• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Skogskantarellen skrev 2019-07-25 10:25:31 följande:

Frågade IVF kliniken i DK om jag ska testa äggdonation ist och ge upp egna ägg. De sa förmodligen ligger mitt problem i min livmoder och det kommer att bli samma resultat med donerade ägg. Känner mig helt övergiven av "experterna". Allt känns så hopplöst. De säger samtidigt inget om vad felet skulle kunna vara med min livmoder. Hur ska man gå vidare nu? Hur ska man veta vad man ska söka för slags hjälp, utöver det jag redan sökt. 

Eftersom du sa i en annan tråd att du fått diagnosen Ashermans så är problemet din livmoder. Kontakta Olgas klinik i Ryssland, de verkar kunna hjälpa vid vissa typ av livmoderproblem. Tex Peewees livmoder såg ut som en 3vägskorsning och den lyckades de "gräva ut" via 2 olika hystis och efter 3e försöket i Ryssland med embryodonation blev hon gravid.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-07-28 20:32:40 följande:

Fick ett missfall för 10 dgr sen och mensen har ännu ej kommit. Kan man påskynda det på ngt sätt?

Kontakta vården ang Cytotec eller Skrapning. Annars är det bara att vänta ut det.
  • UndrandeSökare

Blomman18-Ja, det har funnit många kvinnor här itråden som blivit beroende av kortison när de följt Dr Ds plan och tagit kortison till förlossningen. Läs bakåt i tråden.

• UndrandeSökare
    Cattis11 skrev 2019-07-30 10:31:33 följande:

Någon här som gett upp? De säga att hoppet är det sista som överger en!! Men nu har de övergett mig tillslut. Efter 10 år. De tog tid. Sitter här med mf n.14 och har äntligen förstått att jag aldrig blir mamma.

Någon som vet någon tråd där de finns andra som aldrig fick barn? Jag behöver prata med andra i samma situation

Jag beklagar ditt 14e missfall. De som gett upp utan att få barn som tex Zinfandel har nog lämnat denna tråd. Sök på Familjeliv eller på Facebook om du vill prata med andra i samma situation. Du kan också läsa Pipperonis bok. Ta hand om dig !
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-07-29 14:39:27 följande:

Hej

Behöver era smarta tankar!

Vi har tagit en lång paus efter alla missfall som kommer i v 6-9 ,ett MA , de andra vet jag inte pga aldrig kollat innan jag börjat blöda. Aldrig hunnit komma i kontakt med en barnmorska.

Gjort hysteroskopi utan anmärkning (ev lite hjärtformad livmoder

)

heterozygot faktor V. Inget svenska vården tycker spelar roll. bara köra på!

Oavsett har jag nu fått utskrivet både predisonol, trombyl, fragmin, progesteron, levaxin

Levaxin, trombyl o progesteron har varit under de senaste 3 missfallen och inte hjälpt.

Nu är jag gravid igen men började med intrapilid dropp, fragmin o predisonol i v 5.

Är det OK eller när ska man börja med det (tänker om det tar 6 mån att bli gravid vill man kanske inte äta kortison jämt?) (och vet någon hur längeman brukar ta detta?)

Progesteronet har jag börjat med när jag plussat, levaxin o trombyl tagit i mer än1 år (bara fortsatt efter missfall)

Är nämligen så att jag är orolig för missfall igen nu då jag tyckte jag såg lite blod på pappret o graviditetssymptom som försvinner precis som tidigare ggr.

När jag löser runt verkat det som jag får de mediciner som de som gör tester utomlands får så finns det ngt annat att göra? spermier etc testat på sambon o de var bra , blir gravida lätt. men blir alltid missfall.

Har gjort alla utredningar som går i SWE o enormt tillmötesgående läkare som låter mig testa allt. Gör nu även dropp hos Fertilitetsplus 1 gång/ vecka cirkus. Samt äter folsyra o multivitamin gravid.

Tar emot alla tips som finns på hur man kan undvika ytterligare ett missfall.

Orsaken till missfall kan vara fel på spermierna. Det kan finnas fragmentationsfel och dnafel på spermierna men INGA spermatest i Sverige kan testa för det.

