• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Usch nu börjar jag bli nervös här. På torsdag är det dags för FET. Sjukskriver mig två dagar eftersom jag imorgon måste åka till Stockholm för droppet. "Fuskade" med Dr D:s ordination. Tog inget dropp i helgen. Hade varken tid/lust eller råd till det... förstod faktiskt inte varför. Mitt FBC låg inom ramen. Östrogenet låg kanske högt..?
    Känner mig så labil av progestronet. Av alla grejer man stoppar i sig under IVF/FET processen är banne mig den värst. Blir alldeles gråtfärdig av den.
    Träffade en kollega på fikat imorse som precis fått barn. Blev så ARG o upprörd. Alltså BB i Karlstad.. född INTE barn där om Ni kan undvika!!!
    Hans fru gick över tiden. Och rörelserna minskade. De skickades till förlossningen. CTG visade ok så senare hem igen. Hon hade gått 42 + och dessutom asiatiska med stooort barn. I tre dagar åkte de in o ut från förlossningen. Sen så fick hon värkstimulerande dropp och CYTOTEC!!!?? Va f*n har de inte slutat upp med sånt på Karlstad förlossning??!! Tillslut så sa min kollega till sin fru att nu så äter inte du nåt för nu ska vi ha snitt!! Efter många långa timmar så fick de tillslut ett snitt planerat. Och det tog 20 min. Under deras vistelse på förlossningen "förlorade" personalen ett barn. Det var stressigt o fullbelagt. Alltså om vi lyckas få till en bebis med hjälp av Dr D så vet jag inte om jag törs födda det här...!!! Får flaschback ifrån när sonen föddes. Denna underbemanning. Och rörigt!! Har en kollega som för 2 år sen förlorade sitt barn pga "överburenhet".
    Blir så himla arg o upprörd att det kan få gå till på detta sättet. Och att det år efter år är underbemaning o stressad personal....!! 

• Solkattan

Så sitter man på tåget till Stockholm igen. Trodde jag skulle missa det iom. En bråkande p automat. Dessa hormoner i kroppen och värmen gör mig alldeles labil. Tur att ingen pvakt såg när jag våldförde mig på automatj* veln! Tillslut tog den åtminstone emot pengar. Sen väl på tåget ringde jag gyn för att ta reda på mitt fbc/prog/östradiol värde från igår. Och det var sååå svårt. Fick bara ut de siffror som avvek. Nu har lpk, neu stuckit iväg. Redan innan transfer.. ? Uppe på samma nivåer som efter transfer vid färsk försöket i april. ( lpk: 10.3 och neu: 8.4) Sen fick jag progesteronet. 48. Känns som ett rätt högt värde ? Ska ligga över 20 har jag läst. Östradiolet hade stigit ytterligare. 3818. Kanske inte konstigt att man känner sig totalt hormonstinn! Vad är ett " bra" östradiolvärde egentligen.. Någon som vet.. ?

• Solkattan

Nervöst... Må dom INTE ringa nu på morgonen. Kommer samtalet så betyder det att ingen av de två blastocyterna klarade sig.... Håll en tumme eller två idag är ni snälla ! Zwillinge : när jag blödde vid samlag så fick jag göra cellprov ... Men det kanske du gjort nyligen.. ? Snartlycklig: har du börjat tjuvtesta .. ? Hoppas så för dig ... Alla tummar i tår hålls stenhårt !

• Solkattan

Så lättad ! Nu är en blastocyt på plats. Fin o intakt. Och ännu en kvar i frysen ... Ni höll tummarna bra !!!

• Solkattan

Vilaa: usch va trist med sånt bemötande! Känner tyvärr själv igen det. Undrar om det går lättare att hämta ut recept i nåt riktigt invandrartät område.. ? Där kanske pappersskrivna recept är vanligare.. ? Bara fundera lite... Eller så är jag kanske fördomsfull.. I vår stad så gick jag till ett mer nyöppnat apotek. Tänkte att de var mer mån om att få kunder... Funkade. Fast lite trassel var det allt. Tycker redan47 har en poäng där. Kanske kontakta butikschefen vore något. Fast slicka först såren ordentligt och ladda med ilska. I lagom dos. Ett samtal kan ju leda till något gott i framtiden ..? Bara det att få säga till hur du upplevde ditt besök kommer få dig att må bättre igen. Tror jag kanske jag bör tillägga.. :)

