• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Testat nu på morgonen. Inget starkt fint streck. Nån mesig skugga. Iof. har jag aldrig testat med detta slags test förrut. Mätte enligt Google 25 enheter. Men om jag hade 34 HCG i fredags morse så borde väl jag sett mer än en hint av ett streck idag ?

På 48 timmar så ska ju HCG fördubblas i början ?

Fortsätter väl med medicinerna men hoppas allt mindre på detta .. :(.

• Solkattan

Är nog kört nu. Såg lite rosa på pappret. Och testet uppenbart inte starkare igår morse.Jag begriper inte vad det är för fel??
    Alltså vad är oddsen på att få TRE biokemiska graviditeter i rad??
    Är det immunologiska orsaker eller är det ruttna ägg? (spermier ok).
    Sambon "undrar" om embryodonation faktiskt är lösningen?
    VAD säger att det inte heller komma sluta med biokemisk graviditet...?
    Är det något jag missat? Någon med "råd"..?
    Just nu suger livet FETT.... :(.

• Solkattan

Mailat dimitri och fått svar. Tycker att han gjort en kovändning. Förra gången jag misslyckades så skrev han att jag var så fertil och jag borde fortsätta med egna ägg. Nu så har han vänt totalt. Skriver att åldern är emot mig ( hmm inte 40 än?) Att jag haft orimlig tur som plussat tre gånger på raken och att plusen är pga immunmedicinerna. Skriver sedan att jag har 1% chans om jag fortsätter med egna ägg men hela 75% om jag använder donerade ägg ? Sen slutklämmen att han gärna hjälper till med typ embryodonation. Hmm. Känner mig just nu skeptisk. Vi kommer åka till Tjeckien o köpa de billigaste embryona. Har inte råd med annat. Är det så att immunmedicinerna "fungerar" så bra som de nu tycks ha gjort i tre vändor på raken så är det väl bara att köra på likadant igen ? Fast med Embryodonationsägg ?

Känner mensvärk och den har börjat dra igång så hoppet totalt ute denna gång.

Det som gör mig lite ledsen i ögat är just det faktum att mina ägg tycks vara så dåliga. Jag trodde att det skulle typ märkas ? Alltså att de var fragmenterade ? Delade sig dåligt ? Osv. Nu säger "alla" att de ser så fina ut? Tänk om pdg var en möjlighet... Kan det vara så att jag ändå har nån genetisk rubbning som gör att mina ägg slutar dela sig i ett visst skede ? kan spekulera i timtal ....

• Solkattan

Missne: jag hittade en sak på nätet som fick mig att hoppas lite på donerade äggen. Läste om att visa ägg kan se superfina ut. Inte fragmenterade och dela sig korrekt enligt embryoskåpet. ( mina har ju sett sååå bra ut). MEN sen så är de som dåligt laddade batterier. När de ska till o fästa i livmodern så tar energin i dem slut. De orkar inte längre än till ett visst stadium. Sen det faktum att jag har blodgrupp O. De ska ju enligt forskning få sämre ägg vid högre ålder. Så jag hoppas nu att de donerade äggen är fulladdade. Att mina misslyckanden berott på dåligt laddade ägg. Måste försöka hitta små positiva bitar... :)

Här kommer blodet mer rejält. Skrattar lite åt mig själv då jag redan förra veckan inhandlade två stora paket med bindor. ( glömde bort andra gången att jag köpt .. Snurrig)...

• Solkattan

Tack alla som hållit tummar för mig och "kramats" ...
    Nu har de grågula typiska missfallsklumparna börjat komma så det är totalt kört. Vilket jag iof även trott. Men jag ger ju inte upp så lätt... :). Nä, nu är vi på gång med embryodonationsspåret!
    Skrev tidigare blogg här på familjeliv men för nåt år sedan gjorde de ju om siten och bloggen liksom "försvann"?
    Men nu har jag beslutat att börja blogga igen... är väl ingen "skribent" direkt. Skriver mer utifrån mitt eget hjärta. Och för att få minnesanteckningar om olika besök, telefonsamtal osv. Tänker att det kanske finns någon härinne som också är inne på embryodonation som skulle vara intresserad? Det är ju ändå lite "jobb" och olika "moment" man ska genomgå framöver?
    Adressen till bloggen är: embryodonationsresan.wordpress.com/
    Tack än en gång alla fina människor härinne! :)

• Solkattan

Cathy: jo, jag törs inte annat än att immunmedicinera... Kanske borde jag kört med q10 innan sista ivf:en ?

Nu känns det på ett sätt bara skönt att det inte ska bli fler fulla ivf:er. Inga mer stimuleringar! "Bara" att sätta in ägg. Visserligen krävs kanske lite hormoner men inte alls detta jobbiga med att plocka, hoppas, odla osv. Enligt dimitri så tycks inte mitt största problem vara immunförsvaret. Snarare dåliga embryon. Och har man redan ett donationsbarn så känns inte steget så långt till dubbeldonation ... :).

• Solkattan

Cathy: Inte letat aktivt efter dropphjälp närmare... borde kanske ta tag i det nu under väntan? Är ju gravt missnöjd med min trilskande vårdcentral så ett byte under väntan kan inte leda till annat än nåt positivt!
    Nä, med 3 återsättningar på raken med plus ( som Dr D bestämt hävdar beror på immunmedicinerna ) så "törs" jag inte annat än att fortsätta med Dr D:s immuntreatmentplan. Varför frångå ett "vinnande" recept?

xxx4: Nån i tråden tidigare vet jag hade tips på nån site där man kunde beställa dropp prylar. Synd att det ska vara så svårt nu att söka i tråden.

JZ79: Åh va spännande! All lycka till ! ( följer din blogg nu också... såg ditt problem med FK och ersättning ...mm.. har en liten idé .. finns kanske en juridisk person som kanske kan vara behjälplig i ärendet.. skulle det vara av intresse..?).

• Solkattan

Trex: jag har startat rätt sent... tycker det är så gräsligt äckligt med tomatjuice. Tagit 1 till 1½ dl till frukost och sköljt ner alla tabletter med. Kanske startat max nån vecka innan transfer... men vet tyvärr inte alls "vad som är optimalt"...

• Solkattan

Trex: kaffet slutar jag med några dagar innan transfer. Men kan säga att det blev en stoooor kopp direkt då första blodsdropparna kom vid detta misslyckade försök ! :)

• Solkattan

HRE : jo jag har tagit dropp före, vid transfer och sedan nästan direkt efter... Så dropp har jag allt tagit flera ! Men dr d har nästan alltid skrivit att min kropp är "calm". Att det faktiskt berott på embryot att det avstannat. Mitt FBC har inte heller varit någon "katastrof". Värdena har typ ökat något då jag ökat pred dosen. Annars legat liiiite över maxgräns. 4 försök med immuntreatment och tre plus på raken. Så nåt "rätt" i allt "fel" tycks ju finnas ?

Kommer köra med il dropp i Tjeckien med. De har "lovat" att sätta dropp om jag medtager egen påse. Har ju köpt slangar, nålar, nacl osv i Aten så jag kommer packa ner allt då vi reser för insättning..

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!