Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Snartlycklig: "Problemet" är just det att VUL:et bör tas på dag 10-12. OM jag påbörjar behandling idag så infaller dag 10 på onsdag nästa vecka. Då skulle jag kunna boka VUL. För tors, fre, lör, sön nästkommande dagar finns ingen chans till VUL (dag 11-14) på min hemort. Minns sist när det var problem runt VUL. Då skulle jag skickas till Örebro, ca 10 mil bort. Det är så j*vla trist att bo på en liten ort i dessa sammanhang. Finns endast en privat gynläkare. Denna kan ta vilka priser o bestämma tider som h*n vill... :(.
Vad är "bäst/värst" tro..? Att ta ett VUL på dag 10 som kanske ska bedömas som dag 9..? Eller ta ett VUL på dag 14/15..???
Kör ingen nedreglering innan FET utan ska ta Femanest direkt nu när mensen startade. Imorse kom det bara ynka "fläckar" (som det gjort snart en vecka nu) så jag ansåg inte att den startat riktigt ännu....
Sen så är jag livrädd för att min hemläkare typ kommer blåsa av allt om jag ringer o frågar om VUL idag. Nu när jag äntligen fått igenom remisser och påbörjat droppen i Stockholm... får väl ta smällen att åka till Örebro för VUL om min hemmagyn trasslar...
Egentligen... alltså... nu kom jag att tänka på en sak. Jag ska ju ta FBC plus prog och E2 prov innan återföring. "Behövs" egentligen VUL:et då..? Slemhinnan har jag vid alla 5-7 tidigare återsättningar alltid varit 3 skiktad och över 10 mm. Räcker det inte med hormonproverna då..?
Nu är det inte många dagar kvar innan du reser... ! Hoppas solen o värmen har gjort våra kroppar till perfekta små växthus för de frön som smart ska planteras in.. :)