Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Lillbob : härligt ! Nu ska vi vara positiva ... Klart det ska bli bebisar !! :)
Lillbob : härligt ! Nu ska vi vara positiva ... Klart det ska bli bebisar !! :)
Zwillinge: hoppas inget dumt samtal kommer nu ... Nu ska du bli ruvare !!
Kör du med dr d:s behandlings plan ?
Alltså hur ska det se ut med FBC värdena egentligen ..?
Precis fått mina värden från idag.
Nån som kan förklara hur det "ska" se ut?
Sitter o klurar på vilka värden som ska ändras. Som dr d tittar på.
Leukocyter, monocyter, neutrofila, trombocyter samt lymfocyter är de som tycks ändra sig mest.
Nån med erfarenhet som kan tolka denna serie??
Leukocyter: 7.6 , 10.1 , 11.3 och 10.9
Mono: 0.3 , 0.6 , 0.8 och 0.7
Neu: 6.5 , 7.6 , 8.7 och 8.2
Tromb: 278, 262, 250, 229 ( de sista två har jag tagit fragmin o trombyl därav de sjunker?).
Lymf: 1.1 , 1.8 , 1.7 och 1.9 .
Se sista värdet är från idag. Det näst sista från i fredags. I onsdags återföring. Torsdag il dropp.
Mina tidigare två försök så har just leukocyterna, neutrofila dykt efter att det misslyckats .. :(.
Zwillinge: FBC fattar jag som han vill ha dagen efter återföringen. Alltså imorgon för din del. Han vill väl ha siffrorna så snart efter transfer eftersom en blasto fäster ganska snart efter återföringen. Ska du ta östradiol o progestron också ?
Jag lyckades ju inte med att få till dropp o återföring av blasto samma dag. Därför tog jag droppet dagen efter ET. Sen så hanns inte FBC med dagen efter .. Så det fick bli ytterligare en dag senare.
Det finns en grej som jag inte hajar med alla drop. Om jag fattat det rätt så sitter verkan av ett dropp i i två veckor. Så varför ska man ta dropp tätare? Mina värden har ju i ökat så katastrofalt?
Nä.. Nu låter jag väl neg. Men jag börjar mer o mer tro att mitt problem i huvudsak inte är immunsystemet. Utan ruttna ägg. Skitmaterial som man inte kan skapa bebis av.. :(.
Zwillinge: åh, tänk inte på de andra äggen nu ! Det kan ju som sköterskan säger bli till frys. Nu har du årets julklapp inplacerad i dig !
Cathy: men just att värdena sjunkit... Får mig att tro att det skitit sig. Plus två negativa grav test här hemma idag. För tidigt ... Jo, men denna gång vill jag se om det blir ett tidigt missfall. Önskar att jag kände något. Men det känns nada. Inväntar dr d:s svar ikväll.
Försökt att googla hur FBC kan se ut under en lyckad ruvning. Vart finner man siffror ?
Googlat o googlat .. Hittar inget vettigt :(.
Hur såg ditt FBC ut den gången du lyckades ? Kan man sätta likhetstecken mellan sjunkande värden och misslyckad inplantation ? Il droppet verkar väl på en gång? Mitt värde i fredags borde väl droppat redan så om sjunket beror på droppet ?
Usch va trött jag är på det här ... :(.
Ni andra som tar kortison... Får ni också hud ( ansiktet ) och hår fett som om ni smörjt in det i smör ?
Duschar och några timmar senare så är smörkänslan där.. :(. Blev helt klart värre från 15 mg till 20 mg..
Är det en handskriven remiss lapp så kan man alltid bocka i akut själv ...
Okey... Nu är limbodansen över för denna gång. Ytterligare en biokemisk graviditet lagd till handlingarna.
HCG på ruvardag 9 var 22. ( i fredags ). Hela helgen en lång hemsk väntan. Nu idag nytt HCG. Nere under 3.
Vad fan gör jag nu rent ut sagt ????
9 återsättningar och alltid åt helvete!!!
Va fan kan det aldrig GÅ ???!
Vill bara åka utomlands o köpa mig ett par friska ägg !!! Hatar mina skit ägg!!!!
Ursäkta mitt arga inlägg. Men jag är så arg, ledsen besviken ... Och allt därtill ... Ah!!!!
Jag igen... Funderar så klart på fortsättningen. Hur skulle ni andra "tänka"?
Det finns några alternativ.
1. Skita i allt med syskon.
2. Sätta in 4 celliga embryot som vi har kvar på "gamla" kliniken. ( nu när jag nyligen gjort hysto, men samtidigt är det som mitt sista ägg.. Min backup plan B typ ).
3. Göra en helt ny ivf på " nya" kliniken. ( som bergis kommer få min endo. Hyperplasia att komma tillbaks ?). ( fyller snart 40 så sista ivf chansen i Sverige ?).
4. Åka utomlands o göra embryodonation? ( kör ju redan spermiedonation).
Hur skulle ni andra resonera ???
Tacksam för goda råd !
Cathy: tack för svar !
Tsh ligger snarare lågt för mig. Alltid under ett. Typ 0.3 till 0.6 så där tror jag inte problemet ligger. Prolactine ligger också lågt.
Denna gång tog jag fler dropp än nånsin känns det som. Dos 20 mg på kortisonet. Fragmin och trombyl. D- vitamin och folsyra stora mängder.
Denna fet var så snar lik förra. HCG stiger till 21-22 och sen ner igen. VAD i utvecklingen går det snett? Mådde helt klart bra under denna ruvning. Så immunsystemet var nog inte orsaken.
Sist så skrev han att min immunförsvar var lugnt och att felet antagligen endast låg i embryots oförmåga att leva vidare. Eftersom denna cykel siffermässigt är väldigt lik förra så tror jag han kommer svara samma sak igen. Alltså är det mina ägg som är skit. Spermiedonator har vi bytt. Lagt ner så mycket tid o pengar på detta försök. Riga resa, 4-5 resor till stockholm( ca 2000 kr st). Ledigt från jobbet. All denna ångest!! Plus blodprov kostnader, fet ( räkning på 10000 väntas om nån vecka). ( undrar lite stilla hur jag ska få ihop dessa pengar ..). Nu fattas bara att nån ovetande idiot ska trycka upp sin oplanerade graviditet i ansiktet på mig ... Ja just det. Glömde att vi har en kostnad till. Laga fönsterkarmen efter inbrottet vi fick under Riga resan. Känns som om vi bara har oflyt hela tiden... Varför kan inte jag liksom de rumänska tiggarkvinnorna alstra massa ungar ??? ( jag bitter ... Japp !!!).