Bästa spermatestet heter Sperm dna fragmentationstest men finns endast utomlands,i tex Lettland, Grekland och några andra länder,tex kliniken ivfSerum i Aten gör det.
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-07-30 13:57:00 följande:

Hej!

Jag har varit i kontakt med Marie på fertilutetsplus om att göra en utredning för överaktivt immunförsvar. Hon så att de samarbetar med kliniken i Athen så att man slipper åka dit för behandling. Men som jag har förstått det av denna tråd så får man inte samma behandling på F-plus som på kliniken i Athen. Någon som har erfarenhet som kan förklara?

Dr Ds behandling är enormt mycket bättre än det Marie erbjuder. Marie har ingen kontakt med Dr D, utan vissa av patienterna som gör behandling via Dr D i Aten har tagit sina dropp hos Marie,men allt STYRS av Dr D i Aten. Det är han som säger åt oss NÄR vi ska ta dropp, hur mycket och när vi ska öka och minska olika mediciner. Vänd dig direkt till Dr D istället.
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-07-31 04:52:04 följande:

Ok, tack för svar! Jag ska göra det. Har dock inte gjort en MFutredning via landstinget än så vi börjar med det. Ungefär hur mycket kostar utredning och behandling hos Dr D? Tänkte själva behandlingen, inte inräknat resa osv.

Utredningen hos Dr D kostar ca 20.000kr. Ej inräknat flyg, hotell, mediciner etc. Dr D säger åt dig vilka mediciner du ska köpa i Aten och du går

och köper dem på apotek i Aten.
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-07-31 05:10:59 följande:

Kan man göra det spermatestet i Sverige och sedan skicka det till ivfserum, på samma sätt som mensblodstestet? Jag funderar även på vad som händer om man nu gör dessa tester och de visar på avvikelser eller fel. Kan man då visa provresultaten för sin svenska gyn och få behandling i Sverige eller hur funkar det?

Allt detta är ganska nytt för mig..

Nej, Spermatester MÅSTE göras på plats på kliniken.

Jag brukar rekommendera nya medlemmar att göra allt i denna ordning:

1. Göra ivfSerums Mensblodtest och om baciller hittas så ska BÅDE mannen och kvinnan äta varsinn antibiotikakur.

2. Boka in besök hos Dr D på Life clinic för immunutredning OCH boka in hos IvfSerum att göra hysto och Sperm dna fragmentationstest.

3. Åka hem till Sverige och göra nästa försök
  • UndrandeSökare
    Marta87 skrev 2019-07-31 05:10:59 följande:

Kan man göra det spermatestet i Sverige och sedan skicka det till ivfserum, på samma sätt som mensblodstestet? Jag funderar även på vad som händer om man nu gör dessa tester och de visar på avvikelser eller fel. Kan man då visa provresultaten för sin svenska gyn och få behandling i Sverige eller hur funkar det?

Allt detta är ganska nytt för mig..

Om du gör IvfSerums Mensblodtest och baciller hittas så kan man få EU-recept av ivfSerum som kan lösas ut på svenskt Apotek. Både mannen och kvinnan behöver få varsitt recept.

Om man har en samarbetsvillig gyn i Sverige så kan man naturligtvis fråga den personen.
  • UndrandeSökare
    Anonymochorolig18 skrev 2019-07-31 08:48:27 följande:

Tack! kan man göra detta samtidigt som dr D s immunutredning? dvs kan man testa allt samtidigt inte bara överaktivt immunförsvar? Åker jag utomlands vill jag att de kollar både mig och sambon =)

här verkar alla tro att det handlar om mig, så jag har gjort så mkt undersökningar som de tycker inte visar ngt och är just nu som en hel medicinfabrik ...

Ja, man kan boka in att besöka både Life clinic för immunutredning, och ivfSerum för hysto och Sperm dna fragmentationstrest under samma Atenresa.

Man bokar in Life clinic dagen före och hysto och spermdna test dagen efter. Man kan flyga hem samma dag (på kvällen)som man gjort hyston om man har bråttom hem.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!