Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Annars om du ska resa till Aten för immunutredning hos Life clinic så kan du handla på dig alla mediciner du behöver receptfritt där på de Grekiska Apoteken.
Hej,
Ni som gjort en utredning i Athen, hur har ni börjat? Vi vill gärna göra en ordentligare utredning än den i Sverige som inte visade något innan vi ens börjar fundera på att gå igenom ivf, men är osäkra på var det är bäst att vända sig.
Och ni som ätit predisolon och albyl minor, när i cykeln har ni börjat och slutat med det? Har ni tagit 75 mg albyl och 10 mg predisolon?
Finns det något ställe som det fortfarande går att beställa progesteronkräm från i Sverige?
Hej,
Ni som gjort en utredning i Athen, hur har ni börjat? Vi vill gärna göra en ordentligare utredning än den i Sverige som inte visade något innan vi ens börjar fundera på att gå igenom ivf, men är osäkra på var det är bäst att vända sig.
Och ni som ätit predisolon och albyl minor, när i cykeln har ni börjat och slutat med det? Har ni tagit 75 mg albyl och 10 mg predisolon?
Finns det något ställe som det fortfarande går att beställa progesteronkräm från i Sverige?
Såg just att det finns ytterligare ett provtagningsföretag mydrop.se. Står att dom finns i typ hela landet, hcg för 66kr. Ni som ska ta prover snart kan det vara värt att kolla.
Mensblodtestet ska jag göra. blev dock osäker på om jag ska göra det där hidden chlamydia testet , då jag ätit antibiotika för inte så längesedan (samma som man får vid den typen av infektioner tror jag ..) så vet inte om det är värt o testa ..
eller finns det olika typer av antibiotika?
jag tror jag snart är redo att kontakta dr D
verkligen börjat lita på alla här. i början var jag lite skeptisk till familjeliv om jag ska vara ärlig.. såg mig inte själv som en person som inte gick på vad utbildade läkare (SWE) säger.. men desto mer jag forskar själv, löser här och hur katastrofalt jag blir behandlade desto mindre respekt får jag för läkarna här.
Vilken tråkig upplevelse =\ hoppas läkaren blir lättare att ha att göra med nu när hon vet att hon hade fel...
Måste fråga, vad har RH- med något att göra? Jag fick veta att jag har det (men inte blodgrupp i övrigt) efter mitt MA...
Jag fick en spruta i samband med min skrapning efter MA:t, så jag fick reda på att jag hade RH- faktiskt då jag frågade sköterskan varför jag hade ett plåster på benet när jag vaknade... Mannen har RH+ så vi vet att problemet är överhängande =\ Men jag trodde att ev. problem av det kunde komma först vid en förlossning? Kan det bli att man har svårt att bli gravid p.g.a. det också alltså? Ska goolga! Men ni som vet något om ämnet får gärna berätta också :)
Jag fick en spruta i samband med min skrapning efter MA:t, så jag fick reda på att jag hade RH- faktiskt då jag frågade sköterskan varför jag hade ett plåster på benet när jag vaknade... Mannen har RH+ så vi vet att problemet är överhängande =\ Men jag trodde att ev. problem av det kunde komma först vid en förlossning? Kan det bli att man har svårt att bli gravid p.g.a. det också alltså? Ska goolga! Men ni som vet något om ämnet får gärna berätta också :)
När jag googlade om Intralipider för att försöka förstå vad de gör så kom jag in på sPIF. Har ni andra hört talas om det? Finns det några kliniker som behandlar med det? Ev. som del av studier? Det verkar ju redan ha forskats en hel del på det, och från de studierna låter det som en mirakelmedicin. Det vore ju väldigt trevligt att lyckas bli gravid och samtidigt bli av med sina autoimmuna problem, sådär när man ändå håller på :'D
en.m.wikipedia.org/wiki/Preimplantation_factor
Lunne-Tyvärr har både ivig och intralipid mycket kort effekt, så det kan tyvärr ej bota några autoimmuna sjukdomar, endast kortsiktigt behandla eller "balansera immunförvaret".
När medicinen försvinner ur kroppen så försvinner också effekten. Så det kan inte bota något. Det är därför man hela tiden måste ta nya dropp, för att bebehålla effekten man vill ha. Vissa har fått ta så många som 30 dropp innan och under en graviditet.
Vid nästa graviditet måste man återigen ta dropp och använda de andra medicinerna.