• Solkattan

Ingrid: vilka roliga nyheter .. ! Grattis till en sån underbar sambo ! Snartlycklig : nu börjar det bli olidligt spännande med din ruvning. Läser om nattsvettningarna . Inatt vaknade jag runt halv fyra .. Genomsvettig bak i nackhåret. Vid min förra ruvning som skett sig så svettades jag också runt ruvardag 8-9. ( då 3 dagar ). Enligt FBC så var mitt immunsystem lugnt. För egen del så tror jag nattsvettningarna har med höga hormonvärden att göra. Tror att jag svettades rätt bra med sonen ibörjan med. Och då var det i december månad. Det som jag är mer rädd för är feberkänslan. Att känna sig som man är på väg att få influensa. Här mås än så länge bra (peppar peppar). Känns ( knappt så jag vågar skriva ) som om nåt fastnat. Drar i ligamenten vid snabba rörelser . Och så detta humör . Grinade som en tok då bilen inte gick igenom besiktningen i fredags . Jag o sonen hade ju åkt drygt 20 mil på torsdagen för ägginsättningen. Och sen på fredagen så ser kvinnan på besiktningen att kärlet för kylarvätska är tomt ! Alltså vi kunde blivit stående längs vägen med en kokande bil o inget ägg tillbaks ! Känns som om detta ägg är " meningen". På torsdag kväll börjar även sonen prata om " det kommer ett småbarn till vår familj ". Något som typ han aldrig pratar om. Säkert bara slump alltihop. Men man vill ju bara att det ska gå vägen nångång ! Skiter sig det även denna gång så ska jag 1: bada i Vänern 2: dricka snaps på midsommar 3: köpa mig en stooor sushi . 4: ha sex. ( utan inbördes ordning !).

• Solkattan

Fine : jag skulle inte sluta med progesteronet på en gång. Ska vid min stimulerade köra med lutinus till vecka 9. Plusar jag så kör jag nog några veckor till. Vad finns det för biverkningar liksom..? Progesteronet ska ju själv produceras sen när moderkakan tar över. Så längst blir det nog typ till vecka 15-16. Grattis till pluset förresten ! Det är första steget.. Förstår dock din oro. Med ryggsäck av mf/ma så blir blod extremt läskigt...

• Solkattan

Tack för alla tummar ! Det är så skönt att veta att ni finns därute och hoppas för vår skull.. :). Nu ska jag strax gå ner på stan o resolut knalla in på gyn o kräva utskrift på FBC jag tog imorse. Satt i 45 mins kö för provtagning. Egentligen vet jag inte om det är helt nödvändigt. Men ska jag rodda ihop med dropp/ Stockholm så måste det ske nu.. Midsommar är det ju lite kört. Hoppas dock på ett FBC utan något värde som stigit. Eller om det stigit så vill jag såklart att det är ett plus på g... :).

• Solkattan

Trex : man slutar aldrig att förvånas över inkompetensen här hemma ... Tur att penny o dr d och dessa duktiga läkare finns!

• Solkattan

Snartlycklig: usch vilken nervig sits ! Men dr d skriver att du fortfarande ska hoppas. Och vi härinne gör det. Massvis. HCG är ju väldigt individuellt .. Det finns ju nån site där man kan läsa om folks HCG olika ruvardagar. Och det finns de som är långsamma i starten. Själv så är jag äntligen lugn igen. Alltså kärringen som jobbar i receptionen där jag fixat FBC är ju bara så j*vla seg !!! Allt är jobbigt. Att skriva ut papper är jobbigt. Än jobbigare att fixa ytterligare recept på femanest. Ifrågasatte om jag verkligen hade slut på dom ??! Nä jag trycker upp dem mellan öronen också därav att de redan är slut !!! Vad tror hon.. ? Tyckte jag skulle kontakta min ivf klinik för receptet typ. Och de tyckte samma sak där i torsdags. Men VAD är problemet..? Är det SVÅRT att skriva ut recept eller..? Gick 100 spänn fattigare ifrån stället. Men med mina FBC utskrivna. Dr d mailade just. På torsdag så är det dags för FBC o HCG. Men skrev att jag inte skulle vänta mig för mycket av HCG då det var i tidigaste laget. Skulle ta på fredagen... Men lite svårt på midsommar.. Ringde upp till m i Stockholm för fler remisser. Nemas problemas. I fortsättningen kommer jag gå den vägen. Så länge ingen på labb klagar. Hoppas typ i 8-9 månader ... :)

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!