• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Faktiskt lite glad idag ... Varit hos svärmor o bokat årets semestertripp. Utan henne hade vi inte haft råd. Blir nu lite Astrid Lindgrens värld för sonen... Ikea Älmhult för min del ... O bordershoping i Tyskland för svärmor. Sambon får köra... :). Samt hittar han säkert nåt med anknytning till 2:a världskriget i Tyskland som han vill se ... :). Nu börjar äntligen vår gemensamma semester här. Och solen skiner äntligen !

• Solkattan

Står väl på fas vilket pris som gäller för fragmin o il .. ? Jag betalade nåt på 800 kr för 5 il påsar...

• Solkattan

Robsab: jag började med fragmin redan vid start med gonal-f. Har apc resistens o sv. läkaren tyckte jag skulle börja med fragmin 5000 då. Mailade dr d o frågade om jag enl. honom kunde börja tidigare än i hans plan. Och det var ok.

• Solkattan

Onelife: grattis till bebis .. Va skönt att allt gick bra. Usch va otäckt med komplikationerna ! Tur att svensk sjukvård fungerar i vissa avseenden ! :)

• Solkattan

Ynka: hoppas det löser sig för dig ! Ni tjejer härinne är verkligen super .. Blir så glad att läsa hur ni ställer upp för varandra !!! Helt underbart !

Synd att det ska vara så svårt att hitta hjälpsamma läkare .. :(.

Här är det bara väntan inför hösten o nästa fet. Dricker rödvin o äter alldeles fel kost. Svårt att skärpa sig när det är semester o sol. Funderar på hyston. Ska åtminstone fråga min ivf klinik igen när de öppnar efter sommaren. Känns dock som de inte tror på hysto... Är ett universitet sjukhus och de har nog av landstings patienter typ ... :(.

• Solkattan

SL: här hålls också alla tummar o tår för att månlandning nr 2 kommer att bli din tur ... Din kropp fattade ju kaloppen förra gången och nu står den på startlinjen redo o beredd på det perfekta embryot. Låter underbart härligt att åka till Aten nu.. Måste bli lite semester känsla så här mitt i juli ? Nästan så du kan "förtränga" det verkliga syftet en tid o bara strosa runt på atens gator o känna dig som en vanlig turist ..?

• Solkattan

Kan inte släppa det där med hystoroskopin som Dr D rekommenderade. Är det någon härinne som kan rekommendera något ställe i Sverige där man privat kan göra hysto? Som håller hyfsad klass..? Är det ca 10 000kr som gäller...?
    Här kan jag svära på att det är ÄL just nu. Vrinont i nedre delen av magen.. :(.

• Solkattan

Olivia: Intressant! Säger liksom Zin "tack för att du delar med dig"!
    Har du berättat i efterhand för nån läkare att du använde dig av dessa preparat..? Fick du nån positiv/negativ respons..?
    Det ger mig hopp att fortsätta. Ska nu efter sommaren sätta tillbaks mitt 9:e ägg. Kör med full immunsupport. IL, pred, fragmin, trombyl o lutinus.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!