• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Denlängtande: jag köpte med ett gäng påsar il från dr d. Kanske var de dyrare än normal pris men samtidigt så kändes det tryggt att veta att jag hade en omgång ( 5 påsar ) med mig hem. Bor man i storstäderna så kan det nog vara enklare att få ut på receptet ifrån dr d. Fler apotek att gå till. Här på landet såg personalen ut som fågelholkar när jag kom med il receptet från dr d.

Om du har hjälp med droppet ( nån kompis som kan sätta det ) så kan du även köpa med koksalt o slangar/ nålar till droppet på apoteken i Aten. Jag köpte dock lite väl stora koksaltlösningar (500 ml). Räcker med 100-200 ml. Viktigt att säga att det ska vara just till dropp. Så det går att koppla ihop med slangar. Sen så " missade" jag att köpa trevägskorsningen. Alltså grejen som gör att man kan koppla ihop så att man endast sätter en nål men att koksaltet o il droppet blandas på vägen.

Ytterligare att betänka är ju att det knappast går att förköpa sig . Här i tråden finns det alltid ( tyvärr ) tjejer som är villiga att köpa produkter i andra hand ...

Hoppas du får en trevlig resa ! Skriv gärna i tråden o berätta ! :)

• Solkattan

Lineasvea: skönt att det löste sig... Usch det är jobbigt att försöka hålla hoppet upp hela tiden. Ibland måste man nog få deppa lite för att sedan mobilisera nya krafter.

Här är jag nöjd med dagen. Pratat med en forskare som jobbar/ forskar med datasäkerhet inom vården. Hade en hel del info om hur det faktiskt fungerar eller inte fungerar mellan olika vårdinstanser o deras olika datasystem. För att inte tala om när patienten söker sig utomlands för vård. Man får verkligen vara sin egen vårdkoordinator .. :).

Sen ääääntligen har norweigenholidays fixat till sin site. Bokade en resa för två vuxna o ett barn med tre övernattningar i Riga ( 4 stjärniga hotell) för 4500 kr.

Ska bli kul att komma iväg även om det innebär att man ska lägga sig på operationsbordet ... :)

Redan: ruva lugnt nu... Alla tummar o tår hålls !

• Solkattan

Denlängtande: Har du fått mailet om chauffören stefani ? Han lär ju veta adressen ... Jag åkte med honom. Tror nog jag har numret till honom nånstans. Dr d har ju honom som rekommenderad chaufför. Funkade kanon när jag var där i feb. Kan inboxa dig hans nummer. ( ska bara hitta det).

• Solkattan

Grattis fidelia !!!

Ni andra härinne... Har någon hört nåt från FK angående ersättning för vård utomlands? Det börjar dra ut på tiden tycker jag. Skickade in kompletterande uppgifter för över 3 månader sen !! Vad gör dom ..??!

• Solkattan

Idag låg det ett brev i lådan från landstinget.

Jag begriper inte riktigt...

Första sidan var typ en sammanfattning att jag sökt vård utomlands med ersättning i efterhand. Sen kom ett formulär indelat i två delar. A hälso och sjukvård B läkemedel.

På frågorna var det ja och nej svar. Någon hade kryssat i och skrivit en kort förklaring till varje fråga. Det mesta var positivt !! ( endast en fråga sket sig ... Att det gällde syskon).

Det är vad jag kan se undertecknat av en känd läkare på ferten i vår stad.

Men sen till det jag inte fattar. " svaret har avgått till " och så en handritad pil till ett namn på en kvinna på FK. Är det dom som ger det slutliga svaret? Jag har ju inte helt nöjd med svaret om att jag ej skulle vara berättigad vården med immunsupport iom att det gäller syskon. Utredning har man väl rätt till för återkommande missfall vare sig man har barn eller ej ?

Nån med råd?

• Solkattan

Ninacamilla: tack för ditt svar !

Jo, jag är rädd att det hela kommer fallera på att vi redan har barn. Men... Det som är en paradox i sammanhanget är att jag tidigare varit hos landstinget för deras knapphändiga missfallsutredning. Och detta EFTER att jag fått första barnet via ivf. Så då är utredning ok ? Men inte om jag åker utomlands o gör en grundligare utredning ?

Ivf:erna har vi o kommer betala själva ...

Men oavsett hur detta slutar för egen del så blir jag glad o lycklig att immunsupport verkar vara något som i framtiden kommer kunna bli accepterat.

• Solkattan

Robsab : härligt ... ! Alla tummar o tår hålls för att detta ska vara er tur ! Keep smiling !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!