Soffan19 skrev 2019-09-03 11:38:34 följande:
Finns det någon läkare i Göteborg som erbjuder IVIG? Eller i någon annan stad för den delen?
Vad är era erfarenheter av LIT? Jag har gjort LIT 2 ggr utan något som helst resultat och nu är jag gravid för första gången någonsin och Dr Gorgy vill att jag skall göra 2 LIT behandlingar till..
Känns onödigt då jag inte fått någon effekt av de första 2 behandlingarna.
Vad tycker ni? Skall jag bara köra på IVIG och hoppas på det bästa?
Hej Soffan19 ! Kul att du också vänt dig till Dr Gorgy. Jag gjorde utredning hos honom 2018.
Här kommer svar på dina frågor;
1. Ja, Marie på Fertilitetplus i Stockholm sätter ivig (Privigen). Men du måste ha med dig medicinen själv, be Dr Gorgy om ett EU-recept som du kan lösa ut på svenskt Apotek.
De sätter också ivig (Privigen) på Sophiahemmet i Stockholm (men då måste du ha med dig BÅDE läkarordination för dropp från Dr Gorgy på papper, och medicinen med dig i handen.
2. Är det Paternal eller Pooled donor LIT du gjort?
Paternal är endast med makens blod, pooled donor är med många personers blod. Oftast kommer inte ökningen efter 3e LIT. Jag har gjort 3 Pooled donor LIT och då ökade mina nivåer tillräckligt.
3. Om du ska göra Dr Gorgys behandling så gör fler LIT om han vill att du ska göra det. Men du kan be honom att du får göra Pooled Donor LIT 3e gången.
Du är välkommen till min Dr Gorgy tråd här på Familjeliv, där hittar du svar på en del annat praktiskt när det gäller behandlingen. Läs igenom hela den tråden, det är inte så många sidor. Den heter Vi som gör utredning på Dr Gorgys klinik.
Lycka till med behandlingen !