• mumskastrull

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Jag blir tokig på det här med FBC fram och tillbaka.. symtom, IL mm. 

Jag gjorde ägguttag den 24/5. Innan ägguttaget låg mina prover okej tror jag. Lymfocyter 2.5, leukocyter 7.5 och neutrofila 4.3. Tog ett IL dropp 200 ml i samband med ägguttaget.

2 dagar efter ägguttag var lymfocyter 3.2, leukocyter 15.7, neutrofila 10.8, monocyter 1.5. Tog ett IL dropp dagen efter, då i samband med insättning av 2 tredagars embryon. 

30 maj - 3 dagar efter insättning (förhoppningsvis när embryot/embryona fäster) så sköt proverna ytterligare, lymfocyter 4.0, leukocyter 19.6, neutrofila 14.2 och monocyter 1.0. Tog ett dropp samma kväll.

Natten som var nu fick jag svettningar i nacken, drömde oroligt och kände mig lite febrig men hade ingen feber. Mailande Dr D imorse, men har såklart inte fått något svar... 

Det känns bara som att mina prover går upp trots dropp? Vad ska man göra? känner att jag inte riktigt får svar från Dr D. Har någon annan varit med om att era prover "ballar" ur på detta viset? 

Blir orolig att allt är förstört... 

• mumskastrull

Hej!

Jag plussade nu i lördags efter insättning av av 2 tredagars embryo den 27/5 (rd 7). Tog ett clearblue early (10mlU/ml), vilket var väldigt svagt men synligt. Fick samma dag en mindre brun flytning och mensvärk. Dagen efter fick jag en rosa flytning som var vattnig och avtog sedan (ursäkta beskrivningen) och ingen direkt smärta. Igår tog jag ett test till på kvällen som var betydligt starkare med ett mindre känsligt test (25mlU/ml). Idag har jag fortsatt haft svagt ljusbruna flytningar. 

Då jag tidigare haft 3 kemiska graviditeter så blir man ju rädd när man ser blod. Har idag tagit ett bhcg men har inte fått svar på det. Får säkert inte reda på det imorgon heller då det är 6 juni.. Någon här som också haft liknande problem med blödningar men ändå gått bra för? Kan fragminet och trombylen göra det lättare att blöda lite? Tar ju även lutinus vaginalt....

Tycker man kan få vara utan blödningarna... usch...Gråter

• mumskastrull
    mumskastrull skrev 2017-06-05 20:09:02 följande:

Hej!

Jag plussade nu i lördags efter insättning av av 2 tredagars embryo den 27/5 (rd 7). Tog ett clearblue early (10mlU/ml), vilket var väldigt svagt men synligt. Fick samma dag en mindre brun flytning och mensvärk. Dagen efter fick jag en rosa flytning som var vattnig och avtog sedan (ursäkta beskrivningen) och ingen direkt smärta. Igår tog jag ett test till på kvällen som var betydligt starkare med ett mindre känsligt test (25mlU/ml). Idag har jag fortsatt haft svagt ljusbruna flytningar. 

Då jag tidigare haft 3 kemiska graviditeter så blir man ju rädd när man ser blod. Har idag tagit ett bhcg men har inte fått svar på det. Får säkert inte reda på det imorgon heller då det är 6 juni.. Någon här som också haft liknande problem med blödningar men ändå gått bra för? Kan fragminet och trombylen göra det lättare att blöda lite? Tar ju även lutinus vaginalt....

Tycker man kan få vara utan blödningarna... usch...Gråter

HCG var igår 31 äl+12 (rd 9 med 3 dagars embryo)... Känns lågt.. Hur har ni andra legat?
  • mumskastrull
    canada skrev 2017-06-06 10:38:05 följande:
    Jag hade 21 på ÄL +9 typ, så det låter ju inte så lågt, det viktigaste är nog att det ökar ordentligt. Har du något mer inbokat? Grattis btw :)
    Tack för ditt svar! Vågar inte hoppas då jag har haft flera kemiska graviditeter tidigare.. Men tack ändå :)

Har inget nytt planerat. Har mailat Dr D, men inte fått svar ännu. Tänker ändå ta ett nytt imorgon även om han inte svarar för att se hur det utvecklas. 
    När tog du ett nytt hcg och hur utvecklades det?
  • mumskastrull
    canada skrev 2017-06-06 11:50:26 följande:
    5 dagar senare tog jag ett nytt o då var det uppe 384. Han kommer säkert ordinera ett nytt åt sig snart! Jag fick ta en väldigt massa prover i början :)
    Vad härligt, fin ökning! 
    Vilken vecka är du i nu? :)

Jag får hoppas att det har gått upp imorgon. Han ville att jag skulle ta ett nytt hcg tillsammans med ett fbc :)

• mumskastrull
    canada skrev 2017-06-07 17:01:41 följande:
    Håller tummarna för dig!

Vecka 20+6 idag :)

Har du tagit ett nytt idag ?
    Jag tog ett nytt igår, 2 dagar efter förra. Tyvärr samma värde. 31.. Så ännu en kemisk graviditet. 4:e nu.. Förstår inte varför det blir så. Kanske dags att göra en hysteroskopi. Jag har ju bra AMH och har fått ägg till frysen vid 2 av 4 IVF försök. 

