• Redan47

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Lill: ja det tycker jag det låter som. Följer hormoni.se nyhetsbrev, där framkommer det ofta just att ta stöd av progestoron (créme/ utrogest) senare del av cykel.

• Redan47

Vi kan ju få journalanteckningar här när vi behandlas, skulle det vara annorlunda i Aten? Likaså skriftliga utlåtanden.... Provsvar mm.
    Jag har ju förmedlat dessa som underlag för de utredningar gjorda på mig tidigare till serum tex, för att de ska veta min status. Att life clinic inte kan det, på samma sätt, förstår jag inte.

I ditt fall kattaten, är du klient där, så det är dina journaler du avser, jag fattar inte helt.

• Redan47

SL : patent som du nämnde är inte möjligt, inte ens tillåtet. Tror inte lagen skiljer sig åt i EU jmf Sveriges på den punkten.
    Mediciner ja, men de är ju inte hans...vad jag förstår är inte heller hans metoder dvs Användande av medicin unika. Jag kan iallafall läsa om dem på tex bravermans hemsida. Möjligt att han vill vara försiktig med att dokumentera det experimenterande som han gör individuellt per fall. För det finns ju inte vad jag förstår vetenskaplig evidens...

Jag tänker, hans kompetens att tex analysera blodanalyser den kan han, tycker jg, absolut marknadsföra....och det är ju denna som många av er köper, att han ägnar sig åt detta att lösa immunmysteriet. Jag väljer ju olika utförare av tjänster jag köper beroende på min upplevelse att bli mött o kompetens, på den punkten ingen skillnad inom detta gebit. Vad jag förstår så säljer han ju tjänsten under en graviditet, just att analysera...

"Apparater och produkter för att utöva medicinska metoder kan vara patenterbara, men metoderna i sig (punkt 5 ovan) är inte patenterbara. Anledningen är dels att ett patent inte får hindra läkare från att bota och förebygga sjukdomar och dels att metoderna kan ha olika effekt på olika patienter. De är alltså inte reproducerbara."

• Redan47

Jag har kollat fass, finns ingen förklaring där om morgon eller kväll. Jag tar min spruta på kvällen för jag noterat jag får mindre blåmärken då. Lägger mig ner typ för natten. Inga byxor eller annat som trycker på magen.

• Redan47
    lillebob skrev 2015-06-24 15:13:10 följande:

HCG 2, så det är nog kört!

Typ kört... Det är så sorgligt o motigt med minus. Hoppas du har kraft att starta på nytt. Kram
  • Redan47
    lillebob skrev 2015-06-29 13:34:11 följande:

Hej! Har bestämt mig för att köra på direkt som Peny föreslog, har 2 ägg kvar! Nu är det panik, undrar om det är ngn som har neupogen att sälja eller låna ut...tills mitt lokala apotek reder ut ett  EU recept.

Jag går till cura apotek - Ica. De fixar serums recept. Lycka till!
  • Redan47
    Ananda Balaganapati skrev 2015-07-01 23:09:03 följande:
    Jag tror inte det påverkar behandlingarna/möjligheterna och har inga planer på att byta. Ska åka om ca en vecka, mitt i allt... Däremot tänker jag ha mer kontanter med mig när jag åker till Aten så man inte behöver förlita sig på ATM:s/banksystemet för att få ut pengar. 
    Exakt mitt resonemang. Plus Grekland har varit i ekonomiskt kris sedan 2012....

Se till att ha kontanter med- i kontanternas land. Och i mindre valörer!!! Taxi vill inte ha knappt 20E sedlar.
  • Redan47
    AnnC skrev 2015-07-02 07:06:12 följande:

Fråga om kortison nedtrappning, äter 10 på morgon och 5 på kväll. Ska man börja med ta bort den på kvällen bara eller ska jag halvera morgon och kväll??

Jag har trappat ner 2.5mg/vecka.
  • Redan47
    AnnC skrev 2015-07-02 07:06:12 följande:

Fråga om kortison nedtrappning, äter 10 på morgon och 5 på kväll. Ska man börja med ta bort den på kvällen bara eller ska jag halvera morgon och kväll??

Jag har trappat ner 2.5mg/vecka.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!