några problem med slemhinnan, min var 14mm vid insättning. Däremot hos kvinnor som inte får minst 7mm slemhinna vid insättning, då är slemhinnan ett problem.
Jag kan verkligen rekommendera PGS, så slipper man betala för att sätta in ev. onormala embryon, såna blir ändå bara minus eller missfall.
Googla på PGS så får du veta mer.
De finns även något som heter PGD, men då letar man efter en specifik sjukdom hos embryona.
Stort grattis!
Jag hade också gränsvärde höga nk-celler, men har haft 3 tidiga missfall. Vad menar du med att Dr D inte såg hela bilden och att IL funkar som p-piller på dig?
Har du fått någon immunbehandling på AvaRiga?