• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ni andra har väl liksom mig läst om kvinnan som fött barn med en donerad livmoder?

Helt klart ett intressant projekt ! Men man blir ju nyfiken på detaljerna runt omkring... ( för de korta inslag man sett på typ Aftonbladet säger ju väldigt lite om just den "tekniska" biten heller hur man ska säga). Finns det att läsa någonstans? Nån härinne som vet ?

• Solkattan

Villsågärna: åh tack ! Intressant ! Speciellt den sista ...

Hittade några extra intressanta punkter.

När kvinnan mottog ägget så var slemhinnan endast 6 mm tjock.

Sen medicineringen. Pred genom hela graviditeten ( hmm utan att barnet föddes med gomspalt ?). ;)

75 mg acid. ( typ trombyl/ barnalbyl antar jag?).

Sen lutinus till vecka 9. Hmm .. Där jag gått har man alltid fått ta till positivt gravtest... Annars "helt onödigt" .. Hmm.

• Solkattan

Grattis blomman !

Visst är det förvirrande... Olika läkare resonerar olika. Gäller att finna någon som resonerar vettigt ( eller "resonerar" överhuvudtaget o inte bara kör på rutin) .. :)

• Solkattan
    Zinfandel skrev 2014-10-09 16:38:38 följande:

Varför skulle det?!?! Inte sprida sådana förlegade teorier!!

Zin: jag var ironisk. Min tanke var att detta skulle kunna vara ett argument i kampen att kunna få pred. utskrivet. Att man i detta fall inte såg några faror med kortison...
  • Solkattan

Lillbob: jag har alltid förvarat den i rumstemp efter att jag öppnat den. Även tagit fram den nån timme innan första tagningen för att slippa skjuta in kall vätska. ( typ att det känns mindre ). Härligt att vara på G ! :)

• Solkattan

Lilbob: låter ju helt absurt !! "Får" man göra så ? I mina öron låter det som diskriminering ... Har du testat att ringa Diskrimineringsombudsmannen ? Nyfiken på vad de anser om detta ...

Tyvärr inget tips på gyn i Skåne ... :(

• Solkattan

Lillbob: är det för VUL du betalar 1000 kr eller även de gånger som du är hos gyn för utskrivning av exempelvis recept ?

Just för VUL besök betalar jag också 1500 kr som ninacamilla. För en planering med ivf klinik tar de 6000 kr. Rena rånet. En gång i tiden kunde jag sköta telefoneringen själv. ( alltså dos av gonal f ut efter VUL ).Vilket gjorde en prisskillnad på 6000 - 1500 kr. 4500 kr för nåt som fungerade alldeles utmärkt att sköta själv. Utsugningsbranch är vad det är... :(.

• Solkattan

Snart är det dags... I morgon kväll åker vi till Riga för hysteroskopi. Börjar få fjärilar o magen ..! Men fått så fina svar från er andra som varit där så i grunden känner jag mig "trygg" .. :). Tänk om jag äääääntligen kommer få ett "svar" på varför det misslyckas gång på gång !

Om inte så ska vi ändock njuta av en weekend semester. Äta gott och roa oss !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!