• mumskastrull

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

PeeWee44 skrev 2017-11-20 17:59:40 följande:
    Hur såg din medicinering ut denna gång? Vilka mediciner har du tagit? Serum tyckte inte jag skulle använda så mycket immunsupport som Dr D tycker. Vi gör äd hos D.
    Jag började med kortison 10 mg och trappade upp till 20 mg vid ägguttag. Sen har jag sedan återföring tagit Clexane 4000iE 1 gång/dagl, trombyl 75 mg + vanliga vitaminer med folsyra och fisktabletterna 3st/dagl.
    Det har blivit 7 st IL-dropp från sprutstart fram till nu.. Enligt Dr D är mitt immunförsvar "not settled". 

Jag kan förstå dem, är själv lite skeptisk till den höga kortisondosen. Min svenska ivf läkare vill gärna att jag slutar med kortisonet. Är det fler mediciner de är skeptiska till?

Jag ska hålla alla mina tummar och tår för er! Det är verkligen eran tur nu!{#emotions_dlg.flower}
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-21 14:58:54 följande:

Idag fick vi se TVÅ små pickande hjärtan på VUL! Min lyckligaste stund någonsin!! Är så glad. Trodde jag skulle vara mindre orolig efter VUL:et, men känner mig nu orolig att de inte ska växa som de borde, eller att de är för små....alltid är det nåt. Men så otroligt tacksam över att ha kommit såhär långt. Var så nervös innan. Har gråtit så mycket glädjetårar idag. Eftersom det var två så kommer de göra ett VUL till innan de släpper oss från IVF-kliniken, de sa att de har en sån rutin. Så vi ska tillbaka nästa vecka igen. <3 <3

Men åhh så roligt!!! Stort grattis till dig/er!!!
    Sa dem något om att de var för små? Hur stora var dem och i vilken vecka+dag är du på? :)
    Annars förstår jag oron. Kände precis samma sak. Trodde man skulle lugna sig något efter ultraljudet, men icke. Men som du säger så känner man en oerhört tacksamhet att ha kommit så här långt <3

Har Dr D svarat sig? Han har fortfarande inte svarat mig ang resultatet efter mitt ultraljud.. Konstigt.. Sen har werlabs legat nere igår, vilket gör att jag fortfarande inte har fått svar på mitt FBC som togs i måndags.. Hoppas immunförsvaret har lugnat ner sig..
  • mumskastrull
    melina77 skrev 2017-11-21 18:05:12 följande:

Stort grattis till både finee och mumskastrull, härliga nyheter.

Tack! :)
  • mumskastrull
    Ladylufsen skrev 2017-11-21 23:21:50 följande:

Hej alla! Det var ett tag sen jag var här inne, har haft en paus under tiden jag gjort hysteroskopi och sedan kört igång med immunterapin med hjälp av dr d. Vad kul att läsa om alla graviditeter!

Jag plussade själv i lördags och kroppen verkar vara i krig. Inte för att jag märker så mycket själv men blodproverna från idag visade lymfocyter på 5.2 och leukocyter på drygt 12... Vet inte om det redan är kört men det vill jag ju inte utgå ifrån än.. har någon av er haft liknande värden (och lyckats behålla en graviditet)? Dimitris har inte svarat på mitt mejl med provsvaren så jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare. Jag bokade preltid hos Marie för infusion imorgon men om jag inte hör något går jag troligen inte dit. Eller hur har ni gjort?Tyckte jag såg att det var flera som inte fått svar från D de senaste dagarna.

Tacksam för svar! Kram alla

Hej! Grattis till plusset!

Om jag var du så hade jag tagit ett IL-dropp även om Dr D inte svarar. Vad jag har förstått så är lymfocyterna en del av NK-cellerna (det som kan attackera embryot).

Jag är gravid i v8 och förra veckan steg mina Leukocyter och neutrofila, men denna veckan har de gått ner lite men istället har lymfocyterna stigit från 2.7 till 4.5!! Har inte heller fått svar men tänker ta ett dropp idag!
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-22 08:15:17 följande:
    Tack Ariellan!
    melina77 skrev 2017-11-21 18:05:12 följande:

Stort grattis till både finee och mumskastrull, härliga nyheter.

Tack!! Ja, vi är så glada över att det är två, drömmen!

Alltså, läkaren sa att det såg helt normalt och perfekt ut ang embryona. Men hon räknade annorlunda jämfört med mig om vilken vecka+dag jag var i. Diffade ett par dagar. Så då tänkte jag att de var för små om min vecka+dag stämde istället för läkarens, vilket gjorde mig så himla orolig. Men sen efter lite googlade upptäckte jag att om läkaren har rätt med sin uträkning är embryona lite för stora, och har jag rätt med min uträkning ligger de helt normalt som de ska. Då blev jag lugnare igen! Jag räknade att jag igår var i 7+0 och embryona mätte 8mm o 7,5mm. Jag lärde mig också efter googlandet att det här med embryostorlek i förhållande till dag inte är någon helt exakt vetenskap och att så länge embryona inte är mkt mindre så är det lugnt. Dessutom kan det bli lite mätfel när de mäter på ultraljudet. Och det var ju fina hjärtljud på båda, så det är ju kanon.

