• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Cathy: Omegaven? Googlade och fick på wikipedia upp att detta är en produkt ifrån Fresenius Kabi. Alltså samma som Intralipid?  och det är också dropp.
    Sen att den var rik på Omega-3. Drar genast en slutsats. Alltså Ni som var med då vi "alla" mailbombade "fråga doktorn".
    Jag minns i allafall att jag blev smått irriterade över att hon den lite kraftiga kvinnan svamlade någon om Omega-3 rakt ut i blodet...?!
    Kan det varit detta hon faktiskt menade...?

• Solkattan

Så... varit i kontakt med FK angående angående ersättning i efterhand för vården i Grekland (immunutredning). Blev inte så mycket klokare. Frågade om hur många som ansökt om just detta. Hon kände till några fall. De var två kvinnor som jobbade med dessa ärenden. Och den ena som jag pratade med denna vecka kunde säga att hon inte visst någon som fått ersättning från FK angående immunutredning. Nästa vecka så ska kvinna nr 2 ringa upp mig. Ska ställa samma fråga där. Så lär jag då ha den samlade bilden. Fick i allafall 2 veckor extra på mig till att hitta "motargument" till deras nekande.
    För jag har redan börjat samla på mig information som jag vill "slänga tillbaks".

• Solkattan

Leah: det är olika ... Men nu när jag kontaktade min förre detta universitets klinik så blev hag förvånad över att han dillade om progestron vid naturlig återföring. 2 lutinus om dagen. ( morgon o kväll). Det har tidigare varit no no när jag tjatat om progestron. Hur länge vet jag dock inte. Men om det tar sig för egen del så tänker jag ta prog till vecka 16 typ... Sen hur jag får tag på det ... Hmm.

Progynon (femenest) sa min hemläkare vid förra fet att jag kunnat tagit IOM att slemhinnan såg lite "tunn" ut. Men att fet var så nära förestående att det inte spela någon roll ? ( denna gång typ). Så hur man ska göra för att optimera verkar det råda delade meningar om ...

Ledsen om mitt svar kanske mer förvirrat än hjälpt...

• Solkattan

Södertjej: va skönt det på något sätt ändå måste kännas att kommit till en punkt där man faktiskt säger "nej" till fortsatta försök ? Längtar o bävar själv till dagen då jag o sambon sagt att barnförsöken ska läggas ner... Det är verkligen ett sånt lotteri...

Sett din lista med mediciner ... IOM att jag inte riktigt vet när nästa försök blir och om jag kommer få kriga för trombyl/fragmin så är jag eventuellt intresserad. Så kasta inget ! :)

Inboxar när jag vet mer...

• Solkattan

Singali: vet inte riktigt om jag hänger med?

Är det så att du nu påbörjat gonal-f för att vid lagomt stora foliklar (16-18 mm) göra äggplock ?

Eller kör du nån metod utan äggplock och ska endast stimulera fram ägg som sedan ska befruktas "naturliga" vägen ?

För om det är ivf så borde äggplocket inte påverkas av blödningen ? Äggblåsorna växer väl till som de ska med gonal-f ens hjälp ?

Sen så kanske det pga för tunn slemhinna inte blir någon färsk återföring ? Men enligt många läkare med koll på immunproblematik som är frysåtergöring att föredra ?

Konstigt att ingen läkare hör av sig till dig? Det finns ju risk att de kanske råder dig till att avbryta ? Men om du har foliklar som utvecklar sig som de ska borde ju äggplock kunna ske ?

Jag gissar bara nu ... Hoppas kliniken hör av sig till dig !

• Solkattan

Singhali:

Okey... Gonal-f inför fet. Gör du återsättning på klinik utomlands ? Tror jag aldrig hört nån som kört med gonal-f inför återsättning förrut ? har du problem med att bygga slemhinna?

Tyvärr har jag nog inget "svar"... :(

• Solkattan

Mailade till dr d idag o ville ha ny plan inför nästa fet. Jag nämnde att jag o sambon nu gick på doxycycline 25 dagars kuren efter infection screening på serum, och att man funnit ureaplasma o bacterial load. Fick ingen respons på "det". Vet ni andra vad hans "åsikt" är om dessa tester som de gör på serum?

För oss har han aldrig tex föreslagit antibiotika kur. Men för andra gör han det?

Det enda han typ skriver är att man kan aldrig överskatta vikten av ett friskt embryo?

Tycker han börjar "låta" som svenska läkare.. Att det är mina ägg som är skrutt ? ( men äggdonation eller embryodonation bör jag inte ge mig in på ännu ?). Ibland förstår jag mig inte på honom ..!?

• Solkattan

Lite lustigt sammanträffande imorse. Var hos kuratorn... O när jag lämnar dennes rum så kommer läkaren som skrev under min ansökan för ersättning i Grekland i korridoren. Jag får fram ett ljudligt "tack". Han stannar o ler. Åh, gick det igenom ? ( läkaren är egentligen pensionär och har slutat jobba .. Men tyvärr råder läkarbrist så han får hoppa in ibland ). Tråkigt nog fick jag säga "nej". Men det kändes bra i magen att uppriktigt få tacka honom för hans fint skrivna ord ... :)

• Solkattan

Jag pratade med FK igår. Frågade just runt det . Om någon lyckats. Hon trodde att det inkommit ca 10-20 ansökningar om just immunutredning. Och att ingen faktiskt fått igenom det. När hon sökte ( om jag uppfattade det rätt) i förvaltningsrättens ärenden ( vilket är instansen det går vidare till om man vill överklaga beslutet från FK) så fann hon inga domar. Men visst kan det finnas nån som gått vidare ..? ( men dom ej fallit ännu). Det jag fick ut var att FK trots allt var positiva till att man sökte. Att man fick upp ögonen för denna vård...

• Solkattan

Redan: spännande ! Hoppas på lyckat resultat !

Funderar lite på det där il-droppet som man ska ta i början på cykeln. I alla mina treatment plans så står det att man ska ta ett dropp around first day of period. Or before.

Jag ska till Uppsala ungefär en vecka in i cykeln. Kommer resa vägen över Stockholm. Skulle passa mig perfekt att ta droppet då. Jag har dessutom cykler som är runt 32-34 dagar. Så äl sker ju senare än hos de flesta andra..?

Känns så himla pressat med denna återsättning. Dels endast ett ynka ägg kvar ( kan ju dö redan under upptiningen). Sen att läkaren tycker ostimulerat. Är enligt mina beräkningar så att äl kommer inträffa typ dagen innan skärtorsdagen. Med min "otur" säkert så kommer min kropp streta emot o ägglosar mitt under påsken istället (då kliniken är stängd). Så droppet innan kommer vara helt i onödan ... :(. Funderar på att ringa o tjata till mig stimulerat. Men enligt ivf kliniken i Riga så ska jag inte ta femanest då det späder på endometriela hyperplasian... Usch va det här är svååårt !

Vill bara puta in det här sista ägget i sveige så jag kan gå vidare med ed i Tjeckien i sommar !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!