• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Mamasusan: nja .. Kan ju vara.. Men vid VUL har de ju sett ok ut. Mätt östradiol och progestron. Efter hysto rensningen så kändes det ju ren städat inombords.

Nä, skit embryon är nog min egen bästa teori.

Dr d tycker i sitt mail med bestämdhet att jag ska fortsätta med egna ägg.

Ny ivf. Frysa äggen. Sen hysto. Tnf värdes koll och neopogen sköljning innan återsättning.

Jag ser inte hur det ska gå till ??!

Hysto?? Sköljning ?? Frysa ägg utan återsättning ? ( på statlig klinik hahaha).

Så många hinder. Nån mer som tänkt tanken att emigrera???

Är så sugen på att köpa mig unga fräscha ägg. Statistisk sätt så är 25% av mina ok. Med unga ägg 75%. Zin: håller med dig där.. !

Får ta julen o tänka igenom. Alla era åsikter är guld värda. Alla tips .. Alla som har nån ide vad som är lösningen. Spamad tråden rejält idag ... Men det har varit en pärs dag ...

Zwillinge: alla tummar för dig nu!! Nån måste få det där fina plusset nu !!! :)

• Solkattan

Va goa ni är !!

Redan: Pippi kappsäck... Förstår precis hur du menar!

Tjeckien är lockande. Väldigt lockande!

Imorgon är en annan dag. Gissa vad mitt nya googlingsämne kommer bli ..?

Jag tror min kropp inte är huvudproblemet. Utan just materialet...

• Solkattan

Redan: härligt med framgång !

Så spännande att det börjar närma sig :)

Du är alltså nere i Athen? Hos serum?

Är det med egna ägg eller äd? ( kanske borde ha koll ... Men det är så många tjejer att ha reda på ).

Hoppas så för alla som kämpar.

Nu är jag så taggad för ed. Kommer strax sätta mig o traggla ihop ett mail o kontakta en handfull kliniker i Europa.

• Solkattan

Pink Lilly : så fint skrivet av dig !

Faktiskt så känns beslutet att försöka sig på ed inte ett dugg skrämmande !

Sonen vi har är ju ett resultat av donation. Och där har det ju blivit en fullträff !

De måste ha hittat fram en professor eller liknande då de matchade donatorn.

På senaste utv. Samtalet på dagis så skriver de att han är begåvad långt utöver vad som är vanligt.. ! Stackars barn i framtiden med så "korkade" föräldrar ! ;).

Fem år och försöker "diskutera" googolplex med mig efter dagis.. Huga !

Precis för en kvart sen massmailade jag ett gäng kliniker i Europa. Mestadels i Tjeckien.

Hur har ni tänkt kring val av klinik???

Jättesvårt att välja !

Du får jättegärna inboxa mig o berätta om val av klinik !!

:)

• Solkattan

Spännande !

Är det på serum ?

Kommer ni sätta in alla 5?

Kommer hålla mina tummar för dig. Att du får världens finaste julklapp ... :)

• Solkattan

Jag har precis fått mailsvar ifrån just serum. Fått ett dokument om "infektion testing".

Har du gjort dessa ?

Finns tre olika ... Locus medicus 100 euro, life code "7 in 1" för 170 euro och life code 10 in 1 för 270 euro.

Känner just nu bara en kostnad till ... :(.

Trodde de i Riga testade en del av detta ? ( fick ett kryptiskt lettiskt papper där Jelena sa att allt var negativt ?).

• Solkattan

SL : du är min hjälte i dessa sammanhang !! Så inspirerande i ditt kämpande !

Jag sitter fortfarande o håller mina tummar för dig. Nu är det din tur att få bli en fantastisk mamma. För just nåt annat än fantastisk som mamma kommer du inte kunna bli. Det är så konstigt .. Men mitt misslyckande för egen del känns inte lika hemskt när jag tänker på dina små i magen. Det finns rättvisa nånstans liksom.. :).

Och just att det lyckas med äd. Det ska sjutton mig gå då !

Tusen kramar till dig ! :)

• Solkattan

Jag är så .. Fascinerad eller hur man ska uttrycka det. Mailat 5 kliniker om embryodonation och samtliga svarar inom ett dygn. Seriösa och utförliga svar!

Kommer bli svårt att välja !

När man jämför med svenska kliniker så är det milsvid skillnad. De här VILL hjälpa ... Visst pengar betyder mycket men man betalar Apmycket i Sverige med. Och till vilken nytta liksom ??

Jag lääääängtar redan uuuut från Sverige.

Efter två utlandsresor till kliniker tidigare så ser jag nu fram emot att lämna Sveriges gränser. Ett försök till med frysägget ( vilket jag inte sätter så stort hopp till ) sen så sitter jag på planet ner till Prag. Så får det bli !!

Dessutom verkar priserna i feb/mars hyfsat billiga på flyg. Ja vem sjutton reser då liksom ? ( förra året i början på feb så hittade jag på SAS superbilliga 500-600 kr? Enkel till Aten ). Tips till er andra .. :)

• Solkattan

SL : en fyrcellig rackare kvar på förra statliga kliniken... Min backup liksom. Hade viljat spara den till allra allra sist ... Men nu får den allt åka in.

Mailat resultatet från denna fet på mina vårdkontakter. Känner hur äckligt bitter jag är när jag skriver. Men blir så arg på vilket minimalt stöd man känner ifrån dem. Tex kurator ... Psykolog?? Finns det samtalshjälp .. Men jag är ju distanspatient. Hänvisas till hemläkaren ... Som hänvisar till ivf kliniken. Hatar ping Pong !!!

Kommer de försöka hitta nån orsak till misslyckandena ? Näääääää. Finns noll intresse. De kan ju åtminstone ge sken av att bry sig. Fan en klinik i forna Ryssland med babuskor kan framstå som rena mysskliniken jämfört med dessa svenska statliga babyfabriker!!!

Ja, ni får ursäkta. Det måste väl ut på något sätt detta misslyckande. Om några dagar har jag lugnat ner mig... Hoppas ni har överenseende !

• Solkattan

Hoppsan mitt desperata inlägg på mina vårdkontakter tycks leda till en kuratorkontakt??

Fast jag erbjöds typ i första hand 10-12 mil bort. Kanske kunde gå att anordna här i Karlstad ... Får se om de ringer igen ...

Vet egentligen inte vad det kommer leda.

Vad jag vill är att få göra som jag vill. Vill jag ha en hysto... Ge mig en hysto då. Vill jag ha remiss på blodprov ... Ge mig då!

Visst kan jag betala för det .. Men gör inte livet så förbannad mer svårt än vad det behöver vara !!

Marie Marie marie ... Hon är min lilla ängel !

Tänk i somras. På midsommardagen kl 10 ... Då stod hon bered att ta emot mig för dropp!

Så glad och positiv !

Rekommenderar henne varmt också ! <3

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!