Jam08 skrev 2012-07-04 09:14:42 följande:
Jag fick svar från vår käre doktor ang att jag ville ha remiss för FBC och IL, att "han inte jobbade på detta sätt, och inte såg det som brådskande att skriva papper till oss, utan måste prioritera det medicinska, och typ att det inte var hans problem hur det svenska systemet funkar men att han gärna ville hjälpa till NÄR han hade tid osv." M a o ett ganska "otrevligt" svar fast han försökte ha en vänlig ton. Det kändes som att jag bad honom om ngt helt orimligt! Och jag skrev tillbaka och bad om ursäkt men att jag förutsatte att han hade färdiga mallar för sånt, vilket han ju uppenbart har, och att om jag inte får hjälp här hemma ( vilket jag heller inte får utan ngt som helst intyg på att jag genomgår en beh utomlands) så är hela grejen omöjlig att genomföra. Jag fattar inte riktigt vad det är som "ingår" i den behandling man får av honom, uppenbarligen inte att få den hjälpen.. Det är ju ändå ganska mkt man betalar!
Ja ja det har löst sig nu tack vare Zin som än en gång varit räddaren i nöden!
Jam: Vad ledsen jag blir av att läsa detta och hur vår doktor har svarat dig. För det betyder ju att det är samma för oss alla. Jag fick dessutom inte IL av honom när jag var i Aten och om det behövs behöver jag ju ha det på ett recept. Jag tog också för givet att vi skulle få en remiss på FBC när det behövs.
Helt enkelt ett jättemärkligt beteende när han åtagit oss som patienter från ett annat land. Då får han visa förståelse för vår svenska situation och anpassa sin behandling med recept/remisser. Annars ska han inte ta emot oss som patienter över huvud taget. Vi kan ju inte bra få en konstaterad immunlogiskt problem men sedan knapphändig (i mån om tid) hjälp att åtgärda detta. Tycker han att det är för mkt administration så får han väl ha en annan prislista för patienter från Sverige.
Bra att du du stod på dig med ditt svar tillbaka! Heja du! Det var ett bra svar.
Hur löste Zin situationen för dig?