• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Mom: sambon köpte dhea åt mig när han var i USA. Min tanke är om antibiotika är receptfritt? Tex doxycycline ? Om du går i tankarna att testa mensblodet för bakterier hos serum så tycks denna antibiotika "ofta" rekommenderas. Om inte annat så finns det säkert några här inne som kan tänkas köpa det av dig i andra hand...

• Solkattan

SL : åh va roligt att allt såg bra ut ! Nu är du uppe på marchhöjd med "flygplanet". Bara njuta o flyga vidare ! Långt kvar till landning ... :).

Om en knapp timme ska jag bege mig hemmåt. Ska vara ett tv-team som väntar hemma då. Spännande o skrämmande på samma gång ! Hoppas jag kan få fram mitt budskap på ett bra sätt under de 2-3 minutrarna ...

• Solkattan

Kattflickan: underbart !!

Två fina kub idag i tråden .. Hurra hurra hurra !

Filmstjärnan har haft sina minutrar i rampljuset. Var riktigt nervöst ibörjan. Känns som om jag hade så mycket att säga så tungan låste sig. Men de klipper väl ihop det. Hoppas nu i efterhand att jag fick med allt.

Sem kunde jag inte låta bli att skicka med mitt lilla bråk med ferten i vår stad. Jag har efter otaliga mail/telefonsamtal fortfarande inte fått fram av VEM och VARFÖR man våren 2013 beslöt att bannlysa privatbetalande patienter ?

Ska bli spännande o se om jag kan få ett svar via journalisters hjälp.. ?

Det kommer sändas på fredag. Antar att den som tycker det är intressant kan se på SVT play ?.. :)

• Solkattan

Farzan: det är ju en viss kvinnodominans här inne så att få svar från en man är inte det lättaste...

Är det så att du o din fru nu funderar på embryodonation ? ( Iom. att båda spermier o ägg inte håller kvalité ?).

Hur man kommer känna är nog högst individuellt. För vår del där vi har en son via spermiedonation så säger sambon att vad fanns det för alternativ. Om det var barn vi ville ha så var spermiedonation "kortaste vägen". Att han älskar sonen lika mycket som om det vore hans biologiska känner jag. Sonen är ögonstenen... :).

Nu när det kommer till syskon så har det gått trögt. Antagligen är vår mest framkomliga väg nu embryodonation. Alltså ingen blir biologisk förälder till barnet. Och det är samma sak nu som då. Biologin kommer i andra hand. Föräldraskapet väger tyngre.

Vi har gråtit färdigt. Livet blev inte som vi stakat ut det... Vi måste dra en ny bana. Målet är fortfarande en familj. Men på "annat sätt".

PS: ni som hade intresse för min "filmkarriär" ... Såg precis att inslaget kommit ut på Värmlands nytt. Huga va hemskt det är att se o höra sig själv ...

• Solkattan

Zin: rekord ? Hur många besök ? *nyfiken*

Kan vara en av alla besökare. Läser och hittar alltid något ! ( antingen trög eller så krävs det lite erfarenhet för att inse innehållet ). Superbra site ! :)

• Solkattan

Ni som testat positivt hos serum och genomgått 25 dagars antibiotika kuren.... Hur är det med sex under tiden. Både jag o mannen kommer ta kuren. Ska man leva i celibat i 25 dar ? Vad är rådet ?

• Solkattan

Lill: fick först nån ery ... ( den började på det) Men jag hittade inte exakt den på FASS. ( letade dåligt ). Fick ok på att doxy ( också början på namnet) kunde tas. 25 dagar två ggr per dag. 100mg.

Påbörjade kuren igår ... 24 dar kvar !

Che: äääääntligen får du hjälp ! Inte en dag förtidigt !! ... Hoppas du blir av med problemet för gott !

• Solkattan

Redan : tack ! Varken sex eller alkohol så blir livet lite "tråkigare". Åtminstone nåt roligt kvar ... :).

• Solkattan

Pink Lilly : tack ! ... Beställde precis på apotea. För svamp ... Nä dä vill man ju inte ha !

Sambon undrade om svamp för hans del ..? Får män svamp "där" ? Borde han med äta probiotika ?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!