• mumskastrull

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2017-10-31 12:42:46 följande:

mumskastrull- Grattis till bra ökning av hcg. Har du bokat in vul hos gyn till v.8 nu för att kolla efter hjärtslag?

Åhh är det en bra ökning?? :)
    Jag har testdag imorgon (Sahlgrenska). Tror de bokar in ett ulj kring 7+0. Lååååång väntan... 

Hur går det för dig??
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-10-31 13:53:06 följande:
    Åh vad härligt mumskastrull! Det är ju en jättefin ökning, precis som det ska öka ökar det! Bådar gott Bra att immunförsvaret har lugnat sig lite också. Vad säger Dr D?

För mig går det också bra! Fick provsvar för en stund sedan från morgonens blodprov (är på äl+14) och värdet var hela 474!! Kändes högt! Är chockad och lättad. Fick ju lite spottings igår och trodde det var kört. Men hcg verkar ju finnas i alla fall. Hoppas det håller i sig nu. Inga mer spottings i alla fall. Immunförsvaret ser ok ut, mine Leukocyter är lite höga (10,9) och neutrofila också (9,11). Vet inte om jag ska oroa mig över det. Får se vad Dr D säger.
    UndrandeSökare skrev 2017-10-31 12:44:36 följande:

finee- Hoppas det gick bra imorse hos Werlabs. Har du fått några resultat än?

Det gick mycket bättre än förväntat! Hcg var på 474!!! Det trodde jag inte, efter gårdagens spottings. Så väldigt glad är jag nu. Och orolig såklart. Det här kan ju vända precis när som helst.
    Tack, men jag är ganska orolig att det är för lågt. Känns som om alla andra har mycket högre...

Vilket fint hcg! Båda har kanske fastnat?? :D Du satte väl in två blastocyster??
    Han har inte svarat på mailet ang hcg, men ville att jag skulle ta nya prover på måndag och ett nytt dropp snart. Så nu ligger jag här och får lite dropp ;)

Jag har ju också haft lite blödning, men vi får hålla tummarna för oss båda!!!
    Har han svarat dig ännu?
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-01 08:48:51 följande:
    Tack vännen!
    mumskastrull skrev 2017-10-31 23:43:43 följande:

Tack, men jag är ganska orolig att det är för lågt. Känns som om alla andra har mycket högre...

Vilket fint hcg! Båda har kanske fastnat?? :D Du satte väl in två blastocyster??

Han har inte svarat på mailet ang hcg, men ville att jag skulle ta nya prover på måndag och ett nytt dropp snart. Så nu ligger jag här och får lite dropp ;)

Jag har ju också haft lite blödning, men vi får hålla tummarna för oss båda!!!

Har han svarat dig ännu?

Förstår, men tror verkligen INTE du behöver vara orolig. Du har ju en jättefin ökning, och allt över 100 på äl+14 är fullkomligt normalt enligt alla tabeller jag har tittat på. Men det som framförallt gör mig positiv gällande dina resultat är ju att du har en perfekt ökning. Förstår helt att du tycker det är hemskt med lite blödning (jag fick PANIK i förrgår när jag hade det), men det är hcg-ökningen som är viktigast. Bra att du tar dropp nu!

Yes, jag satte in två och tanken om att båda fastnat har ju slagit mig! Skulle ju vara fantastiskt. I nuläget är jag mest enormt orolig för missfall, livrädd att detta ska ryckas ifrån mig IGEN. Ska bli otroligt nervöst med nästa hcg-prov. Jag har inte fått svar av Dr D, vilket oroar mig som bara den. Det känns ju som att detta är ett kritiskt skede i graviditeten och man vill ju veta nästa steg. Både gällande dropp o FBC, men framförallt gällande dropp. Mina lymfocyter låg enligt gårdagens FBC på 1,3, så det känns ju lugnt i alla fall. Allt annat förutom neutrofila o leukocyter låg inom normalen. Men ändå, jag vill ju ha Dr D:s input nu. Hur lång tid tog det innan han svarade dig efter att du skickat ditt äl+14 FBC + första BHCG?
    Det ser ju ut som om din kropp är rätt lugn när man ser till proverna :). 
    Såg att han hade svarat dig nu. Han är lite seg ibland. 

Han sa till mig att jag också skulle vänta till måndag med ett nytt hcg.. känns superlångt dit....

Är verkligen livrädd att det inte ska öka som det borde. Tycker inte att jag har så mycket symtom heller.... Önskar att jag hade blivit illamående! Sen känns det som om brösten ömmar lite mindre än igår, vilket gör mig så nervös! 
    Tog detta testet idag, vad tror ni? Tog kortet ca 7-8 min efter det var taget... 

• mumskastrull
    Hera B skrev 2017-11-01 22:00:35 följande:

Grattis Mumskastrull och Finee!! Håller tummarna för er!

Tack!! :)
  • mumskastrull

Hej!
    Efter mycket ångest så kunde jag inte hålla mig från att ta ett nytt bhcg igår (5+0). Det var nu 2073. Har gått upp från 658 på ca 70 h.. Nu får jag verkligen hoppas på ett supervärde på måndag.. Känns som om värdet borde ha varit högre igår. Vad tror ni?

