• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ann: jag köpte med il dropp från kliniken. Visst lite dyrare än här hemma. Men det kändes skönt att ha 4 påsar med sig. Slippa problemet med EU recept i vår lilla by. ( försökte några månader senare och personalen på 1:a stället såg ut som fågelholkar o bad mig åka till Stockholm med receptet). Nåt jag också skulle tänka mig att köpa vore antibiotika ( typ vibramycin, doxylin ). Om du funderar på en infection screening på serum så är det en sort de verkar rekommendera. Ca 300 kr för 2 personers kur. Kommer du ej få nytta av dem så finns det med stor sannolikhet köpare här. Datum på medicinen sträcker sig typ till 2017 så att ha liggande gör inget.

• Solkattan

Ann : en gång! Sen så kan man inte spara typ en halv il påse. ( trodde jag i början utan det är färsk vara ).

Xxxx4: tror inte du ska tolka tystnadens alls. Är nog bara så att ditt inlägg kommit bort i alla inlägg ? Som jag tolkat tråden så är alla välkomna oavsett om det gäller, ivf, äd, ed eller vanliga sängkammaren !

Kanske har dina frågor varit svårbesvarade ? Ställ dem igen !

Hoppas det gick bra med sista embryot idag !! Är du ruvare nu ?

• Solkattan

Robsab: har du testat att ringa Marie i Stockholm ? Hon brukar kunna fixa det mesta ! 08 200047. ( hon kan kanske skicka remisser per post? En gång ringde hon upp mitt Centralsjukhuset labb o lyckades få att de skyndade på proverna så testa att ringa henne !). Tänk dock på att hon är ljuvligt snäll o kolla så hon inte blir betalningsskyldig med remisserna ...

• Solkattan

Morrn!
    För er med som frågat om hur man minskar blåmärken vid spruttagning. Det här blogginlägget beskriver det bra. Punkt nr 3 har jag tagit fasta på att den fungerar!
    conceivablesolutions.wordpress.com/2011/05/21/tips-to-decrease-bruising-with-lovenox-arixtra-clexane-injections/

AnnC: Har du testat apoteken kring sjukhusområdet? Där kan de ha Intralip inne pga att det just ligger nära sjukhuset. Jag fick napp där. Men tyvärr en frusen påse. Men ändock hade det. Sen beställde jag på ett apotek. Men dagen innan jag skulle åka hem så skulle jag hämta ut det. Och apotekaren hade tyvärr inte lyckats beställa det? Jättesurt.

• Solkattan

Ann: Jag hittade bara stora plastflaskor ( 500ml?) med NACl på apoteken i grekland. Köpte med dessa i säkerhetsfall. Men när Marie i Sverige sätter droppet så har hon alltid påse. (en liten på typ 100 eller 150 ml?). Flaskorna ska passa till dropp sa de på apoteket. Men i efterhand så borde jag köpt mindre än dessa 500 ml..? Men de kostade ju inte mycket så att kasta är ju ingen större förlust. (antar att en flaska är förbrukad då den är öppnad?).
    Fråga Dr D vettja! Han borde väl veta om någon..? :)
    Ha det så bra hos Dr D nu !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!