Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Ja vi börjar där, men om de säger nej. Har du tips på ngn klinik i Danmark?
Ja vi börjar där, men om de säger nej. Har du tips på ngn klinik i Danmark?
Skulle stå de använder Euro som valuta i Riga. Googla på Avaclinic Riga så hittar du deras hemsida inkl prislistan. Texten på hemsidan finns även att läsa på svenska.
bort se från att jag inte hittade ditt inlägg jag som är förvirrad, var ju det jag svarade på =)däremot fick jag inte upp ngt faktablad när jag googlade. du har ingen länk?
är det liknande som det du rekommenderade i Aten?
om de inte verkligen kollar att spermierna är bra så undrar man ju detsamma när de säger att de kollar ägg kvalitén på mig. de säger att jag har bra ägg och bra äggreserv.
är det liknande som det du rekommenderade i Aten?
om de inte verkligen kollar att spermierna är bra så undrar man ju detsamma när de säger att de kollar ägg kvalitén på mig. de säger att jag har bra ägg och bra äggreserv.
bort se från att jag inte hittade ditt inlägg jag som är förvirrad, var ju det jag svarade på =)däremot fick jag inte upp ngt faktablad när jag googlade. du har ingen länk?
Anonymochorolig18 och Marta87
Så här står det längre ner i samma dokument ang Missfallsutredning;
" Att ge ASA (Trombyl) eller lågmolykelärt heparin (Fragmin, innohep)till kvinnor utan Trombofoli (det betyder konstaterad Koagulationssjukdom) saknar Medicinsk Evidens".
" Behandlingsförsök med metoder som är Kontroversiella eller inte övertygande visats ha kliniskt värde, Skall INTE erbjudas, Exempel är Lutefasstöd (progesteron Lutinus, Crineobe) vid spontan graviditet samt immunoterapi"
Går det lika bra att göra det hos ivfserum? Ingår morfologi i sperm DNA framantationtest? Tack för ALLT engagemang Umdrandesökande.
Tack återigen Undrandesökande för all din info. Det är inte kostnaden för behandling hos Dr D som gör att jag tvekar, utan den otrygga känslan av att inte ha en behandlande läkare på plats i Sverige, samt att utsätta sig själv och sin kropp för icke evidensbaserad behandling som eventuellt kan innebära risker. Dessutom täcker inte försäkringen behandlingen, så om något går fel har man inget skydd. Jag känner dessutom att jag vet för lite om Dr D och hans klinik. Vart har han utbildat sig? Har han själv forskat inom immunologi och graviditet? Jag har sökt information, men det är ju svårt när hemsidan bara finns på grekiska.
OBS, jag är ändå här i tråden. Jag vill hitta svar och en lösning på mina upprepade missfall, men jag vill göra det utan att bli förhastad och känslomässig, och tappa det kritiska förhållningssättet.
Ni som har behandlats av Dr D, har ni aldrig varit oroliga för medicinernas eventuella biverkningar, hur de fungerar tillsammans? Är Dr D bra på att förklara hur vad de olika medicinerna gör? Kan han garantera att det inte är skadligt på något sätt?
Marta87-Om du vill läsa mer om Dr Ds behandling. Köp då boken "is your body babyfriendly av Dr Alan E Beer och läs den. Dr Ds behandling bygger på Dr Beers behandlingsmetioder. Finns på Bokus och Adlibris för ca 300kr.
Du kan också läsa på www.fertilitetsguiden.com Den sidan är skriven av en fd medlem i Atentråden, och där finns massor med info samlad om immunbehandling.
Du kan också köpa och läsa boken (biografi) "Längtansresan" skriven av Emelie (kallar sig Pipperoni här itråden) där berättar hon hela sin historia inkl immunutredning och äggdonation i Aten. Finns att köpa nu på Bokus och Adlibris för ca 200kr.