• mumskastrull
    finee skrev 2017-11-03 21:05:12 följande:
    Åh förstår precis ångesten Jag mår såå dåligt just nu och är helt säker på att det gått åt helvete...trots att värdet var bra i tisdags. Har egentligen ingen anledning att det skulle gått dåligt, men har bara så svårt att tro att det skulle funka. Önskar att jag hade tagit ett blodprov som dig idag, trots att Dr D ordinerat till måndag först.. Klarar inte väntan Ångesten bara växer. Var ok ons o tors, men sen idag har jag känt mig så nedstämd o orolig.

Mumskastrull, din ökning är perfekt!! Du har en tvådagars dubbleringstakt på 119% ju! Det är helt enligt skolboken Önskar det samma för mig på måndag. Kolla den här länken får du se (där kan du skriva in dina värden):

www.babymed.com/tools/hcg-calculator
    Jo det har dubblats, men efter ha läst genom hela tråden + en del amerikanska sidor där kvinnor skriver sina hcg-värden.. Så efter detta känns det som om mitt värde borde ha skjutit mer i höjden.. Vi får väl se efter måndagens prov vad det visar... Har fortfarande inga direkta symtom, ont i brösten till och från och mindre mensvärk än för ett par dagar sedan.. 
    Det är synd att man ska överanalysera allting.

Jag håller alla mina tummar att det ska gå bra för dig på måndag. Du hade ju ett jätte fint hcg-värde!
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-03 22:11:40 följande:
    Ja, denna oro alltså... Man vill ju att allt ska se mer än perfekt ut och ändå oroar man sig. Överanalyserar verkligen!!!!!!! Jag har inte heller några symtom direkt. Lite ömmande bröst till och från, men det har jag haft sedan jag började med lutinus (dvs sen INNAN embryona sattes in). Någon liten snabbt övergående känning i livmodern vid några tillfällen. Och liksom dig går jag och tänker att mina få o knappa symtom börjar försvinna

Absolut, jag hade ett kanonvärde på mitt hcg i tisdags, ingen tvekan. Men det är ökningen jag är så himlans orolig över nu. Usch, kan man inte bara få bli sövd och sen vakna upp med något slags svar om ett tag. Hoppas så mycket för bådas våra hcg-värden på måndag.
    Ja, att bli sövd hade nog varit den som hade hjälpt nu ;) Eller kanske ett ordentligt illamående! 
    Har pratat med min klinik i Sverige nu också och de vill att jag ska sluta med Lutinus.. men det vågar jag inte. Undra hur länge man ska ta det. Hur har ni andra gjort eller tänker göra? 

Sen vill Penny på Serum att jag skulle ta antibiotika till v9 pga av en låg-gradig inflammation som sågs i livmodern vid hysto. Dr D däremot tycker inte jag behöver ta det. Känner mig kluven. Är det någon som har tagit AB ett par veckor in i graviditeten efter ordination från Penny?
  • mumskastrull

Hej igen!

Är det någon här som har använts clearblues veckoindikator? Jag var så dum och tog ett idag (5+2) eftersom jag hade bhcg på 2073 i torsdags och ville överraska mannen här hemma. Indiktatorn visade bara 2-3 v.. Gråter Så nu blev jag jätte orolig. Det borde verkligen ha slagit om idag. Om hcg:t ökade som det skulle så borde det ligga på ca 4200...
    Känner mig så ledsen...

• mumskastrull
    finee skrev 2017-11-06 11:37:12 följande:

Hej, skulle verkligen behöva hjälp. Jag har fått ett jättekonstigt svar angående mitt hcg från Werlabs. Det står bara att värdet är >1000, dvs över 1000, men ingen specifik siffra. De har helller inte fört in värdet i grafen. Blir förvirrad. Sist fick jag ju en specifik siffra (474) och värdet var i grafen. Tyvärr gisssar jag att värdet är mellan 1000-2000 annars hade de väl skrivit typ >4000 om det var ngt på 4000 ...? Vilket i sin tur betyder att det är kört du hcg behöver ha höjts mer än till nåt på 1000 för mig Blir ledsen och förvirrad. Har mailat deras kundtjänst. Har någon annan här fått såhär konstigt svar? Vad har det betytt då? Jättetacksam för input.

Men oj vad konstigt svar. Har du provat att ringa dem? Finns ett telefonnummer man kan ringa! 
    Bli inte ledsen! Vänta tills du får ett korrekt svar!!!

Håller alla mina tummar!!! 
  • mumskastrull
    finee skrev 2017-11-06 13:05:09 följande:
    Jag fick svar från kundtjänsten som sa att svaret har med labbets mätteknik att göra, men att de ändå lämnat ut det där svaret eftersom patienter brukar vilja ha snabbt svar på den här analysen. Så jag fattar fortfarande inte varför de lämnar ut ett sånt där svar..? Jag tolkar det naturligtvis som att värdet är mellan 1000 och 2000 och därmed är det kört för mig och jag väntar nu in nästa missfall. För hade värdet varit något på 3000 hade de väl skrivit att det var över 3000? Eller hur? Usch för det här säger jag. Hur går det själv mumskastrull? Har du fått ditt provsvar från idag?
    Fast det vet man inte. De kanske har en gräns på 1000 och en på 10 000. Svaret borde komma till dig idag eller imorgon. Förstår att det är skitjobbigt att vänta..
    Jag har själv haft 4 kemiska graviditeter tidigare... 8 ivf behandlingar.. Är verkligen så rädd då jag tidigare inte kommit såhär långt. 
    Tyvärr tror jag att mitt värde inte kommer vara så bra då det digitala inte slog om. Svaret kommer säkert imorgon.. bara att vänta Gråter
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!