Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Usch nu börjar jag bli nervös här. På torsdag är det dags för FET. Sjukskriver mig två dagar eftersom jag imorgon måste åka till Stockholm för droppet. "Fuskade" med Dr D:s ordination. Tog inget dropp i helgen. Hade varken tid/lust eller råd till det... förstod faktiskt inte varför. Mitt FBC låg inom ramen. Östrogenet låg kanske högt..?
Känner mig så labil av progestronet. Av alla grejer man stoppar i sig under IVF/FET processen är banne mig den värst. Blir alldeles gråtfärdig av den.
Träffade en kollega på fikat imorse som precis fått barn. Blev så ARG o upprörd. Alltså BB i Karlstad.. född INTE barn där om Ni kan undvika!!!
Hans fru gick över tiden. Och rörelserna minskade. De skickades till förlossningen. CTG visade ok så senare hem igen. Hon hade gått 42 + och dessutom asiatiska med stooort barn. I tre dagar åkte de in o ut från förlossningen. Sen så fick hon värkstimulerande dropp och CYTOTEC!!!?? Va f*n har de inte slutat upp med sånt på Karlstad förlossning??!! Tillslut så sa min kollega till sin fru att nu så äter inte du nåt för nu ska vi ha snitt!! Efter många långa timmar så fick de tillslut ett snitt planerat. Och det tog 20 min. Under deras vistelse på förlossningen "förlorade" personalen ett barn. Det var stressigt o fullbelagt. Alltså om vi lyckas få till en bebis med hjälp av Dr D så vet jag inte om jag törs födda det här...!!! Får flaschback ifrån när sonen föddes. Denna underbemanning. Och rörigt!! Har en kollega som för 2 år sen förlorade sitt barn pga "överburenhet".
Blir så himla arg o upprörd att det kan få gå till på detta sättet. Och att det år efter år är underbemaning o stressad personal....!!