Ladylufsen skrev 2018-04-21 21:03:20 följande:
Hej igen,
Du är förresten nere på 10 mg prednisolon? Har dina lymfocyter osv varit lugna länge? Jag är på 15 mg (nys gått in i v 27) men skulle gärna vilja gå ner till 10 mg så snart som möjligt då jag läst att doser över 10 mg tre mån före födseln kan öka risken för barnet att få binjurebarssuppression vid födseln. Men D är inte så sugen på att sänka min dos än så länge (har ganska nyligen kommit ner på 15 mg). Eller har du sänkt på eget bevåg?
Någon som förresten har koll på hur allvarligt det är om en nyfödd får binjurebakssuppression? Har sökt men har svårt att hitta någon detaljerad fakta..
Hej!
Jag vet inte hur man ska tänka med trombocyterna under en graviditet, men tänker att de borde ligga något högre. Väntar på svar från Dr D. Mina lymfocyter har varit lugna relativt länge, från ca v 20. De har legat runt 1.3-1.5. Enligt min plan från Dr D så skulle jag sänka till 10 mg i v 24, vilket jag gjorde.
Förra veckan tog jag ett nytt FBC och då hade mina lymfocyter gått upp från 1.3 till 1.5 samt att mina leukocyter, neutrofila och monocyter har gått upp något.. Har inte haft några direkta symtom vad jag vet (svårt att veta vad som är immunsymtom), förutom ont i ena örat till och från sedan 1-2 veckor tillbaka.
Jag skulle gärna vilja sänka kortisonet mer, men får nog invänta nästa prov. På det senaste TUL var bebisen 10% för liten och mitt SF-mått hade dalat lite, vilket gör mig orolig... Funderar om det kanske kan bero på kortisonet..
Jag skulle även gärna sluta med Fragminet, men vågar inte riktigt...
Hur ser dina värden ut? och vad säger läkarna här i Sverige till dig?