Ladylufsen skrev 2017-11-22 10:14:31 följande:
Tack :=) och tack för svar! Så bra att få veta hur ni andra gör och tänker. Hörde av mig till Marie nu igen och ska få dropp under dagen. Så himla nojigt när han inte svarar! Men jag tänker ju att han kan vara på kurs eller vad som helst och det är lätt att missa mejl. Samtidigt har han svarat ganska frekvent tidigare.
Det var ju en kraftig höjning för dig, förstår att du också vill ta dropp (2,7 lät dock som ett lågt värde jämfört med vad jag har sett på mina tester de senaste veckorna, tror mitt lägsta då har varit på 3,9.)
Hur ofta har du tagit dropp? Jag tog ett före ÄL och sedan dröjde det två veckor till nästa, då jag blev beordrad att gå asap efter att blodtesterna kommit tillbaka. Nästa test hade lymofcyterna sjunkit något (i fredags) och sedan tog jag ett dropp till i lördags. Och nu hade lymfocyterna ökat igen igår.. Jag undrar ju hur ofta jag skulle behövt ta dropp egentligen.
Hoppas i alla fall att dagens dropp gör susen för oss båda!
Jag börjar bli irriterad på att han inte svarar. Har ändå betalat uppföljningen nu...
Jag har tagit lite olika, men nästan minst ett i veckan och ibland tätare. Med det dropp jag tar nu är detta mitt 9:e på 41 dagar. Mina lymfocyter har varierat mellan 1.3 och nu som högst 4.5.
När jag läst egendom tråden verkar det vara väldigt olika hur ofta man behöver ett dropp. Man får hoppas att immunförsvaret lugnar ner sig snart!