• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ni erfarna här inne....

Alltså vad händer med min kropp..?

Fick mens i söndags. Haft mensvärk innan ett par dagar innan den drog igång. Brukar inte ha det. Mensen gjorde denna gång ont. Nu är den på upphällningen. Men det gör fortfarande himla ont! Gör så ont när jag hostar att jag viker mig.. Ont bara jag går...

Känns inte som nåt jag tidigare känt.. ( inte gravid eller x graviditet eller cysta).

Nästan som om hela underlivet var inflammerat ?? Använde tampong igår. Fick tårar i ögonen när jag skulle dra ut den. Ont ont ont. Ont i kroppen .. ( iof. Varit hängig sedan nyår... Men hostan är ju i stort sett över). Lite feber. Gör ont när jag kissar. Vad sjutton kan det va ? Urinvägsinfektion? ( aldrig haft).

Rädd för att det kommit in bakterier vid hyston ... Men det är ju några månader sen ?

Kan ett myom kännas så? Har ju ett som dr d fann förra året.. Kan det ha växt o orsakar smärta som denna ?

Nn
  • Solkattan

Redan: minst lika viktigt att vara snäll mot sig själv... Avslappning, ta en kopp te o bara sjunka ner i soffan med en god bok...:)

Grekland serum har jag hört noll ifrån. Så just nu vet jag inte hur det blir med antibiotika. Mitt onda underliv känns fortfarande inte bra. Blir det inte bättre under helgen så blir det läkarbesök. Ska till gyn på tisdag o prata upplägget för nästa fet. Kanske blir så ironiskt att jag pga typ unrinvägsinfektion får antibiotika här hemma ?

Ska maila serum imorgon o höra om de har nåt resultat...

• Solkattan

Idag kom svaren ifrån Serum i Grekland. Jag har visst "chronic infection with Ureaplasma plus Bacterial load".
    Lösningen på detta tycks vara att jag o sambon tar en 25 dagars kur med

Erythromycin tablets 500mg (one tablet in the morning and one tablet in the evening for 25 days).
    Så nu är det medicindags snart igen!
    Var hos min hemmagyn i förmiddags. Kändes fånig men nu har jag bekänt allt inför denna. Grekland, immunsupport, riga, hysto mm. Kändes skönt!
    Hon är beredd att hjälpa till med VUL framöver. Dock har de stängde från den 20 juni till augusti... så jag vet inte riktigt hur det ska gå till med Tjeckien i sommar.
    Mediciner var det ingen ide att fråga om hjälp till utskrivning med.. :(.
    Hennes kommentar till det "hela" var att hon tycket jag skulle vara rädd om mig. Att man inte vet vad allt exprimenterande med kroppen kan leda till. Och att jag faktiskt har en familj. Att jag ska tänka på den.
    Fick göra ett urinprov för urinvägsinfektion. (hade ju så ont förra veckan) men det var negativt. Fick även henne att ta ett cellprov. I tjeckien vill de ha ett resultat på ett såndant. Sen fick jag tipset att ringa till lab angående att ta reda på min blodgrupp (vill de också ha uppgift på i Tjeckien).

Trevligt att de kommit nya i tråden. Ledsamt dock när man tänker på "anledningen". Men under de år?( har nog blivit det nu..) som jag läst o skrivit i tråden så finns det alltid någon som kommer med "svar"... eller tröst. Många är väldigt kunniga och kan svara på mer allmänna frågor än just de som rör immunsystemet o fertilitet...

• Solkattan

Ett litet problem...Erythromycin tablets 500mg finns inte på FASS.
    Vad finns det för motsvarighet på FASS tro..?
    Nån som vet..?

• Solkattan

NinaCamilla: Tack! :) jo, jag googlade vidare och hittade fram dessa med. Verkar endast finnas i 250 mg. Så då blir det två såna morgon o två per kväll...?
    Läkaren idag tyckte att man inte direkt efter antibiotikakur skulle köra på med FET. Utan låta kroppen "vila". Vad har Ni andra hört..? Jag trodde det var som så att det var lite brått iom. att man aldrig vet om infektionen kan komma tillbaka?

• Solkattan

Athen: nä, inga besvär ... Jag mailade serum plus 5,6 andra kliniker i Europa för att höra om de kan erbjuda embryodonation. Bifogade min fertilitetshistoria ( snart 3 års försökande, 9 återsättningar och 4-5 tidiga missfall o 1 ma). Serum svarade då att de erbjöd detta test. Skrev att många som misslyckats tidigare lyckades efter att ha blivit av med dessa bakterier. Tyckte det var värt att testa. Jmf med kostnaden för ivf så var den liten. Kanske faktiskt ett svar på varför båda mina äggledare nu i höstas vid hyston upptäcktes vara trasiga? Ureaplasman som ställt till det?

Min sambos reaktion på positivt svar från serum var lite komisk. Vaaaa ..? Ska jag också äta piller ? Men jag är ju inte sjuk ?? Sen nån sekund senare .. Kan JAG också ha det ??? Hmm .. Efter mer än tio år tillsammans. Ja, högst troligt ! :)

• Solkattan

Lite skvaller ... Men jag tycker det är en sån "god nyhet". Läser en blogg från en tjej som tidigare kört med dimitris immunsupport. Men tyvärr ingen lycka. Så de beslutade sig för surrogat. Och nu idag har de blivit föräldrar till ett litet barn !!!

Så himla underbart att få läsa om lyckliga slut i bloggar ...

Det finns hopp ! :)

• Solkattan

Kattaaten: progestron får i stort sett alla som gör ivf/fet. Skulle det vara stora risker förknippat med detta skulle det knappast ordineras? Dessutom så om jag är rätt informerad så är vi i Sverige väldigt duktiga på att operera läpp o gomspalt... :).

Som andra katten här så är jag också nyfiken på antibiotikan ?

Kom dr d fram till att du hade ökad risk för blodkoagulering ? Därav allt blodförtunnande ? Eller antar han att många nordbor har genen som ger ökad risk för blodpropp ?

Men du fick inte kortison utskrivet ? (Prednasilone)?

• Solkattan

Kattaaten: som du skriver så är det endast upp till dig hur du vill göra. Känns det inte rätt med medicinerna så lär ju ingen tvinga dig. Vill du prova nån gång till utan så är det ju bara att köra. Är du dessutom ung med goda förutsättningar så har du ju inte tiden emot dig?

Katt12: håller med dig där. Att det är ju väldigt lätt för dr d att prata om svajigt immunförsvar. Att det just inte vid provtagning visar något... Vem kan bevisa vad som är sannt o falskt lixom ?

Men i nästa andetag. Karl vill ju verkligen hjälpa. Brinner för detta. Varför skulle han " tvinga" på oss massa mediciner om de inte gjorde någon verkan ?

Dessutom mediciner som de flesta kliniker föreskriver runt om i världen.

Allt handlar egentligen om vad man själv vill. Vad man själv vill tro på. Eller som omvärlden säkerligen skulle uttrycka det "hur desperat man är efter barn". Skulle någon säga att jag till 100% skulle bli gravid om jag skar av min vänstra stortå ... Skulle jag göra det då ? .. ( antagligen )...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!