Jag har inte mailat Dr D än om ultraljudet. Han har ordinerat FBC till på fredag, så tänkte maila honom all info i ett mail då. Vad tråkigt att han inte har svarat på ditt mail! Speciellt när lymfocyterna gått upp. Låter klokt att ta ett dropp på eget bevåg, skulle ha gjort helt samma!!
    Jag kom fram till samma som dig när jag googlade. Vid 7+1 var mitt embryo 9 mm, så låter likt om man ska räkna med att de växer 1 mm om dagen. Glad
    Skönt med ett nytt ulj om en vecka. :)

Han har fortfarande inte svarat på mitt FBC eller ultraljudet.. Så nu sitter jag här i soffan med dropp :)
  • mumskastrull
    Ladylufsen skrev 2017-11-22 10:14:31 följande:
    Tack :=) och tack för svar! Så bra att få veta hur ni andra gör och tänker. Hörde av mig till Marie nu igen och ska få dropp under dagen. Så himla nojigt när han inte svarar! Men jag tänker ju att han kan vara på kurs eller vad som helst och det är lätt att missa mejl. Samtidigt har han svarat ganska frekvent tidigare.

Det var ju en kraftig höjning för dig, förstår att du också vill ta dropp (2,7 lät dock som ett lågt värde jämfört med vad jag har sett på mina tester de senaste veckorna, tror mitt lägsta då har varit på 3,9.) 

Hur ofta har du tagit dropp? Jag tog ett före ÄL och sedan dröjde det två veckor till nästa, då jag blev beordrad att gå asap efter att blodtesterna kommit tillbaka. Nästa test hade lymofcyterna sjunkit något (i fredags) och sedan tog jag ett dropp till i lördags. Och nu hade lymfocyterna ökat igen igår.. Jag undrar ju hur ofta jag skulle behövt ta dropp egentligen.

Hoppas i alla fall att dagens dropp gör susen för oss båda!
    Jag börjar bli irriterad på att han inte svarar. Har ändå betalat uppföljningen nu...

Jag har tagit lite olika, men nästan minst ett i veckan och ibland tätare. Med det dropp jag tar nu är detta mitt 9:e på 41 dagar. Mina lymfocyter har varierat mellan 1.3 och nu som högst 4.5.
    När jag läst egendom tråden verkar det vara väldigt olika hur ofta man behöver ett dropp. Man får hoppas att immunförsvaret lugnar ner sig snart! Obestämd
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-22 22:48:54 följande:
    Åh vad skönt det känns att höra att mina små gryn verkar vara i rätt storlek enligt vad du googlat också. Jag har också läst att de ska växa ungefär 1mm om dagen den här tiden. Så bådas våra embryon verkar ju mäta helt rätt Ja, det blir bra med nytt vul nästa vecka. Du har nytt vul nu på fredag va? Tycker du gör klokt i att ta ett dropp på egen hand när Dr D ändå inte svarar. Konstigt att han inte gör det. Förstår att du blir matt!!
    Yrla76 skrev 2017-11-22 18:36:08 följande:

Hurra!! Stort grattis Finee, TVÅ tom och pickande hjärta.

Och grattis Mumskastrull till lyckat ul oxå, så underbart.

Är genuint glad för er allas skull som nu är gravida, det skänker även hopp till oss andra att lyckas

Och tack alla fina ni som beklagat vårt MF. Tror att du undrande sökande frågade om vi hade i frysen (har försökt läsa ikapp) och vi har ett embryo, en 6-dagars. Insättning ngn gång i Jan-feb.

Ja, det känns helt fantastiskt att det är två!! Jag hoppas så innerligt att de vill stanna hela vägen.

Du får försöka ta hand om dig själv nu sista månaden här innan årsskiftet, och ladda upp för frysinsättningen i jan-feb. Jag håller tummar och tår!!! Kramar
    Jo jag har ett nytt ulj imorgon.. Både skrämmande och spännande Förvånad
    Känns som om man kommer att bli beroende av att göra ulj, Jag trodde fram tills igår att största missfallsrisken var innan man såg ett hjärta slå (om embryot var i rätt storlek och så), men tydligen inte... Risken skulle vara störst mellan v 9-11.. och idag gick jag in i v9.... 
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-12-02 09:09:54 följande:

En fråga till er som blivit gravida med Dr D:s hjälp: Hur har ni gjort med exel-arket? Har ni fortsatt i samma och fyller i VARJE dag? Blir ju massor att fylla i av bara samma mediciner när inte så mkt händer i form av FBC o medicinjusteringar.. Eller har ni startat ett nytt ark där ni skriver i FBC-resultat o dropp och så bara? Skulle vara tacksam för hjälp i frågan!

Jag har fyller i samma, men håller med dig!
  • mumskastrull
    Zwillinge86 skrev 2017-12-01 14:44:32 följande:

16/18 ägg hade utvecklats fint och jag fick tillbaks 2st idag, tre år nästintill på dagen efter att vi fick tillbaks ägget som blev vår fantastiska son! Hoppas på att detta sammanträffande verkligen för nåt gott med sig. Så nu håller jag tummarna för att de här små finingarna fäster och stannar, samt att så många som möjligt av de resterande 14 äggen går att frysa. Hoppas att vi blir ett gäng som lyckas inom kort ??

Grattis till fint resultat! Håller tummarna! :)
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-12-02 22:47:25 följande:

Ja, visst känns det som att man skulle behöva ha ett smartare dokument... Man kanske kan fixa det? Hur går det för dig annars Mumskastrull? Gick VUL:et bra? Kram!

Ja, man kanske inte behöver fylla i symtom osv om det inte är något speciellt. Var på VUL den 24 nov (8+0). Då såg allt fint ut. Hade växt fint ????. Ska på nytt ulj på torsdag (9+6) på Mvc.. känns som ev evighet dit.. Vill bara veta att allt är bra ????.

Hur går det för dig? Kram!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!