Bara att ta nya tag!
  • mumskastrull
    UndrandeSökare skrev 2017-06-08 12:14:41 följande:

Mumskastrull- Beklagar att det blev så. Har för mig jag läst om nån annan som hade samma situation. Hon lyckades med ÄD sen. Kan du tänka dig att testa ÄD?

Jag har börjat fundera på ÄD och ED. Frågan är bara vilken klinik och hur man ska tänka. Någon som har några tips?

Vi har ett IVF försök kvar här i Sverige. Tänkte börja med att genomgå en hysteroskopi och göra ett DNA fragmentionstest. Skulle ni rekommendera att göra en hysteroskopin hos Serum eller hos Dr D?
  • mumskastrull
    UndrandeSökare skrev 2017-06-08 15:46:35 följande:

Mumskastrull- Vi gjorde immunologisk utredning hos Dr D. Han vägrade göra spermatest på min sambo (vi lider av upprepade missfall). Men blev ju missfall även med Dr Ds behandling. Så blev då tvungna att resa till annan klinik för sperm dna fragmentation test(AvaRiga). Så välj en klinik där ni får göra allt på en gång så sparar ni tid och energi !

Jag skulle rekommendera Serum för i stort sett alla jag läst om är nöjda med dem. De erbjuder både immunologisk utredning, mensblodtest, de är omvittnat skickliga på hysto och dessutom snabbaste kliniken på sperm dna fragmentationstest. Hos AvaRiga tar det en dag, hos Serum får du resultatet på 4 timmar ! Dessutom har de många donatorer, så du behöver aldrig vänta på att få en äggdonator som man kan få göra på andra ställen, och de svarar snabbt på alla dina frågor (stor stab).

lill111 och minaimaginärabarn - Jag har redan gjort en immunologisk utredning hos Dr D. Har provat hans behandling 2 gånger nu. Förra gången blev det inget plus, men det var krångel med slemhinnan mm. Den här gången en kemisk graviditet igen, precis som tidigare gånger utan immunbehandling. 
    Jag svettades massor den här gången efter insättningen trots immunbehandling.  
    UndrandeSökare och canada - Jag tror det lutar på Serum. Har varit i kontakt med dem nu senaste dagarna. Kommer nog att göra en hysteroskopi, mensblodtest och ett DNA fragmentionstest där. 
    Solkattan - Åhh vad roligt för er. Grattis!! Jo, pengarna är ju en faktor. Var ni nöjda med kliniken annars?
  • mumskastrull
    Oj vad allt blandades ihop, provar igen!!

lill111 och minaimaginärabarn - Jag har redan gjort en immunologisk utredning hos Dr D. Har provat hans behandling 2 gånger nu. Förra gången blev det inget plus, men det var krångel med slemhinnan mm. Den här gången en kemisk graviditet igen, precis som tidigare gånger utan immunbehandling. 
    Jag svettades massor den här gången efter insättningen trots immunbehandling.  
    UndrandeSökare och canada - Jag tror det lutar på Serum. Har varit i kontakt med dem nu senaste dagarna. Kommer nog att göra en hysteroskopi, mensblodtest och ett DNA fragmentionstest där. 
    Solkattan - Åhh vad roligt för er. Grattis!! Jo, pengarna är ju en faktor. Var ni nöjda med kliniken annars?
  • mumskastrull
    lill111 skrev 2017-06-10 13:58:04 följande:
    Vad visade proverna fr dr D? Påvisade de högt tnf-a? NK celler?
    Jag tycker att det är lite svårt att tolka. Du kanske kan tolka dem bättre än mig? :)

50:1 24.2  refvärde: 10.0-40.0
    25:1 16.8  refvärde: 5.0-30.0
    12.5:1 12.6 refvärde: 3.0-20.0

%CD3 77.5 refvärde: 60.0-85.0
    %CD19 13.5 (H) refvärde: 2.0-12.0
    %CD56 8.3 refvärde: 2.0-12.0
    %CD19+cells,CD5+ 11.3 (H) refvärde: 5.0-10.0

TNF-a:IL-10 (CD3+CD4+) 28.5 refvärde: 13.2-30.6
    IFN-g:IL-10 (CD3+CD4+) 13.8 refvärde: 5.8-20.5

Har varit så rörigt de sista dagarna. Efter att jag fick 31 i HCG igen så sa Dr D att jag skulle sluta med alla mediciner (8 juni). Den 11 juni tog jag ett nytt gravtest då jag endast hade småblött lite och att det var min testdag för kliniken. Fick då 2-3 veckor på clearblue. Mailade Dr D och skulle då börja med medicinerna igen. Tyvärr så kom det en liten större blödning inatt och idag var testet svagare så det är nog kört ändå.. Kände i och för sig på mig det.. :( Någon som har varit med om något liknande?

Tänkte också åka till Aten i juli för att göra en hysteroskopi. Bor i Göteborg och försöker hitta flygbiljetter men är så dyrt.. Har någon ett tips på billigt flyg?
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!