• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Yehoo ... överlevde föreläsningen inför de 50-60 talet forskare. Var även med ett gäng läkare med på konferensen som lyssnade fick jag veta efteråt. Tog typ 40 min o inte de utsatta 45. Men 40 min på engelska där man lämnar ut det mesta ifrån sitt privata liv känns långt ! Många kom fram efteråt. En tjej undrade på fullt allvar hur jag kunde berätta allt som hänt oss under 4 år utan att gråta. En av forskarnas mentor har jag bytt maila adress med. De önskar samarbeta med barnlängtan föreningen. Jag ser ett litet hopp om att det faktiskt finns en chans att vara med o påverka. Var en ung forskare som faktiskt var inne på spåret immunologi och reproduktion. Han reagerade starkt på det jag berättade om svenska läkares misstro till immunologi och reproduktion. Jag hoppas att någon faktiskt kan tänka sig att forska i framtiden om immunologi o reproduktion. Känns så himla roligt att få träffa människor som brinner för sitt jobb. Som vill göra livet "bättre" för oss som kämpar. Även om många var blygsamma över sina jobb. Samtliga var ju unga forskare som har tiden framför sig. Kan bara sammanfatta det hela med en toppen konferens ! Så mycket spännande de forskar om ... som förhoppningsvis kommer leda fram till något gott.... ?

• Solkattan

En lite fråga till er härinne som har koll på det mesta inom IVF branschen. När jag var hos Marie för droppet igår så kom vi att prata om en viss forskare som imponerat starkt på mig under ReproYoung konferensen. Hon berättade att denna karl tillsammans med några andra öppnat en IVF-klinik i Stockholm ute på Hammarby Sjöstad!
    stockholmivf.se/
    Jag borde ju ha koll på detta men har totalt missat denna klinik. Är allmänt nyfiken på om någon härinne har koll på den? Varit där? eller varit i kontakt med dem? De har även som första klinik mig veterligen med livmoderstransplantation med på sin lista över erbjudanden. Någon..? Nyfiken!

• Solkattan

Har ni andra hört av dr d ?

Jag har ju varit frånvarande ett tag då vi stått i kö för ed. Mailade honom i tisdags att jag startat upp en behandlings cykel och behövde en treatmentplan. Men att jag i nuläget kör som planen innan. Har ju gjort ett par försök redan. Börjar oroa mig för att hans tystnad betyder att jag inte längre ses som patient ? Går liksom hans åtagande ut efter typ ett år ? Iof är det väl ingen super panik. Men ändå vore det ju skönt med ett svar Om när han tycker jag ska ta FBC ...

• Solkattan

Mom12: har också samma erfarenhet som blåvinge. Av kortisonet blir man speedad. Äter endast 15 mg men känner totalt uppvarvad. Tror iof att det är mycket stress för egen del också inför allt som måste fixas inför ed försöket i Prag inom kort. Jag märker att jag blir yr och att det beror på att jag inte djupandas. Samt sover som en kratta om natten.

• Solkattan

Pink Lilly : åh, grattis! Inte kan de göra så fel med werlabs värden ? Klart du är gravid !

Här är det ångest nu. Ska till labb nu på morgonen o lämna FBC och HCG prov. Dag 9 för mina två donerade embryon. Är så himla rädd o nervös så hälften hade räckt. Nu har jag gjort allt denna gång. Köpt perfekta embryon i Prag och kört enligt dr d:s immuntreatment plan. Det läskiga är att jag inte känner så mycket ? Har ju nästan alltid blivit gravid med fått missfall 5-6 dagar senare. Då har det dragit i Magen. Det känns tomt. Fast jag känner mig mer labil än någonsin psykiskt. Bröt ihop totalt i bilen till jobbet igår då skolan tycks ha löst en akut situation för sonen. Grinade så jag fick låtsas läsa ett viktigt mail i mobilen när en kollega parkerade brevid mig på jobbet. Fånigt. Idag kl 17 har jag gjort upp med Marie att hon ska ringa med resultatet. Vill sitta hemma vid köksbordet när jag får det avgörande beskedet. Håll en tumme eller två därute att någon av de två embryona fäst ...

• Solkattan

Tack !

Nu är proverna lämnade ... Fick min favo stickare. Mannen med de vackra bruna ögonen som alltid lyckas på första stickförsöket. Så kräknervös inför klockan 17. Det är ju vårt allra sista försök har jag lovat mannen hemma. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra om HCG inte visar något. Boka en resa till Karibien och bara grina en vecka ? ( va man nu skulle få tid o pengar till det ifrån )...

SL : hoppas det är en tur dag just idag. Min namnsdag förresten ... : )

• Solkattan

8???? I beta HCG. Sämsta värdet genom tiderna... Brukar ha 21-25. Runt ruvardag 9. Så detta är enbart ... Skit. Så less .... Varför vill det dig inte längre än 2-3 dagar ???

• Solkattan

Säger också köp utrogestan! Så mycket trevligare med dessa små vita bollar jämfört med de stora tvära lutinus kakorna !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!